Röd, blå eller silver? SE-T610..|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Röd, blå eller silver? SE-T610..
MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
sp_UserOfflineSmall Offline
390832
August 13, 2003 - 8:39 pm
sp_Permalink sp_Print

tror INTE att det hade blivit bättre med tft... vet hur det är att titta på min tftskärm i solljus å de e inget jag rekommenderar...

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
390834
August 13, 2003 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Röd!!! TIIHHIIHIHI xD

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
390840
August 13, 2003 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Silver. (Men i brist på just det alternativet röstade jag blå :P)

Man kan wappa med den, men att surfa med http har den inte stöd för. Om du inte kopplar till en PDA eller notebook. Då kan den ju användas som ett modem (som nästan alla telefoner kan).

Vill du surfa "riktigt" får du köpa en ful nokia någonting eller P800 från SE.

För övrigt är T610 jätte go. Väldigt höga och tydliga polyfoniska ringsignaler. Brorsan satt och lekte med sina signaler de första dagarna efter att han hade fått den, jag kan meddela att det hörs och är väldigt irriterande i längden 🙂

kottetrance
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1189
391053
August 14, 2003 - 9:17 am
sp_Permalink sp_Print

det märks att dagens ungdomar är helyllekapitalister som spenderar den mesta av sin fritid och sina pengar att jämnföra dyrast och snyggast mobil. moddningar och skit.. jag ringer med min.. den är grön..sen är jag nöjd.. kolla på lite krigsdokumentärer och tänk på dom ryska utvecklinsstörda barnen på barnhem som blir sex-misshandlade i 3-9 års åldern och dom barn som inte ens har mat för dagen (mat som kanske bara kostar 2:- / dag) istället för att lägga tusenlappar på en grejj som knappt håller 2 år.

Deadleg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 475
391102
August 14, 2003 - 10:48 am
sp_Permalink sp_Print

vilken tur att du påpekade detta för oss... det e nog bäst att jag slänger alla mina ägodelar åker till ett sjabbigt skjul och sätter mig o dreglar lite så att allt blir bra......

Biblo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 975
391241
August 14, 2003 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

kottetrance wrote: det märks att dagens ungdomar är helyllekapitalister som spenderar den mesta av sin fritid och sina pengar att jämnföra dyrast och snyggast mobil. moddningar och skit.. jag ringer med min.. den är grön..sen är jag nöjd.. kolla på lite krigsdokumentärer och tänk på dom ryska utvecklinsstörda barnen på barnhem som blir sex-misshandlade i 3-9 års åldern och dom barn som inte ens har mat för dagen (mat som kanske bara kostar 2:- / dag) istället för att lägga tusenlappar på en grejj som knappt håller 2 år.

Jag hoppas det är pga avund, du skriver sådär. Att inte kunna unna någon annan något utan att veta hur denne har det måste vara ren avunsjuka.

Och jag antar nu då att du regelbundet skänker dina hårt intjänade pengar till välgörenhet?

Det är fan, att man måste motivera varför man anser sig värd en sådan sak! .. men nu kan jag lika gärna göra det

1.. jag har haft en Ericsson t28s i fyra år. Är rätt trött på att batteriet hller fem timmar!

2. Det största intresse jag har är bilar, pga en pappa med stort motorintresse.
Jag är nattlbind plus nästan plus en skärpa på ungfär 0.1på vänster och 0.5-0,6 på höger, plus att personer med RP som sjukdommen heter, kommer få väldigt dålig syn i och med att synfältet krymper! Jag kan nu tex efter precis fylt arton knappt cykla längre. inte åka skidor..

Hur tror ni det känns med ett motorintresse att få besked att man inte får körkort?
Jag kan inte gå på discotek, inte festa, knappt vara ute efter skymning utan att hålla någon i hand! Hur jävla kul tror du mitt liv är?

Varför berättar jag detta.. sådant här ska man skirva på lunarstorm!

kottetrance
Kommer du hit ofta?
Medlem
391318
August 14, 2003 - 4:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Deadleg wrote: vilken tur att du påpekade detta för oss... det e nog bäst att jag slänger alla mina ägodelar åker till ett sjabbigt skjul och sätter mig o dreglar lite så att allt blir bra......

BRA initiativ killen, se så . nu följer alla hans exempel så möts vi på närmsta skrot och festar på gammal motorolja.. (tror du vet vad jag menar... mobiltelefoner kan man ringa med.. inte ragga fruntimmer)

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
391682
August 14, 2003 - 11:16 pm
sp_Permalink sp_Print

allvarligt talat.. så är den telefonen SKITFUL

påminner lite om de "ihopvikbara" speldosorna som fanns på 80talet, med donkeykong å sånt..

blä, usch

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
391694
August 14, 2003 - 11:34 pm
sp_Permalink sp_Print

heimdal wrote: påminner lite om de "ihopvikbara" speldosorna som fanns på 80talet, med donkeykong å sånt..

blä, usch

1. Det heter Game & Watch
2. Att använda ordet "blä" i samband som G&W bör straffas med spöstraff.
3. Att använda ordet "usch" i samband som G&W bör straffas med allmän stening.
4. Att använda ordet "blä" i samband som Donkey Kong bör straffas med piskrapp.
5. Att använda ordet "usch" i samband som Donkey Kong bör straffas med kölhalning.
6. Notera att jag inte bryter mot dessa "sunt förnuft" regler utan endast upplyser de icke vetande om fakta.
7. This list was brougth to you by Pim.

heimdal
Member
Medlem
391702
August 14, 2003 - 11:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: [quote=heimdal]påminner lite om de "ihopvikbara" speldosorna som fanns på 80talet, med donkeykong å sånt..

blä, usch

1. Det heter Game & Watch
2. Att använda ordet "blä" i samband som G&W bör straffas med spöstraff.
3. Att använda ordet "usch" i samband som G&W bör straffas med allmän stening.
4. Att använda ordet "blä" i samband som Donkey Kong bör straffas med piskrapp.
5. Att använda ordet "usch" i samband som Donkey Kong bör straffas med kölhalning.
6. Notera att jag inte bryter mot dessa "sunt förnuft" regler utan endast upplyser de icke vetande om fakta.
7. This list was brougth to you by Pim.

det va åt telefonen som jag yttrade mitt "usch, blä"

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
391708
August 15, 2003 - 12:12 am
sp_Permalink sp_Print

Ok, jag kan förlåta dig, om du kommer ihåg att det heter Game&Watch till nästa gång 😉

heimdal
Member
Medlem
391720
August 15, 2003 - 1:55 am
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: Ok, jag kan förlåta dig, om du kommer ihåg att det heter Game&Watch till nästa gång 😉

ska försöka

kottetrance
Kommer du hit ofta?
Medlem
391751
August 15, 2003 - 6:39 am
sp_Permalink sp_Print

det roliga är ju att det egentligen inte borde heta mobil-telefon längre... utan "Mobil-multimedia-kommunikations-fick-dator-med inbyggd telefon" (om man nu använder den till att ringa)

Ps. hur röstar man på silver?

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
391863
August 15, 2003 - 11:12 am
sp_Permalink sp_Print

Silver va ju snygg.... Men till det viktigaste av allt, naturligtvis skall du ställa den på diskbänken.

mp3jojje
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 595
391874
August 15, 2003 - 11:47 am
sp_Permalink sp_Print

men är det inte så.. att man bara kan köpa siler i sverige än så länge?? de andra färgerna kommer väl i typ september lr så?

själv så tycker jag att det bara finns en stor nackdel med 1-610 och det är att den nästan e oanvänbr i solljus, man ser nästan inget på displayen då!

Biblo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 975
392142
August 15, 2003 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Visst mobilen ser jävligt mysko ut, iallafall i silver.. dock var det den enda som kändes vettig i handen, med metallfinish o så. Eftersom jag troligen kommer ha även denna lur i flertalet år så är sådant viktigt.

Säg en annan lur som kan passa mig då! har kollat på t310 men det var ju plastjävel rakt igenom.
Kamrean är inte nödvändig så då föll jag för niokia 6100?.. tror jag den hette.. vilken är trevligast att ha och göra med i ett par år?

JuLmUnD
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1808
392188
August 15, 2003 - 10:55 pm
sp_Permalink sp_Print

mp3jojje wrote: men är det inte så.. att man bara kan köpa siler i sverige än så länge?? de andra färgerna kommer väl i typ september lr så?

själv så tycker jag att det bara finns en stor nackdel med 1-610 och det är att den nästan e oanvänbr i solljus, man ser nästan inget på displayen då!

Visst den blir inte lika bra i solljus.. men om man mixtrar lite med contrasten så blir den bättre än standrad inställningen..

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
392387
August 16, 2003 - 10:04 am
sp_Permalink sp_Print

vad medföljer vid köp av en sådan här telefon?

Finns det kablar så att man kan skicka saker mellan datorn till den och tvärtom..??

danke

JuLmUnD
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1808
392388
August 16, 2003 - 10:06 am
sp_Permalink sp_Print

Nej de får du köpa till sen.. Jag skulle rekommmendera en Bluetooth reciever till datorn.

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
392393
August 16, 2003 - 10:10 am
sp_Permalink sp_Print

Biblo wrote: Visst mobilen ser jävligt mysko ut, iallafall i silver.. dock var det den enda som kändes vettig i handen, med metallfinish o så. Eftersom jag troligen kommer ha även denna lur i flertalet år så är sådant viktigt.

Säg en annan lur som kan passa mig då! har kollat på t310 men det var ju plastjävel rakt igenom.
Kamrean är inte nödvändig så då föll jag för niokia 6100?.. tror jag den hette.. vilken är trevligast att ha och göra med i ett par år?

Jag hade ju lungt tagit t610... dels så är den väldigt snygg och så är det en bra mobil..

så tycker jag man ska stödja de svenska företagen.. om de inte är allt för dåliga.. men ericsson har ju bra mobiler..eller?

Aldrig mer Nokia...

Röstar för t610

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 142
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL