Riskabelt att skita i mönstring?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Riskabelt att skita i mönstring?
obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
sp_UserOfflineSmall Offline
1017787
February 24, 2006 - 12:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Polekatt wrote: [quote=obelix][quote=Collateral] Hur bra som person är man då när man inte skulle få veta om man hade pallat lumpen.

laugh

Om man söker och får en sådan tjänst så kan jag hålla med dig, då är det e utmaning att se fram emot.

Men de flesta tjänsterna är rena skittjänsterna, och det här med att palla psykiskt och fysiskt, så är verkliga livet mer utmanande än en militärtjänst.

jepp se till att få en stridande tjänst. annars får du ingen utmaning att bita i

skulle tippa på att tex plutonsjukvårdare är en smula värre. wink

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
1017797
February 24, 2006 - 12:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Polekatt wrote: jepp se till att få en stridande tjänst. annars får du ingen utmaning att bita i

Skitsnack. Finns olika typer av utmaningar.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1017799
February 24, 2006 - 1:05 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Collateral] Hur bra som person är man då när man inte skulle få veta om man hade pallat lumpen.

laugh

Om man söker och får en sådan tjänst så kan jag hålla med dig, då är det e utmaning att se fram emot.

Men de flesta tjänsterna är rena skittjänsterna, och det här med att palla psykiskt och fysiskt, så är verkliga livet mer utmanande än en militärtjänst.

Jag fick en såkallad "skittjänst" och kompaniet blev kallat kaffeochbullekompaniet. Man blev kallad Kabeltattare och diverse andra saker av dom stridande kompanierna.
Det visade sig att vi hade hårdare fält, hårdare fys och vi hade den hårdaste baskermarchen på hela kompaniet.
Bara för att man t.ex som jag var "Signalist" så sitter man inte och fikar en hel dag. Kockarna har det inte så enkelt heller t.ex.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
1017843
February 24, 2006 - 3:52 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: [quote=obelix][quote=Collateral] Hur bra som person är man då när man inte skulle få veta om man hade pallat lumpen.

laugh

Jag fick en såkallad "skittjänst" och kompaniet blev kallat kaffeochbullekompaniet. Man blev kallad Kabeltattare och diverse andra saker av dom stridande kompanierna.
Det visade sig att vi hade hårdare fält, hårdare fys och vi hade den hårdaste baskermarchen på hela kompaniet.
Bara för att man t.ex som jag var "Signalist" så sitter man inte och fikar en hel dag. Kockarna har det inte så enkelt heller t.ex.

Haha, var logestik så vi fick testa att dra kabel för att lära oss om det skulle behövas.
Det var fan riktigt jobbigt.

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
1017846
February 24, 2006 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: Kockarna har det inte så enkelt heller t.ex.

Det har du helt rätt i.
Jag är kock vid LV6, Halmstad.
Den befattning valde jag inte, jag fick den bara, hade jag fått välja så hade jag velat bli Jägare vid K3, Karlsborg.
Kock är ingen räkmacka, det är nog en av dom jobbigaste sakerna efter dom tuffa tjänster som Jägare osv.
Inte många lugna stunder man har på dygnet.

Ett dygn som kock är:
03:00 - 06:00: Frukost
06:00 - 08:00: Diska
08:00 - 12:00: Lunch
12:00 - 14:00: Diska
14:00 - 18:00: Middag
20:00 som senast vill vi ha tillbaka isokärlen vilket inte plutonerna respekterar och tar på våran sovtid.
Iaf. efter dom är återlämnade och diskade är våran dag slut.
Dagen slutar oftast runt 21-22 och då har man eldvakt/postvakt också.

Så, dom som tror att det är slappt att vara kock tror helt fel.
En av dom värsta tjänsterna i min mening för det är bara en massa skitjobb hela tiden, tyvärr.
Många saker att vårda, många saker att bära.
Höjdpunkten med befattningen är att folk uppskattar maten som man gör.
Dom högre befälen (Major och uppåt) ger ofta poistiva komplimanger till oss.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1017859
February 24, 2006 - 5:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: Haha, var logestik så vi fick testa att dra kabel för att lära oss om det skulle behövas.
Det var fan riktigt jobbigt.

Fan vilken mjölksyra man hade efter det. Staven är ju 1-4m. Det är rätt jobbigt att hålla.
Kabelrullen väger ju inte lite heller. 🙂
Efter man hade tävlat i det ett par gånger i det så fick man en jävla träningsverk.

Det är sånt som gör att man saknar lumpen.

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
1017969
February 24, 2006 - 11:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vill inte heller fara och mönstra dels för att jag inte vill göra lumpen utan gå i skolan, sen så måste jag sätta mig på bussen redan kvällen innan mönstringen och innan allt är klart och man kommit hem är en hel vecka förstörd. Min tid är värd på tok för mycket, speciellt just då jag blivit kallad.

Moscow
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 264
1017972
February 24, 2006 - 11:33 pm
sp_Permalink sp_Print

LONG LIVE AMERICA!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 42
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL