January 10, 2005
January 8, 2003
Det är mycket svårare att komma in i Lunpen än att slippa den så det är bara att gå igenom mönstringen. Är man svag, har astma, dålig syn eller har dålig hörsel så får man åka hem samma dag. Annars så säger man att man inte vill göra den eller att man ska studera så slipper man.
May 1, 2003
L0rden wrote: Med risk att låta som en moralkärring, om alla gör som du blir det riskabelt om Sverige blir anfallet/dras in i krig. Har du ingen pliktkänsla? Har inte Sverige gett dig nog, så du känner att du har något att betala tillbaka? Skärpning för fan.
Dras Sverige in i krig i dagens läge har vi ändå inget försvar...
Se bara på Göteborgs hamn, vilken är nordens största, och inte har något försvar att tala om längre. Ta minan som fiskebåten drog in här innan julen. Stor del av Göteborg avstängt och stora problem i trafiken, och de sätter ett par gubbar i BIL från Stockholm för att komma ner och oskadliggöra den...
Ujujuj säger jag bara...
January 10, 2005
February 19, 2006
reload1337 wrote: Jo jag vet att jag slipper så och det är därför som jag tycker att det är så j**la meningslöst att åka dit..och som svar på om jag vill ge tillbaka till Sverige. Nej. Jag tycker detta landet är ett skitland som har cerebral pares regler så nu är det sagt..
Kanske borde du fundera på att flytta om du tycker att Sverige är ett skitland eller försöka påverka det som du tycker att "skitigt" istället för att klaga.
January 8, 2005
åk dit säg att du inte vill och få frisedel.
lumpen e riktigt riktigt bra, man lär sig sina fysiska gränser, sociala förmågor.
var annars kommer du gå flera mil i sträck utan att äta något på 48 timmar och samtidigt vara på så bra humör att du inte börjar bråka med dina kamrater som sitter i precis samma sits ?
visst mycket skit och jobbigt kommer man gå igenom, men du går ut från dom grindarna fan mkt starkare än när du gick in, både mentalt och fysiskt.
gjorde lumpen som Pansarskytte soldat, rekommenderas.
iaf on topic, dom kommer och hämtar dig om du inte åker dit, kanske inte inom 24 timmar, men så småningom, risk för fängelse om du gömmer dig, lr liknande.
det är en plikt och en förmån, långt från alla får göra lumpen och mönstrar du så här tidigt finns många, många fina platser öppna. så ta chansen, once in a life time.
/pole
December 31, 2001
Åker du inte dit och du en kallelse till och sen kommer några glada gubbar och ger dig ett lavemang och kör dig till mönstringen.
Det är så fruktansvärt enkelt att slippa undan den där skiten.
Själv kände jag mig lite stel i tummen på hörseltestet så jag tryckte inte så mycket 😀
Tanten sa att jag hadde väldigt dålig hörsel och sparkade ut mig 😛
Först in och först ut 😀
November 26, 2002
HELIX wrote: [quote=Öwall] ja, och så ställer de jordgubbssylten bland grönsakerna 👿
Hehe, det där var nog det sämsta jag har hört 😀
Hur smakade det?
inte så illa som för han som öste på rejält och blandade runt med potatis och köttfärslimpa innan han märkte någonting =P
April 14, 2002
reload1337 wrote: Jo jag vet att jag slipper så och det är därför som jag tycker att det är så j**la meningslöst att åka dit..och som svar på om jag vill ge tillbaka till Sverige. Nej. Jag tycker detta landet är ett skitland som har cerebral pares regler så nu är det sagt..
Vad är så konstigt med att alla ska mönstra?
3 Guest(s)