May 12, 2002
PaiN wrote: Framtid som tiggare och gatu-musikant är väl inte något att se fram emot, men men, smaken är som baken 😛
Jag skulle iaf aldrig välja estet-linjen.
Haha, tror du att alla esteter blir det? man får så gott som samma utbildning som samhälle, fast man får ha roligt istället =)
June 23, 2002
Hm 165poäng :/, 170 för att komma in på mitt första val Teknik det ska jag nog klara till sommaren :D, Kom in på EL vill helst gå Teknik iaf, 80poäng låg intagningsgränsen på EL.
Fan va alla verkar ha höga poäng, måsta vara lite puckad eller orkar bara inte plugga nåt 🙂
June 18, 2001
Hehe... jag har ju studieledigt från Chalmers just nu, men när jag är där pluggar jag ingenting. Visserligen har man mycket lektioner, men väl hemma är det väldigt slött.
Min engelska och litt. vet., vilka tillsammans ger ca. 10 schemalagda timmar per vecka är däremot värre. Fyra böcker ska jag ha läst till på onsdag. Därtill ska jag ha skrivit en fem sidor lång essä med något lingvistisk tema. Ungefär 15 diktanalyser tillkommer som extra grädde på moset. När ska jag ha tid att lata mig?! 🙁
April 2, 2003
BelGarath wrote: Är det någon som går i nian och fått den lappen lr?
jag fick den idagPå El programmet som jag ska gå är det
Intagningsgräns: 150 poäng
Medel: 180 poängoch jag kommer in på mina betyg jag vet att dom antagligen kommer höjas lite men jag hoppas jag kommer in iallfall
vad är intagningsgränser och sånt i era komuner lr städer?
Förra året när jag sökte till gymnasium sökte jag elprogrammet i andra hand, intagningspoängen var då 90 låga poäng... hehe..
March 1, 2003
Smirnoff wrote: Tja, jag vet att min SO lärare är stenhård med sina prov, skriver man ett årtal fel då riskerar man o kugga på hela provet.
SKulle vara iaf jäkligt kul o gå en termin i Stockholms snobb skolor och se om man får bättre betyg där än våran Ghetto skola 😉
Brukar ju vara tvärtom då... svårare att få bra betyg inne i stan. I alla fall där jag gick, vår skola fick anmärkning för att de gav ut för låga betyg...
t.ex. hade en bekant till mig i rinkeby ett matteprov där deras MVG fråga var en G/VG fråga på vårat prov. (lärarna var för lata för att hitta egna tal så de tog från en gammal mattebok... exakt samma tal)
5 Guest(s)