April 16, 2004
Hoj...för ett tag sen opererades göran person (sk. stadsminister) för något med benet...min granne berättade för mig att för 3 år sedan råkade han ut för i princip samma sak, men då fick han vänta i 2 år för operation...han fick gå hemma (kunde inte jobba)med en kryka i två år alltså. Så jag undrar ifall om "rikskändisar" har viss företrädes rätt...i så fall kanske man borde tipsa typ aftonbladet om detta...kanske kan de få ihop en story utav det..vad tror ni???
January 28, 2003
obelix wrote: Å andra sidan så bör han i egenskap av statsminister om någon få förtur.
Håller med ovanstående talare...
Hur viktigt är det att din granne blir frisk snabbt gentemot att Göran Persson blir frisk snabbt? Göran har ju hyffsat betydelsefullt jobb faktiskt.
Sedan så är ju frågan om vår vän Göran opererades på privat eller offentligt sjukhus och det är rätt mycket frågan om var i Sverige också.
July 19, 2001
Kolla in denna länk: http://krigsforum.se/forum/vie.....php?t=1120
November 26, 2002
Vem soom helst kan skaffa sig en "gräddfils-försäkring". Jag har en genom jobbet som kostar mig en hundring i månaden. För snart ett år sedan behövde jag en operation som jag hade fått köa i lätt ett par år för men det tog 3 veckor så var jag klar. Man slipper in på privatkliniker utan kostnad.
January 22, 2002
Svenska regeringen ahr idag ingen sjukförsäkring som ger dem någon som helst förtur i exempelvis operationsköer.
Enligt hälso- och sjukvårdslagen har alla människor rätt till lika vård på lika villkor. I praktiken innebär detta alltså att om en medelålders man med avsliten hälsena kommit in samtidigt som Kajsa Bergqvist skulle hon inte få gå före bara för att hon är en känd idrottsutövare. Dock gör man vissa frånsteg från detta ibalnd. Får du exempelvis in två hjärtinfarkter samtidigt å det är kort om personal prioriteras den som har bäst förutsättningar för att klara sig och bli återställd (exempelvis en 35 åring före en 70åring).
Personligen anser jag att det är helt rätt att Göran Persson prioriteras och fick sin höftledsoperation tidigarelagd. Dessutom är det så att patienter med svåra smärtor flyttas fram, även om de är "vanliga" människor. Statsministern ska styra sverige och bör därför vara fullt frisk. Precis som Mind skriver så är faktiskt hans jobb viktigare än en vanlig knegares. Så är det bara.
2 Guest(s)