Rimlig ersättning för ett års lidande?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Rimlig ersättning för ett års lidande?
elajten
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 137
sp_UserOfflineSmall Offline
1010248
February 1, 2006 - 4:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Hursomhelst: Vad är rimlig summa att begära i ersättning/skadestånd av denna verkstad för allt mitt lidande?? Alltså förutom dessa 12000kr som de SKA betala?

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1010254
February 1, 2006 - 5:32 pm
sp_Permalink sp_Print

50 000 för sveda och värk om man kan via läkarintyg visa att du tagit skada av detta, det är vad du ska begära. Men du kommer ju säkert få 5-10k, MAX. Tyvärr men så är det...

elajten
Medlem
1010255
February 1, 2006 - 5:37 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: "Men du kommer ju säkert få 5-10k"

Menar du förutom dessa 12.000 eller med dom inkluderat?

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1010256
February 1, 2006 - 5:43 pm
sp_Permalink sp_Print

elajten wrote: [quote=hawkie]"Men du kommer ju säkert få 5-10k"

Antagligen .inkl

Annars så är life a bitch.

Din största chans ligger hos Sverker.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1010270
February 1, 2006 - 6:17 pm
sp_Permalink sp_Print

elajten wrote: [quote=hawkie]"Men du kommer ju säkert få 5-10k"

Utöver. Det är ju deras avgift, inget som du ska behöva stå för.

De 5-10k får DU för sveda och värk. Det beror ju naturligtvis på hur allt sköts, de kanske går med på förhandlingarna innan du tar det till domstol, det kanske du inte ska? Om du ska, brukar dom oftast ge sig vid förhandlingarna. Men dom kanske inte ger sig, driver vidare du förlorar och får stå för ännu mer kostander.

Alltså, du måste ta alla dina kvitton,alla läkarintyf,alla läkarbesök, allt du har som kan vara vesäntligt för detta och ta det till en advokat, ge han 1500:- för rådgivning och kolla hur du kan driva detta vidare. Mitt tipps.

elajten
Medlem
1010276
February 1, 2006 - 6:33 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: [quote=elajten][quote=hawkie]"Men du kommer ju säkert få 5-10k"

Utöver. Det är ju deras avgift, inget som du ska behöva stå för.

De 5-10k får DU för sveda och värk. Det beror ju naturligtvis på hur allt sköts, de kanske går med på förhandlingarna innan du tar det till domstol, det kanske du inte ska? Om du ska, brukar dom oftast ge sig vid förhandlingarna. Men dom kanske inte ger sig, driver vidare du förlorar och får stå för ännu mer kostander.

Alltså, du måste ta alla dina kvitton,alla läkarintyf,alla läkarbesök, allt du har som kan vara vesäntligt för detta och ta det till en advokat, ge han 1500:- för rådgivning och kolla hur du kan driva detta vidare. Mitt tipps.

gratis rådgivning kan jag få av motormännens jurister om jag blir medlem där. Läkarintyg har jag inga då jag inte går till doktorn för att jag har stress och andra besvär som resultat utav detta då de vägrar skriva ut intyg på nåt de inte kan "se" med sina mätinstrument.

Aelrik
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 243
1010278
February 1, 2006 - 6:54 pm
sp_Permalink sp_Print

elajten wrote:
Läkarintyg har jag inga då jag inte går till doktorn för att jag har stress och andra besvär som resultat utav detta då de vägrar skriva ut intyg på nåt de inte kan "se" med sina mätinstrument.

Ptja, tyvärr krävs det nog precis det. 😕
Att få "abstrakta" diagnoser är inget omöjligt eller ovanligt. Självklart är det olyckligt då dessa diagnoser missas men utan ens läkarbesök är det nog väldigt svårt att bevisa...

elajten
Medlem
1010280
February 1, 2006 - 7:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Aelrik wrote: [quote=elajten] Läkarintyg har jag inga då jag inte går till doktorn för att jag har stress och andra besvär som resultat utav detta då de vägrar skriva ut intyg på nåt de inte kan "se" med sina mätinstrument.

Att få "abstrakta" diagnoser är inget omöjligt eller ovanligt. Självklart är det olyckligt då dessa diagnoser missas men utan ens läkarbesök är det nog väldigt svårt att bevisa...

Jo men hur bevisar man t.ex ett helt år som blivit förstört på grund av detta? Vart går man då och vad för slags intyg ska man då få? Kan ju säga som så att julen+nyår 2005 blev det sämsta jag nånsin varit med om.

Aelrik
Medlem
1010323
February 1, 2006 - 9:15 pm
sp_Permalink sp_Print

elajten wrote: [quote=Aelrik][quote=elajten] Läkarintyg har jag inga då jag inte går till doktorn för att jag har stress och andra besvär som resultat utav detta då de vägrar skriva ut intyg på nåt de inte kan "se" med sina mätinstrument.

Jo men hur bevisar man t.ex ett helt år som blivit förstört på grund av detta? Vart går man då och vad för slags intyg ska man då få? Kan ju säga som så att julen+nyår 2005 blev det sämsta jag nånsin varit med om.

Jag har ingen aning.
Jag skulle tro att läkarintyg är det enda som godkänns men du kanske kan försöka med vittnesmål från sambo eller liknande?

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
1010341
February 1, 2006 - 9:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Aelrik wrote: [quote=elajten][quote=Aelrik][quote=elajten] Läkarintyg har jag inga då jag inte går till doktorn för att jag har stress och andra besvär som resultat utav detta då de vägrar skriva ut intyg på nåt de inte kan "se" med sina mätinstrument.

Jag har ingen aning.
Jag skulle tro att läkarintyg är det enda som godkänns men du kanske kan försöka med vittnesmål från sambo eller liknande?

psykologer är det väl som har hand om det som går på innuti skallen på folk.

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1010363
February 1, 2006 - 10:09 pm
sp_Permalink sp_Print

psykiska besvär har blivit alltmer vanliga och det borde inte vara svårt att få intyg på att du lidit av händelserna (förutsatt att det nu är så allvarlig som du säger).

Sen angående verkstaden skulle jag vända mig till media, varför fortsätta dalta med en verkstad som vägrar ta ansvar? Tomma hot räcker till en viss punkt, däerefter måste du handla.

hur mycket du ska få är svårt att resonera kring, men det som jag personligen tycker är rimlig är att du ska få de 12000, pengarna tillbaka för reperationerna + en riktig reparering av de läckande delarna.
Går de med på detta ska du vara glad, går de med på att betala för dina besvär som de orsakat dig (vilket som redan sagts är svåra att påvisa) ska du vara ännu gladare...

hopas det löser sig, ge bara inte upp!

Aelrik
Medlem
1010386
February 1, 2006 - 10:40 pm
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: [quote=Aelrik][quote=elajten][quote=Aelrik][quote=elajten] Läkarintyg har jag inga då jag inte går till doktorn för att jag har stress och andra besvär som resultat utav detta då de vägrar skriva ut intyg på nåt de inte kan "se" med sina mätinstrument.

Jag har ingen aning.

psykologer är det väl som har hand om det som går på innuti skallen på folk.

My bad. Tänkte på att läkare kan ange "stress" som en diagnos även om det i de fallen inte handlar om psykiskt lidande utan mer "utbrändhet".

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 333
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL