September 1, 2002
http://www.firingsquad.com/new.....rchid=6516
Only in america baby. Fyfasiken vad förbannad jag hade blivit om den skolan mitt barn gick i hade börjat ge ut såna här "lektioner". :arg:
Varför skall mina barn bry sig om att Metallica inte får råd till en ny multimiljonsvilla för? Och vem "förlorar" mest på utebliven skivförsäljning, artisterna eller skivbolagets höjdare?
Ännu en gång inser man vilken makt pengar har i världen, framför allt i USA. Jäkla tjockskallar. 👿
January 5, 2002
Är det bara jag som inte ser något fel i att avskräcka barn från brottslighet, förutom det högst sekundära faktum att det kommer att bli svårare för mig att ladda ner musik från nätet? Tänk om de hade gjort samma grej fast med affärsinnehavare och tjuv, hade du tyckt att det var lika banalt?
November 26, 2002
snyde wrote: Är det bara jag som inte ser något fel i att avskräcka barn från brottslighet, förutom det högst sekundära faktum att det kommer att bli svårare för mig att ladda ner musik från nätet? Tänk om de hade gjort samma grej fast med affärsinnehavare och tjuv, hade du tyckt att det var lika banalt?
det är inte det som är poängen.
visst, det är bra att informera barn om vad som är rätt och fel, hur man nu gör det i ett land där det är varje människas rättighet att äga ett vapen.
poängen är att skivbolagsdirektörerna och andra försöker lösa det här på fel sätt. tillgång och efterfrågan, det borde alla affärsmän känna till principerna om.
genom att höja priserna till den nivån de är på idag, så sänker man tillgången, och folk söker sig till alternativ, dvs piratkopiering.
musikindustrin är i nuläget i princip en enda stor kartell, och vem är det då som stjäl från vem?
1 Guest(s)