October 10, 2001
On 2001-11-05 22:04, Tjoppen wrote:
Vilken typ av sändare har du???Om det är en sån därn som finns i radiobildsdosor så är det ju ganska självklart vad du ska göra...
Ja...Det var mitt lilla bidrag 😛
Det kanske inte är självklart för alla, säg hur man ska göra istället. Hade han tyckt att det var självklart hur han skulle göra hade han väl antagligen inte frågat.
August 29, 2001
Men vänta här nu.....Nu ska vi tänka lite logisk...
Det lär väl gå 2-4 kablar till hörlurarna från chipet...Det är ju där ljudet går...Borde det inte "bara" vara att koppla en ett jack, lr vad du nu ska montera öronsnäcka saken i, där? Lr eventuellt at du skalar upp en bit av kabeln, så att du kan linda fast ngn typ av kabel som du sedan drar ut ur ngt lämpligt hål i lurarna...
May 28, 2001
hehe, själv är man mkt smartare.
Jag byggde en FM-sändare som funkar mellan 88-108 MHz så jag kan använda en vanlig FM-mottagare, liten som ett kex för att lyssna på t.ex. CD-skivor.
Lite farligt att gå in i en affär som spelar radiostationer med FM-sändarna bara, då får liksom alla njuta av min musiksmak vilket inte alltid blir så poppis... 😀
Men den funkar iaf i Hela huset jag bor i, då ere ändå betongväggar så det vore kanske nåt för dig med?
Kostar typ noll att bygga sändarn...
Har dock hört att det är olagligt, men om du vill kan vi ju ta det privat på ICQ eller nåt... 😀
September 12, 2001
Tack för erbjudandet. Men att bygga vanlig FM-sändare vet jag hur man gör. Saken är det att jag vill bygga ett antal mottagare för olika ändamål, jag vill kunna använda dem överallt utan att behöva tänka på att andra människor kanske inte gillar min musik...
Men nu har jag hittat en nisse som har det jag var ute efter. Så ni behöver inte oroa er längre, men tack för visat intresse
May 28, 2001
On 2001-11-06 22:02, Ocad wrote:
Tack för erbjudandet. Men att bygga vanlig FM-sändare vet jag hur man gör. Saken är det att jag vill bygga ett antal mottagare för olika ändamål, jag vill kunna använda dem överallt utan att behöva tänka på att andra människor kanske inte gillar min musik...
Men nu har jag hittat en nisse som har det jag var ute efter. Så ni behöver inte oroa er längre, men tack för visat intresse
ok, föresten. Vilken frekvens kommer du att använda?
2 Guest(s)