January 4, 2003
Hur funkar det egentligen, man måste slå varje lands kod för att sedan slå nummret tex +46 08-550 33 255, är det rätt`? Vadå +46 finns inte + på telefonen enns.
Mobil da hur funkar det där, om någon ska ringa mig från utlandet till min mobil, är det samma där tex, +46 073 666 66 55.
March 10, 2002
Matts wrote: [quote=Dehman]Det är bara att slå:
00468-550 33 255
Har det i.a.f. varit för mig.
är det utifrån till till sverige eller från sverige ut ?
Det är in till Sverige.
Matts wrote: Skulle behöva hjälp med tiderna också,
AM=
PM=
Vill nämnligen tala om för en kille i england att ringa mig efter 16:00 och innan 23:00.
AM=00:00-11:59
PM=12:00-23:59
January 4, 2003
Dehman wrote: [quote=Matts][quote=Dehman]Det är bara att slå:
00468-550 33 255
Det är in till Sverige.
AM=
PM=
Vill nämnligen tala om för en kille i england att ringa mig efter 16:00 och innan 23:00.
Tack så mycket, så hur blir det då, tror england ligger 2h förre, ska ja skriva då 14:00PM= 16:00 här.
March 10, 2002
Matts wrote: [quote=Dehman][quote=Matts][quote=Dehman]Det är bara att slå:
00468-550 33 255
Det är in till Sverige.
AM=
PM=
Tack så mycket, så hur blir det då, tror england ligger 2h förre, ska ja skriva då 14:00PM= 16:00 här.
Nja, i England ligger Greenwich där tiden utgår ifrån eller vad man ska säga. Vi har GMT+1 så det borde vara så att de ligger en timme före. Vet dock inte om England har fler än en tidszon. Men om vi säger att han ska ringa när klockan är 16:00 här så ber du honom ringa 3:00PM :>
December 5, 2001
TERdON wrote: Fast vi har sommartid, har England det??? Det kan göra att det skiljer en timme till. Attsingen, det borde jag veta förresten, var ju i London i juli. Hmm, osäker, men har för mig att det bara skiljde en timme...
Sommartid och vintertid ändras samtidigt i hela världen.
October 7, 2002
Sardaukar wrote: Sommartid och vintertid ändras samtidigt i hela världen.
Det där är ingen självklarhet... Visserligen det kanske blivit standardiserat nu - men för några år sedan ändrades det i Sverige för att bli lika i Europa i varje fall. Dessutom har vissa länder inte sommartid överhuvudtaget...
January 15, 2004
Sardaukar wrote: [quote=TERdON]Fast vi har sommartid, har England det??? Det kan göra att det skiljer en timme till. Attsingen, det borde jag veta förresten, var ju i London i juli. Hmm, osäker, men har för mig att det bara skiljde en timme...
Det stämmer inte. Australien byter t.ex. till sommartid i oktober,
där är det inte heller alla stater som byter till sommartid.
I england använder dom BST (British Summer Time) vilken för närvanande ligget GMT+1.
June 20, 2002
ren wrote: [quote=Sardaukar][quote=TERdON]Fast vi har sommartid, har England det??? Det kan göra att det skiljer en timme till. Attsingen, det borde jag veta förresten, var ju i London i juli. Hmm, osäker, men har för mig att det bara skiljde en timme...
Det stämmer inte. Australien byter t.ex. till sommartid i oktober,
där är det inte heller alla stater som byter till sommartid.
I england använder dom BST (British Summer Time) vilken för närvanande ligget GMT+1.
Och vi ligger CEST+2 på sommaren och hela EU byter samtidigt , vilket gör att förhållandet 1 timmes tidsskillnad mellan oss och Storbritannien alltid är korrekt.
Som sagt var så har vi samma regler som resten av EU sedan 1995.
1 Guest(s)