Ringu|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ringu
galningen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 394
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 2, 2004 - 7:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Tänkte titta på Ringu ikväll, det ska tydligen vara det japanska orginalet av den amerikanska filmen "the ring" som gick på bio för något år sedan.

Jag tyckte The Ring var riktigt läskig den första halvan för att sedan bli riktigt förutsägbar och tråkig. Av dem som sett Ringu har jag hört att det ska vara en mycket läskig film som är psykologiskt påfrestande, precis sådan typ av film som jag gillar så jag ser fram emot att bli riktigt skrämd.

Någon som har sett den? Och isåfall vad tyckte ni om den? Hur var den i jämnförelse med The Ring ochsådär?

Skriv gärna motiverade svar och avslöja för guds skull inte slutet.

GolZa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 592
611112
May 2, 2004 - 7:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Japp, Ringu är den japanska versionen av "The Ring". Det finns Ringu 1, som kom 1998 och sedan Ringu 2 som kom 1999 eller 2000.

Jag har sett båda, men så du vet så är The Ring en förnyad version av Ringu 1, alltså inte Ringu 2.

Tycker The Ring är mycket bättre än Ringu. Det är helt andra effekter och en annan känsla i The Ring än Ringu. Ringu känns faktiskt redan lite gammal om man ser till effekter eller vad man nu vill kalla det.
Det är ju även japansk tal, såklart, i Ringu vilket gör filmen ännu mer avslagen tycker jag. Känns liksom ointressantare att kolla på Ringu....

Jag tycker du ska kolla på den, men förvänta dig inte att den är bättre för det är den knappast.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
611328
May 3, 2004 - 7:27 am
sp_Permalink sp_Print

Ringu är mycket bättre just pga att det inte är massa effekter och trams.

Det är en läskig stämning hela tiden och jag tycker de lyckats otroligt bra med filmen.

Om du gillar den kan jag tipsa om "Dark Water" och "Phone".
De är visserligen ganska lika i handlingen, men väldigt bra.

Undvik dock den amerikanska rip-offen, kommer inte ihåg vad den heter men det ligger en blodig tjej på ett tangentbord. Har för mig att den heter något med http://www.blabla.com eller så. Exakt samma manus bara att man inte ska gå in på en hemsida istället för se en film.

Gulzebra
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
611340
May 3, 2004 - 7:54 am
sp_Permalink sp_Print

Ringu gick på femman för ett tag sen, men jag sneglade bara lite på den. Kändes tillräckligt eftersom jag redan sett The Ring. I stort sett var det bara kul att se för att få reda på hur olika dom kändes. Är inte så säker på att jag gillar någon av dom i och för sig, men jag kan nog avgöra att det inte är så jättespännande att se båda 2 förutom av ren nyfikenhet.

zyrus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1444
611341
May 3, 2004 - 7:58 am
sp_Permalink sp_Print

tyckte inte om ringu alls! the ring va bättre!

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
611846
May 3, 2004 - 8:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Har för mig att den heter något med http://www.blabla.com eller så. Exakt samma manus bara att man inte ska gå in på en hemsida istället för se en film.

fear.com rättare sagt

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
611854
May 3, 2004 - 8:23 pm
sp_Permalink sp_Print

tindy_14 wrote: [quote=Json_81]Har för mig att den heter något med http://www.blabla.com eller så. Exakt samma manus bara att man inte ska gå in på en hemsida istället för se en film.

fear.com rättare sagt

Inte http://www.feardotcom.com då..?

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
611973
May 4, 2004 - 6:55 am
sp_Permalink sp_Print

Den var det jag tänkte på ja 🙂

BubbleAng3L
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 599
611984
May 4, 2004 - 7:36 am
sp_Permalink sp_Print

Själva filmidén om en ring verkar sprida sig över världen.. just nu så tror ja att de finns 5 filmer om denna ring.. och den amerikanska verison bleknar i jämförelse med Ringu..Ringu 2 .men vad många inte vet är att det finns en Ringu 0 oxå.. som handlar om hur filmen egentigen kom till på nå vis.. .. den 5.e filmen ja vet om heter The ring virus... och alltså då är ytterligare en verision av "the ring"..

lite onödigt vetande men.. 😉

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
611989
May 4, 2004 - 7:47 am
sp_Permalink sp_Print

Asså ... den är helt värdelös !

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
612014
May 4, 2004 - 8:59 am
sp_Permalink sp_Print

Det finns den amrekanska sen finns det ju ringu 0,1,2 samt 3. finns ett par andra bra skräck filmer från öst kommer inte på vad dom heter just nu men kan ta reda på det.

En annan kult film jag har hört att amrekanrna vill förstöra är Battle Royal en riktikt skön och orginel rulle.

galningen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 394
612116
May 4, 2004 - 12:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har inte sett den än, tänkte glo på den ikväll om jag får tid. Ni som har sett den får gärna skriva lite mer utvecklande svar, inte typ "den var värdelös" eller liknande.

Tyrfing: ja battle royal är underbar!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 41
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL