February 10, 2004
Hejsan..
Det började för ett par veckor sedan...
Bruden låg i soffan å glodde på TV och kliade sig på armarna å benen som f*n. så jag bad henne och sluta när jag såg att hon kliade sönder huden.
Det serut som små röda prickar, som utsalg av nått slag. vet att hon är allergisk mot gräs. (vanligt gräs, inte röka!), hur som hellst. jag gissade på att det var allergi elr liknande. på natten låg hon och kliade som fasen igen, fick typ 2 timmars sömn, härligt när man ska upp och jobba sen.. efter ca. 2 veckor så sa jag åt henne å gå till läkaren för att kolla vad det var. men dom visste inte vad det var. läkaren sa åt henne att käka allergitabbletter i 1 månad, nu har det gått 1½ mån och slutsattsen är att JAG också har fått skiten.. det är bland det värsta jag haft.. helt sjukt, det kliar som tusan överallt.. kan inte sova, koncentrera mig på jobbet, å läkarna vet inte vad det är.. är det någon annan här på NH som fått samma sak? jag har redan haft alla dom vanliga barnsjukdomarna, (röda hund, mässlingen etc.), så det kan inte vara det, å de borde väl en läkare veta hur det serut?
blir tokig! rädda mig!.... byta kropp någon? :O
/Adde
August 15, 2004
Kolla om du får ut något från den här sidan:
http://familydoctor.org/545.xml
September 3, 2001
När jag upplevde samma symptom som du var det för att jag hade fått skabb. Först kändes det som att myggor eller flugor ställde sig och kittlade mig på armarna, benen och magen. Man kände som att något kröp där. Men sen började det klia mer intensivt överallt och jag kunde inte koncentrera mig på något annat än att kliandet och krypandet under huden.. Oavsett hur äckligt det låter så är det rätt så vanligt och inte så farligt som det låter 😛
Du köper en kräm som heter Tenutex på apoteket o smörjer hela kroppen nåra dagar så försvinner det.
Men för säkerhets skull så är det nog bäst att vara säker på vad det är innan du börjar ta något.
March 11, 2003
boogey wrote: Skabb och löss borde man ju dock tycka att läkarna ska känna igen.
Ett par polare som fick skabb var inte hos läkaren i många minuter. Det är ju rätt vanligt att man drar på sig det.
Som jag skrev tidigare, så var det ett program på radio om det här. Den familjen hade sökt vård ett antal gånger, och det var inte förens en gammal sköterska fick syn på betten, som man insåg att det var vägglöss. Hon sade till läkaren "det ser ut som ett lusabett". Felet var att läkaren aldrig hade sett ett sånt innan.....
February 10, 2004
Svaret är: SKABB!! whoopidoo!!
Var hos en RIKTIG läkare igår tillsammans med min flicka.. han kolalde i 3 minuter, skrev ut ett recept och sa, ni har skabb, ha're bra hej! så eremed det, så nu ska jag städa ut hela lägenheten, tvätta allt jag äger i tyg väg, och smörja in hela kroppenmed denna supersalva som jag hämtade ut på apoteket igår.. man ska ha kladdet på kroppen i 24h sen är man frisk, han varnade för att det kunde klia i 2 veckor efteråt pga. salvan, men jag tror jag är van vid det här laget.. har ju haft skabbcklet i snart 2 månader så 😛 aja, ni som börjar få vita prickar på huden som sedan blir röda och kliar! gå till farbror docktorn dirr!!
Chare bra Chej!!
/SkabbAdde!!
December 28, 2004
Hahaha... kom å tänka på lumpen när sjuksyster där trodde att en i mitt logement hade fått skabb.
Han hade då inte fått skabb, det var "sorioasis".
Men iaf. 50 pers gjorde impulstvättbyte, allting, alla kläder, sängkläder.
Jävla städning å skit.
Go känsla där när man trodde det var skabbsmittat, härligt att sova i logementet sedan.
June 23, 2002
Haha fyfan jag hade blivit invaderad av loppbett efter jag varit i Lettland med installationsklassen ute på bondvischan och fräschat upp en skola. Absolut alla i klassen hade fått det.
Skolsköterskan visste inte vad det var, hon gissade på skabb eller vägglöss. Läkaren på vårdcentralen förstod vi inte så mycket mer än att det var loppbett tror jag och det skulle försvinna, tom. morsan,farsan och brorsan fick såna bett som kliade satan med det försvann med tiden. Måste funnits några loppor i väskan. 😛
Hade det varit vägglöss hade man fått sanerat hela huset och slängt rubbet ungefär.
Tur att det löste sig för dig!
1 Guest(s)