June 28, 2001
kom precis hem från en krogruna, och upptäcker att jag STINKER ciggaretrök. inte alls härligt när man ska sova och sängkläderna luktar som ett askfat när man vaknar. och man måste byta dom igen.
förjävligt att det ska vara på det viset.
jag har inte somnat än men när jag vaknar vet jag att jag inte kommer att vara glad :wide:
detta är vad som kommer att hända kl 9 idag :spy: :spy: :spy:
säj mig, vad tycker ni om rökförbud på krogar ?
jag stödjer förbjudet 100%.
och folk som röker vid busshållplatser borde få spÖ !
November 4, 2001
Mathias wrote: Båda mina föräldrar röker, så jag märker inte av rök på samma sätt. Så när jag har rätt ålder för krogen så kommer det inte spela mig nån roll.
Samma här, minus en förälder...
Jag röker inte själv, kommer inte att göra det men störs inte heller av folk som röker.
[ironi]Kan vi inte förbjuda sprit på krogen, det luktar så illa om folk som supit, jag gillar inte när folk är fulla dessutom kanske jag blir nerspydd och det luktar värre än rök...[/ironi] Tycker rökning tillhör kroglivet nästan lika mycket som spriten och gillar man inte rök så har man möjlighet att avstå från att gå på krogen, eller starta en egen rökfri krog!?
June 3, 2001
DiDi wrote: Är 100% för ett rökförbud... Man kan väl gå ut och röka istället för att förstöra andra människors kläder och hälsa.
Om man nu tvunget måste bolma på!!!
Sååå rätt!
Hatar alla dessa idioter som håller på och blåser rök på en. 😡 👿
Å tack vare det har jag fått en massa allergier. 😡
January 26, 2003
Ogrebeast wrote: [quote=Mirkl0rd]Blah idioti med rökförbud, isf ska man förbjuda folk med pälsdjur att gå på krogen, de ska inte heller få ha parfym då en stor del av sveriges befolkning är allergiker.
Är ju lite skillnad. Rök skadar ALLA, allergiker är ju en mindre grupp.
Visst, men alla bryr sig inte heller om röken, jag tex.
Och hey, när man ändå är ute o festar, vad skadar lite cigarett rök på all sprit man drar i sig .
Däremot om man serverar mat på stället kan det vara ganska otrevligt om nån sitter o bolmar brevid.
January 1, 2003
Mirkl0rd wrote: [quote=Ogrebeast][quote=Mirkl0rd]Blah idioti med rökförbud, isf ska man förbjuda folk med pälsdjur att gå på krogen, de ska inte heller få ha parfym då en stor del av sveriges befolkning är allergiker.
Är ju lite skillnad. Rök skadar ALLA, allergiker är ju en mindre grupp.
Visst, men alla bryr sig inte heller om röken, jag tex.
Och hey, när man ändå är ute o festar, vad skadar lite cigarett rök på all sprit man drar i sig .
Däremot om man serverar mat på stället kan det vara ganska otrevligt om nån sitter o bolmar brevid.
Etanol är skadligt i större doser.
Tobak är skadligt i alla doser.
Hade man hittat på tobaksrökning idag inte fan hade det blivigt lagligt.
January 1, 2003
Mirkl0rd wrote: Visst luktar det illa om kläderna, o det kanske är allmänt otrevligt, men hur många är det inte som röker när man är ute, skulle bli ett j**la liv om det vart rökförbud, kolla bara i Staterna (va det newyork?).
Vakna! När skall ni rökare förstå att rökning är livsfarligt?
Om ni i alla fall kunde börja snusa så att ni inte drar med andra in i döden.
October 15, 2001
chrippaz wrote: [quote=Mathias]Båda mina föräldrar röker, så jag märker inte av rök på samma sätt. Så när jag har rätt ålder för krogen så kommer det inte spela mig nån roll.
Samma här, minus en förälder...
Jag röker inte själv, kommer inte att göra det men störs inte heller av folk som röker.
[ironi]Kan vi inte förbjuda sprit på krogen, det luktar så illa om folk som supit, jag gillar inte när folk är fulla dessutom kanske jag blir nerspydd och det luktar värre än rök...[/ironi] Tycker rökning tillhör kroglivet nästan lika mycket som spriten och gillar man inte rök så har man möjlighet att avstå från att gå på krogen, eller starta en egen rökfri krog!?
Vet inte någon som har sagt till dig att han ska gå till krogen för att röka, men därimot så till 99% går man till krogen för att ta en öl eller två. Alltså krogens syfte är inte att rökare ska kunna ha ett ställe att röka på, utan ett ställe där alla människor som vill ska kunna gå till och ha trevligt även astmatiker.
MVH
Feströkare som gärna går ut och röker istället för att komma hem som en rökt böckling
May 9, 2001
Själv tar jag alltid en dusch innan jag lägger mig om jag varit ute på krogen.
Man stinker verkligen rök och jag skulle inte kunna sova med denna äckliga lukt.
Jag stöder förslaget till 100% eftersom jag inte röker själv och tycker det är väldigt jobbigt när lokalerna är fyllda av rök.
Det är väldigt sällan jag går på krogen numer just därför. Tycker mer om privata fester.
April 10, 2001
En av anledningarna till att man mår så rackarns illa dagen efter man varit på krogen är ju röken.
Sitter jag hemme eller ute i trädgården och festar en kväll så känns det inte ens dagen efter. Går jag däremot på krogen och får i mig samma mängd alkohol så mår jag definitivt sämmre dagen efter.
Märkligt är det ju inte med tanke på att man inte har kunnat andas någon som helst ren luft, man har bara fått i sig förgiftad luft, man kan tom. gå på krogen utan att dricka och fortfarande känna sig bakis dagen efter. Själv kan jag feströka men det är sällan och då oftast bara cigarr.
Tycker nog man kan sätta ett generelt förbud, hatar när folk röker vid bordet brevid när jag just fått in en fin maträtt. nästan så man har lust att ge dem notan. Däremot ev. ha rökrum/bås med ventilation som går direkt ut på gatan kan vara en lösning.
Kanske är dags för rökarna att stanna hemma från krogen istället för alla ickerökare som har dragit sig för att gå på krogen pga. röken.
1 Guest(s)