May 17, 2004
jag ringde nyss till NIX, ni vet de som har en lista över nummer företag inte fÄr ring nÀr de ska sÀlja saker, tex "ska ni köpa et Ärs prenumeration för kalles kaviar?".
hur som hÀllst sÄ har jag ringt dit och registrerat mitt nummer och den charmiga inspelade rösten sade att jag om en vecka skulle fÄ ett brev till min telefon (!) om typ registrering och sÄ. men frÄgan Àr var det vÀrt det? jag gillar inte att folk ringer till mig om diverse erbjudanden dÄ jag aldrig bryr mig om dessa erbjudanden men jag fruktar(jag Àr skti skraj, eller njaa) att det Àr sÄ att folk inte bryr sig. tjÀnar man nÄtt pÄ det Ànns?
February 12, 2003
Krqagyzzz wrote: Att anmÀla sig till NIX Àr som att ge upp. Kampen mot telefonförsÀljarna Àr ett kall man ej fÄr sÀga nej till. Att göra bort en telefonförsÀljare ger fri passage till himlen, glöm aldrig det-
Jag brukar skÀlla ut de...:)
EDIT: SkÀlla stavas med K
May 17, 2002
AMD_RULEZ wrote: [quote=Krqagyzzz]Att anmÀla sig till NIX Àr som att ge upp. Kampen mot telefonförsÀljarna Àr ett kall man ej fÄr sÀga nej till. Att göra bort en telefonförsÀljare ger fri passage till himlen, glöm aldrig det-
Ăh, skĂ€lla Ă€r inget kul. BĂ€ttre att sĂ€ga att jag Ă€r död eller att man har Ă„kt ivĂ€g i en luftbalong till sydpolen. De fattar ju sjĂ€lvklart att man ljuger men vad ska de gör Ă„t det đ
December 15, 2003
Om jag har tid och har det lite trÄkigt sÄ slÀnger jag inte pÄ luren utan börjar frÄga ut dom istÀllet. Till exempel sÄ frÄgar jag om deras namn , hur dom fick sitt jobb ,om dom trivs med det etc och sÄ konstpausar jag mellan frÄgorna för att fingerat skriva ner deras svar.
Funkar alltid!
February 12, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=AMD_RULEZ][quote=Krqagyzzz]Att anmÀla sig till NIX Àr som att ge upp. Kampen mot telefonförsÀljarna Àr ett kall man ej fÄr sÀga nej till. Att göra bort en telefonförsÀljare ger fri passage till himlen, glöm aldrig det-
Ăh, skĂ€lla Ă€r inget kul. BĂ€ttre att sĂ€ga att jag Ă€r död eller att man har Ă„kt ivĂ€g i en luftbalong till sydpolen. De fattar ju sjĂ€lvklart att man ljuger men vad ska de gör Ă„t det đ
Min farsa Ă€r underbar nĂ€r de ringer... Det var nĂ„n affĂ€r med att om du köper det fĂ„r du kalsonger. Min farsa, lite tveksamt: Njaaaae... Hur blir det om de blir smutsiga...? Kan man skicka in de...? đ
March 29, 2003
Man följer detta motmanus ;):D
http://www.stormaz.servebeer.c.....id=motmanu
[OBS: Stor bild]
December 15, 2003
PolarIce wrote: Man följer detta motmanus ;):D
Den var bra! Printar den genast, hoppas nĂ„n ringer mig inom kort đ
February 12, 2003
PolarIce wrote: Man följer detta motmanus ;):D
Den dÀr...:)
May 17, 2002
Akatosh wrote: [quote=PolarIce]Man följer detta motmanus ;):D
http://www.stormaz.servebeer.com/~upload/gallery/view_photo.php?full=1&set_albumName=uploadblandat&id=motmanu
print print.. klockrent. Ring ring ring.
March 29, 2003
Akatosh wrote: [quote=PolarIce]Man följer detta motmanus ;):D
http://www.stormaz.servebeer.com/~upload/gallery/view_photo.php?full=1&set_albumName=uploadblandat&id=motmanu
AnvÀnde den mot en kille en gÄng, han la pÄ luren tillslut
Och igĂ„r ringde en tjej ifrĂ„n Aftonbladet, frĂ„gade om jag ville prenumera pĂ„ deras nya tidning (vet inte vad den heter) men iaf, hon hade sĂ„n fin röst sĂ„ jag kunde inte anvĂ€nda motmanuset đ
Som f.d telefonförsÀljare kan jag kanske tipsa om att jobbigaste kunderna Àr dom som sÀger "Du, jag har inte tid just nu, kan du ringa upp en annan gÄng"..Eller "Jag mÄste fundera, ring om en vecka eller sÄ"..och slÀng pÄ luren...Och svara sÄ varje gÄng..Man fÄr inte bli förbannad och be kunden dra Ät h*****e...
Eller sÄ kan man stÀlla motfrÄga..."Ok, köper du min gamla bil, sÄ köper jag ......... av dej..
Prata fort och otydligt..SÀg att du Àr med i Livets ord och inte fÄr anvÀnda sÄdana produkter..
Det funkar prima..Som försÀljare blir man skitfrustrerad..
Men ofta Àr det omvÀnda roller oxÄ, man driver med kunderna..
*EDIT*
Nu Àr det ju faktiskt sÄ att en telefonförsÀljare gör ju bara sitt jobb..
Vill man inget köpa kan man ju faktiskt vara trevlig ÀndÄ i luren..Det Àr ju inte sÄÄ anstrÀngande..Hade mÄnga roliga pratstunder i luren pÄ jobbet..Kunde surra 30-40 minuter bara nÄtt tok med en del..Det var vÀl det som var positivt, lönen sög..
En annan rolig grej med det jobbet tyckte jag var alla tokroliga telefonsvarare..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - NĂ„gra TB HDD
Inte sÄ flitig besökare pÄ forum numera, intresset för hÄrdvara och datorer har minskat rejÀlt. Mer om mej pÄ min SD-kritiska blogg pÄ: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 28, 2001
Gah efter evigheters letande sÄ hitta jag den, och vÄga inte pÄstÄ att jag inte lÀgger tid bakom mina inlÀgg.
Hur man blir kvitt telefonförsÀljare
1. Om de vill lÄna ut pengar till dig, sÀg att du just ansökt om konkurs och att du Àr i stort behov av pengar. FrÄga: "Hur lÀnge fÄr jag ha lÄnet? MÄste jag betala tillbaka nÄgon gÄng, eller Àr det likadant som med de pengarna jag lÄnade före min konkurs?"
2 Om de börjar med: "Hur stÄr det till idag?" svara: "Hur sÄ?" Du kan ocksÄ sÀga: "TÀnk sÄ snÀllt att du frÄgade! Ingen tycks bry sig nu för tiden. Jag har ju sÄ mÄnga problem: min ischias sÀtter Ät mig, mina ögonfransar vÀrker, min hund har precis dött..." NÀr de försöker komma tillbaka till sitt erbjudande, fortsÀtt bara att berÀtta om dina problem.
2. Om mÀnniskan sÀger att han heter Sven Svensson och ringer frÄn AB XYZ, be honom bokstavera sitt namn, be honom sedan att bokstavera firmanamnet, och be honom till sist att tala om varifrÄn han ringer. FortsÀtt att frÄga personliga frÄgor eller frÄgor om företaget sÄ lÀnge som det behövs.
3. Det hÀr fungerar bÀst om du Àr man: TelefonförsÀljaren: "Hej, jag heter Lisa och jobbar för Pettersson och Bendel..." Du: "VÀnta lite!" (nÄgra sekunders paus) "OK, (hest viskande) vad har du pÄ dig?"
4. LĂ„t verkligen glad och överraskad och utropa: "Lisa! Ăr det verkligen du? O, herre Gud! Lisa, hur ĂR det bara med dig?" Förhoppningsvis blir Lisa skrĂ€ckslagen under ett par sekunder medan hon försöker fundera ut var sjutton ni har trĂ€ffats förut.
5. SÀg "Nej" om och om igen. Var noga med att variera tonfallet pÄ varje nej. HÄll en jÀmn rytm Àven nÀr de försöker sÀja nÄgot. Det hÀr Àr roligast om du kan hÄlla pÄ tills de lÀgger pÄ luren.
6. Om de ringer frÄn VÀntjÀnsten och försöker fÄ dig som engagerad, aktiv medlem, svara med sÄ olycksbÄdande röst som du kan uppbÄda: "Jag har inga vÀnner... vill du bli min vÀn?
7. Om de rengör mattor: "Kan ni fĂ„ bort blodflĂ€ckar? Verkligen? Hur Ă€r det med getblod? Blod frĂ„n hönor ocksĂ„? FrĂ„n MĂNNISKOR?"
8. LÄt mÀnniskan rapa upp sin inlÀrda lÀxa och inflika dÄ och dÄ ett "JassÄ, jaha" eller "LÄter spÀnnande". NÀr hon till sist vill, att du ska köpa grejen, fria till henne. Hon blir antagligen alldeles förvirrad, men förklara för henne, att du inte kan lÀmna ut ditt kreditkortsnummer till en frÀmmande mÀnniska.
9. SÀg, att du jobbar för samma företag som han. Exempelvis: FörsÀljaren : "Jag heter Lasse och ringer frÄn Electroniks." Du: "Electroniks!! Jag jobbar ocksÄ hos dem. Var ringer du ifrÄn?" FörsÀljaren: "Ja, frÄn Karlstad." Du: "Jaha, tÀnk att det finns en avdelning dÀr ocksÄ. Hur gÄr affÀrerna? Hur Àr vÀdret? Visst Àr det synd, att försÀljning till anstÀllda strider mot företagets policy! Vi ses kanske!"
10. Lyft pÄ luren. SÄ fort du hör, att det Àr en telefonförsÀljare, lÀgg ner luren, ropa eller skrik: "O, herre Gud!!!" och lÀgg sedan pÄ.
11. SÀg Ät försÀljaren, att du Àr upptagen, men om du fÄr deras telefonnummer sÄ skall du ringa upp dem igen. Om han sÀger, att han inte fÄr lÀmna ut numret, be om hans hemnummer och sÀg, att du ringer honom pÄ det numret (detta brukar vara det bÀsta sÀttet att bli kvitt telefonförsÀljare). Om mÀnniskan sÀger: "Nja, jag vill nog inte bli uppringd hemma", sÀg dÄ - med ett hörbart leende - "DÄ vet du hur det kÀnns för mig."
12. Be dem prata RIKTIGT SAKTA, eftersom du vill skriva ner VARENDA ord.
13. Insistera pÄ att den som ringer Àr din kompis Erik, som behagar skÀmta med dig. "Kom igen nu Erik, lÀgg av! Allvarligt talat Erik, hur mÄr din familj?"
14. SÀg Ät försÀljaren att du fÄtt husarrest och frÄga om de kan ta med sig öl och chips till dig.
July 18, 2001
en gĂ„ng nĂ€r tele2 ringde hem till oss(bor hos morsan) sĂ„ ville de ha tag pĂ„ brorsan för att lura pĂ„ honom ett telefonabbonemang, och han svarade "nĂ€e, jag har ingen telefon" (vilket stĂ€mmer) och han slapp telefonabbonemang dĂ„, och ingen har ringt till honom om det mer đ
February 16, 2004
whoracle wrote: en gĂ„ng nĂ€r tele2 ringde hem till oss(bor hos morsan) sĂ„ ville de ha tag pĂ„ brorsan för att lura pĂ„ honom ett telefonabbonemang, och han svarade "nĂ€e, jag har ingen telefon" (vilket stĂ€mmer) och han slapp telefonabbonemang dĂ„, och ingen har ringt till honom om det mer đ
Konstigt att ingen ringer om han inte har nÄn telefon. :blink:
1 Guest(s)