September 5, 2001
elajten wrote: [quote=hawkie]"Men du kommer ju säkert få 5-10k"
Menar du förutom dessa 12.000 eller med dom inkluderat?
Utöver. Det är ju deras avgift, inget som du ska behöva stå för.
De 5-10k får DU för sveda och värk. Det beror ju naturligtvis på hur allt sköts, de kanske går med på förhandlingarna innan du tar det till domstol, det kanske du inte ska? Om du ska, brukar dom oftast ge sig vid förhandlingarna. Men dom kanske inte ger sig, driver vidare du förlorar och får stå för ännu mer kostander.
Alltså, du måste ta alla dina kvitton,alla läkarintyf,alla läkarbesök, allt du har som kan vara vesäntligt för detta och ta det till en advokat, ge han 1500:- för rådgivning och kolla hur du kan driva detta vidare. Mitt tipps.
January 7, 2006
hawkie wrote: [quote=elajten][quote=hawkie]"Men du kommer ju säkert få 5-10k"
Menar du förutom dessa 12.000 eller med dom inkluderat?
Utöver. Det är ju deras avgift, inget som du ska behöva stå för.
De 5-10k får DU för sveda och värk. Det beror ju naturligtvis på hur allt sköts, de kanske går med på förhandlingarna innan du tar det till domstol, det kanske du inte ska? Om du ska, brukar dom oftast ge sig vid förhandlingarna. Men dom kanske inte ger sig, driver vidare du förlorar och får stå för ännu mer kostander.
Alltså, du måste ta alla dina kvitton,alla läkarintyf,alla läkarbesök, allt du har som kan vara vesäntligt för detta och ta det till en advokat, ge han 1500:- för rådgivning och kolla hur du kan driva detta vidare. Mitt tipps.
gratis rådgivning kan jag få av motormännens jurister om jag blir medlem där. Läkarintyg har jag inga då jag inte går till doktorn för att jag har stress och andra besvär som resultat utav detta då de vägrar skriva ut intyg på nåt de inte kan "se" med sina mätinstrument.
March 3, 2004
elajten wrote:
Läkarintyg har jag inga då jag inte går till doktorn för att jag har stress och andra besvär som resultat utav detta då de vägrar skriva ut intyg på nåt de inte kan "se" med sina mätinstrument.
Ptja, tyvärr krävs det nog precis det. 😕
Att få "abstrakta" diagnoser är inget omöjligt eller ovanligt. Självklart är det olyckligt då dessa diagnoser missas men utan ens läkarbesök är det nog väldigt svårt att bevisa...
January 7, 2006
Aelrik wrote: [quote=elajten] Läkarintyg har jag inga då jag inte går till doktorn för att jag har stress och andra besvär som resultat utav detta då de vägrar skriva ut intyg på nåt de inte kan "se" med sina mätinstrument.
Att få "abstrakta" diagnoser är inget omöjligt eller ovanligt. Självklart är det olyckligt då dessa diagnoser missas men utan ens läkarbesök är det nog väldigt svårt att bevisa...
Jo men hur bevisar man t.ex ett helt år som blivit förstört på grund av detta? Vart går man då och vad för slags intyg ska man då få? Kan ju säga som så att julen+nyår 2005 blev det sämsta jag nånsin varit med om.
March 3, 2004
elajten wrote: [quote=Aelrik][quote=elajten] Läkarintyg har jag inga då jag inte går till doktorn för att jag har stress och andra besvär som resultat utav detta då de vägrar skriva ut intyg på nåt de inte kan "se" med sina mätinstrument.
Jo men hur bevisar man t.ex ett helt år som blivit förstört på grund av detta? Vart går man då och vad för slags intyg ska man då få? Kan ju säga som så att julen+nyår 2005 blev det sämsta jag nånsin varit med om.
Jag har ingen aning.
Jag skulle tro att läkarintyg är det enda som godkänns men du kanske kan försöka med vittnesmål från sambo eller liknande?
May 10, 2002
Aelrik wrote: [quote=elajten][quote=Aelrik][quote=elajten] Läkarintyg har jag inga då jag inte går till doktorn för att jag har stress och andra besvär som resultat utav detta då de vägrar skriva ut intyg på nåt de inte kan "se" med sina mätinstrument.
Jag har ingen aning.
Jag skulle tro att läkarintyg är det enda som godkänns men du kanske kan försöka med vittnesmål från sambo eller liknande?
psykologer är det väl som har hand om det som går på innuti skallen på folk.
August 11, 2005
psykiska besvär har blivit alltmer vanliga och det borde inte vara svårt att få intyg på att du lidit av händelserna (förutsatt att det nu är så allvarlig som du säger).
Sen angående verkstaden skulle jag vända mig till media, varför fortsätta dalta med en verkstad som vägrar ta ansvar? Tomma hot räcker till en viss punkt, däerefter måste du handla.
hur mycket du ska få är svårt att resonera kring, men det som jag personligen tycker är rimlig är att du ska få de 12000, pengarna tillbaka för reperationerna + en riktig reparering av de läckande delarna.
Går de med på detta ska du vara glad, går de med på att betala för dina besvär som de orsakat dig (vilket som redan sagts är svåra att påvisa) ska du vara ännu gladare...
hopas det löser sig, ge bara inte upp!
March 3, 2004
abishai wrote: [quote=Aelrik][quote=elajten][quote=Aelrik][quote=elajten] Läkarintyg har jag inga då jag inte går till doktorn för att jag har stress och andra besvär som resultat utav detta då de vägrar skriva ut intyg på nåt de inte kan "se" med sina mätinstrument.
Jag har ingen aning.
psykologer är det väl som har hand om det som går på innuti skallen på folk.
My bad. Tänkte på att läkare kan ange "stress" som en diagnos även om det i de fallen inte handlar om psykiskt lidande utan mer "utbrändhet".
1 Guest(s)