February 13, 2001
Bemannings företaget jag jobbar på är inhyrd på ett företag som heter "hemligt" som bygger ganska små roliga saker.... Dom fick en beställning på 9 fläktar som var ganska så stora*host* Så vi har vart inhyrda nåra veckor och hjälpt dom bygga domhära monstren!!!!
Optimala data fläkten el *LoL*
Lite saker ni får fantisera ihop.... om ni vill =)
1. Hur många Amper tror ni den drar. (AMP)
2. Hur mycket volt. (V)
3. Hur fort den går. (RPM)
4. Hur mycket den väger. (kg)
5. Hur hög den är. (cm)
6. Hur mycket den blåser. (Secund meter)
Den vinner får somna gott och vara glad för att ha en vild fantasi =)
[Image Can Not Be Found]
February 13, 2001
1. Hur många Amper tror ni den drar. (AMP) 315A
2. Hur mycket volt. (V) 600V
3. Hur fort den går. (RPM) 980rpm
4. Hur mycket den väger. (kg) 5500kg
5. Hur hög den är. (cm) 224cm
6. Hur mycket den blåser. (Secund meter) 25 m/s
-------------------------------------------------
Vart klara med dom idag ye ye *pust* Det är gruvfläktar som ska till ryssland.... Det bli sammanlagt 4st system. Ett system består av 2st fkäktar och en ljuddämpare. När allt är monterat så kan den trycka ut över 35 s/m.... Drivsystemet är 2 st ABB digtal el skåp. När vi testade systemet var vi tvugna gå förbi elsystemet till byn och köra direkt på kablarna som hänger i luften.... VB energi vart lite rädda när vi visade fläktarna och sa att vi ska test köra dom innan vi levererar dom till ryssland he he.... Vi körde 2 åt gången och vi hyrde in kablarna för att kunna göra det.... Hyran för kablarna var ca 30 000kr varanan vecka 😕
Hur mycket dom låter tro....oj.... Vi mätte inte dom för ryssarna brydde sig inte så mycket om db. Men ljud dämpare skulle dom ha för de är lag på det el nå sånt. Men jag hadde iaf öronskydd och man kände hur backen durrade ca 20 meter bort + att de vart ett frekvens ljud vid 400rpm som var väldigt obehagligt sen vid max 980rpm så dånade de på vackert :blink: Man kan säga att de var orkan bakom den.... Vägen var garaterat grus fri 😛 Var lite folk som kollade på.... Men dom stog 100 meter bort + att dom som räknat ut fläkten och cheferna var ca 100 meter bort.... Vi som vart med och gjort den.... ca 10 meter.... Bakom ett hörn på nå gamalt hus för skåpen stog där he he.... Cheferna frågade oss.... Är ni inte rädda och stå så nära? Tänk om en vinge lossnar.... Jo men nån måste ju starta den el vill ni hyra in längre kablar? Dom kollade lite på oss och gick :bgrin:
Ryssland ville även ha FL 3500 som inte är tillvärkad av fabriken än.... den är 3,5 meter och mer vet jag inte
Finns en model som är ca 70cm hög och som varvar ca 3500 men vi är inte där och jobbar när dom ska testa köra den men vad en som sa så att de låter som en viggen skulle köra förbi 3 meter ovanför huvudet på en.... 😛
February 13, 2001
Smirnoff wrote: Fett coolt!
Hur mycket dragkraft är det i fläkten?
newton/s ?Hur mycket kostar en sådan fläkt?
Tillverkar ni motorn själva?
De vet jag inget om.... Vi har bara tillvärkat allt utom motorn.... Som sagt vi var bara ingyrda så jag vet inte allt om den....
8st + 4 ljuddämpare kostar 10 miljoner vad jag fått reda på....
ABB kommer motorn ifrån....
1 Guest(s)