April 20, 2002
Hur långt fram i tiden tror ni det är innan vi har robotar som diskar, tvättar, lagar mat, Byter kanal på TVn eller som bara puffar till kudden åt en?
Kom på annat de kan göra & ge oss er syn på saken med robotar som gör det vi inte orkar.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
April 20, 2002
Man blir självklart inte tvingad att ha robotar som gör ALLT! Men att ha dom att göra det du inte vill göra vore väl skönt?
Självklart finns det ju saker man hellre vill göra själv....
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
March 17, 2002
April 20, 2002
Är det INGEN som har lite fantasi???
Kom igen nu....tar in tidningen så den ligger på bordet när man vaknar, sätter igång kaffet & frukost på morgonen, hämtar ölen i kylen när du är för full.
Finns ju mycket de kan göra som man inte orkar.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
June 18, 2001
On 2002-05-22 21:41, Tintin wrote:
Är det INGEN som har lite fantasi???
Kom igen nu....tar in tidningen så den ligger på bordet när man vaknar, sätter igång kaffet & frukost på morgonen, hämtar ölen i kylen när du är för full.
Finns ju mycket de kan göra som man inte orkar.
Kela med flickvännen efter sex när man själv vill sova...
[ Detta Inlägg ändrades av: Jerry den 2002-05-22 22:49 ]
April 20, 2002
Det var nog det bästa jag hört!
Ska nog börja plocka ihop en sån nu direkt.....hehe.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
June 13, 2001
hahaha,.... ja det finns ju redan...lol... har man diskmaskin ska man väl inte behöva skaffa en stor otymplig robot som gör det åt en...
tänk när det kommer maskiner som kan utöra räkning och tänkande åt en.. wow ..då slipper man ju ..så kan man samla all information som finns i världen sen kan man skicka den informationen fram och tillbaks, och folk kan söka informationen från sin apparat hemifrån. (om man nu har råd att ha en sån apparat hemma)
April 20, 2002
Har min lilla tråd fått liv igen?
Gulligt...=)
Ja Kotte....det vore bra med någon manick i hemmet för att söka information och sånt.
Tänk om de kunde komma på nån manick att prata med varandra i realtid med text....det vore något.
Då skulle man kunna fråga det man vill veta på en samlingsplats där folm med samma intresse samlas och pratar!
Vilken dröm!
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
January 4, 2001
Tintin wrote: Hur långt fram i tiden tror ni det är innan vi har robotar som diskar, tvättar, lagar mat, Byter kanal på TVn eller som bara puffar till kudden åt en?
Kom på annat de kan göra & ge oss er syn på saken med robotar som gör det vi inte orkar.
Tror inte någon kommer tillverka en sådan robot som gör allt det sålänge det finns kvinnor i världen... 😛
April 20, 2002
Ojojoj....det var hårt sagt coore...men du kanske har rätt...=)
Varför tillverka en dyr sak när det finns kvinnor som kan göra jobbet... 🙄
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
June 13, 2001
jaaa....typ som .. istället för att alla sitter och pratar i mun på varann, så skriver man lappar och sätter upp på en anslagstavla typ .. under vissa kategorier.då..typ...ba.. det kommer nog snart en maskin för det med.
hörde att någon håller på med nån.. ENIAC eller nåt.. kan det vara en sådan mackapär?
April 20, 2002
Coore wrote: hehe...
jo.. men kvinnor är inte billiga i drift dom heller.. 😛
Väldigt sant.
Man får spendera en halv förmögenhet för att de ska hålla sig lugna ett tag och sen tar de andra halvan när de dumpar en....=)
kottetrance wrote: jaaa....typ som .. istället för att alla sitter och pratar i mun på varann, så skriver man lappar och sätter upp på en anslagstavla typ .. under vissa kategorier.då..typ...ba.. det kommer nog snart en maskin för det med.
hörde att någon håller på med nån.. ENIAC eller nåt.. kan det vara en sådan mackapär?
Wow...är du säker på det?
Låter som en riktig sci-figrej....men man får ju hoppas på det bästa.
Eller kanske detta:
Man skriver något på en miniräknarliknande sak, sen kan man skicka det man skrivit till någon annan med likadan manick.....vad tufft det vore!
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
November 16, 2002
jag såg en musik video på Mtv för ett tag sen där dom sjunger nåt med typ "LAAAZY"blabla osv
men den e rätt kul för den e om en lite småfet kille som inte gör nått själv han har typ byggt om sin kåk så att det ser ut som om uppfinnar jocke vart där och moddat allt till maximal lathet och bekvämlighet med robotar och maskiner som gör allt med ett knapptryck på en fjärrkontroll
och så pajjar hans frukost bricka på hjul i hallen och han orkar inte gå dit och hämta det så han kollar runt i rummet och under vardagsrumsbordet ligger en typ halvår gammal snickers med en massa damm och hårstrån och skit på som han tar upp och käkar istället för att resa på sig och hämta fukosten på brickan
är det så ni vill ha det???? 😀 😀
December 5, 2002
Det vore ganska praktiskt att slippa tvätten iofs...
Men om jag inte var tvungen att göra alla såna grejer skulle jag
förmodligen sitta vid datorn hela tiden, och få epilepsi eller nåt annat farligt.
Och sen är det inte så hemskt jobbigt att dammsuga och diska.....
Först tyckte jag att det var det tråkigaste som fanns, nu tycker jag att det
är ganska avkopplande
2 Guest(s)