November 5, 2001
V.44 lämnade morssan in sin skrivare (Epson CX 3200) på GK-Data i Falköping. Anledningen till att hon lämnade in den var att hon inte vet hur man gör när man byter färgpatroner så hon tycker det är lika bra att ta med den till affären så sköter de allt. När hon skulle hämta den nån timme senare fungerade den inte. De lovade att de skulle laga den eftersom den fungerade innan hon tog med den dit.
Efter ett par veckor ringde hon dit men de hade inte lyckats laga den eller hittat vad som var fel utan att de skulle titta lite närmare på det. Ingenting hände och för nån vecka sedan ringde hon dit igen och nu hade de skickat iväg den till Epson och beställt en ny till morssan (Epson DX 3800). Hon har ringt dom nästan varje dag sedan dess eftersom skrivaren behövs för hennes arbete (egenföretagare). Innan jul lovade de att den skulle komma i mellandagarna och nu har de lovat att den ska komma efter nyår. Var själv inne i butiken precis innan jul men fick inte ur dom nått vettigt. Det gav mig t.ex. fel modellnamn på den nya skrivaren som de beställt (laser) vilket morssan inte vill ha. Inte mycket koll på det bygget.
Undrar nu om det är en rimlig ersättning att få en DX 3800 istället för CX 3200 som är ett par år gammal. Har letat efter produktbeskrivningen på CX 3200 men inte hittat nån så att jag kunnat jämföra.
August 7, 2003
En dx3800 kostar ju typ 900 spänn? I princip skänker de väl bort skrivare för att kunna sälja bläckpatroner dyrare sen...
Rimlig ersättning till dem med tanke på att de sabbat upp den gamla skrivaren? nada? eller till er?
Edit: Spec på gamla:
http://www.epson.com/cgi-bin/S.....y=Products
November 5, 2001
Laglorden wrote: En dx3800 kostar ju typ 900 spänn? I princip skänker de väl bort skrivare för att kunna sälja bläckpatroner dyrare sen...
Rimlig ersättning till dem med tanke på att de sabbat upp den gamla skrivaren? nada? eller till er?
Säkert den gamla skrivaren verkligen hette cx 3200??? man brukar oftast, eller alltid, hitta specar på nätet nämligen
Jovisst är det så. Skrivare är inte så dyrt längre. Plockade fram det gamla kvittot och det stod CX3200, inköpt 11/3-03 för 2295:- Är ju en viss prisskillnad. De har ju sabbat skrivaren på nått sätt när de skulle sätta in bläcket dessutom anser jag att väntetiden är alldeles för lång. Alltså undrar jag om det är rimligt att få en DX3800 istället eftersom den gamla tydligen inte gick att laga.
August 20, 2001
Är det den du menar: http://www.epson.com/cgi-bin/S.....d=58654752
I och med att det krävs en annan typ av patroner till den nya skrivaren CX3800 så hade jag krävt att få några sådana också...
Annars kräv att få en HP skrivare...
Sedan tycker inte jag du ska låta din morsa lämna in skrivaren till affären... Måste väl finnas någon annan i hennes omgivning som kan byta patronerna.
November 5, 2001
BarateaU: Jo, tydligen tar det så lång tid enligt nötterna i butiken.
DiDi: Japp, det är en sån. Patroner sitter väl vanligtvis i redan från leverantören men man kan tycka att de borde visa viss good-will och skicka med ett par extra.
Tyvärr finns det ingen i närheten som vet hur man gör. Har visat henne en gång men hon tycker det är enklare att ta med hela skrivaren.
Men är skrivarna jämförbara? Tänkte mest på att det skiljer ganska mycket i pris mellan dom. CX3200 kostade 2295:- 2003 och DX3800 kostar ca 900:- nu. Visst sjunker datorprodukter snabbt i pris men tycker ändå att skillnaden är stor.
November 7, 2005
well med tanke på att den är gammal som gatan den cx som kostade 2250
så kan ni inte förvänta er att ni får ut 2250 direkt..
Men det är väldigt rimligt att dom köper en ny åt er .. Men som sagt det ska vara minst lika bra skrivare eller bättre ..
alltså funktionerna på skrivaren osv osv.
1 Guest(s)