November 4, 2003
CoLiC wrote: [quote=ViperBoyy]jag är beroende av läsk istället för ciggz.
Edit: syrran e cp, hon kom hem för en stund sen o hostar ganska mkt.. o sen direkt tar hon en cigg.. sen en kvart senare går hon ut o tar en till fast hon hostar skit mkt osv..hon säger att hon ska sluta röka när hon blir gravid..hoho sjuk unge (fyller 17 i september)
Ett tips, rensa hennes rum på cigg och lås in henne i 2 dagar, det gjorde farsan med min bror då han kom på att han rökte, han var inte sur, han sa bara att han skulle sluta, precis nu 🙂
om jag hade gjort så på henne skulle hon suttit o skrikit + slänga alla saker runt om i rumet i 1dag dag 2 skulle hon nog krossa rutorna lr på dag 1 men tror dag 2 osv...mitt playstation 2 står i hennes rum satt kan inte låta henne slänga runt de :hrm: ja lite omöjligt...hon tog just 1000kr av mig... 👿 ska ha tebax dom AARRGGH!! :burn:
August 8, 2003
Nej. Måste säga att jag tvivlar lite på intelligensen på den som väljer (ja, man väljer ju det faktiskt) att bli beroende av en så oerhört intetsägande skitdrog som nikotin. Har nog to.m mer förståelse och sympati för en heroinist än en nikotinist. Nikotin ger ju ingenting förutom själva beroendet i sig medans andra droger i alla fall kan ge en behaglig känsla / rus.
August 8, 2003
Starscream wrote: hehe, Kaffe kan väl inte räknas som drog 🙂
Jo kaffe (koffein) är per defenition en drog. "Drog" är ju ett samlingsnamn för så väl mediciner som för rusgivande ämnen. Den största distributören (eller bland de största) av läkemedel i sverige heter ju "Kronans Droghandel" och då är det inte crack dom pysslar med 😉
"Alkohol och droger" hör man ibland vilket är ett rätt idiotiskt uttryck
1 Guest(s)