November 4, 2001
HELIX wrote: Det kan väl finnas rökfria och inte rökfria krogar.. Sedan får väl ägarna se till vilken krog som det kommer mest personer..
Jag är helt för 100% rökförbud.
Det var ju det jag skrev i början... skulle lösa problemen tror jag!
Det gäller bara att det är många som är intresserade av att gå på en totalt rökfri krog, men endast då skulle det fungera eftersom annars skulle inte krögarna kunna få krogen att gå runt.
@AakeTraak
Hade man hittat på alkohol idag hade det inte heller blivit lagligt...
June 20, 2002
jag är inte för 100% för rökförbud men väl till 99%...
tycker det kan finnas rök-ställen på krogen OM det går att fixa utan att den minsta gnutta rök kommer över till de rökfria områdena...
annars skall det vara rökstopp...
jag tror att alla, rökare och icke-rökare, i slutändan kommer att må bra av lite friskare luft på krogen så snart rökarna har lagt av med att tycka att det är en mänsklig rättighet att förpesta tillvaron för sina medmänniskor...
June 28, 2001
Peter@20ghz wrote: En av anledningarna till att man mår så rackarns illa dagen efter man varit på krogen är ju röken.
Sitter jag hemme eller ute i trädgården och festar en kväll så känns det inte ens dagen efter. Går jag däremot på krogen och får i mig samma mängd alkohol så mår jag definitivt sämmre dagen efter.
Märkligt är det ju inte med tanke på att man inte har kunnat andas någon som helst ren luft, man har bara fått i sig förgiftad luft, man kan tom. gå på krogen utan att dricka och fortfarande känna sig bakis dagen efter. Själv kan jag feströka men det är sällan och då oftast bara cigarr.Tycker nog man kan sätta ett generelt förbud, hatar när folk röker vid bordet brevid när jag just fått in en fin maträtt. nästan så man har lust att ge dem notan. Däremot ev. ha rökrum/bås med ventilation som går direkt ut på gatan kan vara en lösning.
Kanske är dags för rökarna att stanna hemma från krogen istället för alla ickerökare som har dragit sig för att gå på krogen pga. röken.
ahfan, det har jag aldrig tänkt på med att röken påverkar en på det viset.
dom senaste 3 gångerna jag har varit ute så har jag inte druckigt mycket alls och endå spytt som fan när jag vakna.
var på festival förra sommaren, gick minst 10 öl om dagen och jag mådde prima, fanns inte många som rökte där inte.
fast min balans var ganska konstig i ett par veckors tid efter det.
December 15, 2002
röka, knarka och allt annat som påverkar ens omgivning borde inte vara tillåtet, då man gott kan syssla med sånt när man är hemma. Jag stödjer förbudet. Om inte röken hade märkts så mycket som det gör eller att det inte hade haft någon skadlig inverkan på omgivningnen så är det ju klart att man skulle få röka på krogen, men nu är det ju inte så, så det är helt rätt att det finns ett förbud 🙂
October 17, 2002
Jag tycker att rökning bör förbjudas 100 & på krogen och andra platser där den passivt skadar andra människor. Jag tänker främst då på dom anställda.
Tänk dig en bartender, hur mycket rök får han inte i sig ofriviligt?
Alltså hans arbetsplats är förgiftad i praktiken!
Förbjud skiten!
August 20, 2001
boogey wrote: jag är inte för 100% för rökförbud men väl till 99%...
tycker det kan finnas rök-ställen på krogen OM det går att fixa utan att den minsta gnutta rök kommer över till de rökfria områdena...
annars skall det vara rökstopp...jag tror att alla, rökare och icke-rökare, i slutändan kommer att må bra av lite friskare luft på krogen så snart rökarna har lagt av med att tycka att det är en mänsklig rättighet att förpesta tillvaron för sina medmänniskor...
Det går att fixa... Jag har sett rökbås med inbyggd venitlation. De är öppna åt ena håller så att folk som inte röker kan prata med de som står och röker utan att märka varken rök eller lukten från den...
February 22, 2003
inför totalförbud för tobak i HELA världen! 😮
och dödsstraff för dom sm bryter mot lagen!
Fattar inte hur man kan börja röka frivilligt då är man ju pantad
EDIT: alla som inte kan acceptera denna lag kan skickas till ett litet land någonstans lr kanske till och med månen?
May 31, 2002
BelGarath wrote: inför totalförbud för tobak i HELA världen! 😮
och dödsstraff för dom sm bryter mot lagen!
Fattar inte hur man kan börja röka frivilligt då är man ju pantad
EDIT: alla som inte kan acceptera denna lag kan skickas till ett litet land någonstans lr kanske till och med månen?
Jo men när man är 14 år så är det ju inte frivilligt. Man börjar ju för att det är "tufft". Men visst borde det vara förbjudet. Det skulle jag tycka även om jag vore rökare själv.
May 31, 2002
Starscream wrote: [quote=DiDi][quote=FarsanEdde]Jo men när man är 14 år så är det ju inte frivilligt.
Ehhh... Det var nog det dummaste jag läst på länge!!! 👿
Precis.. är det inte ?!
Jo men en liten fjortonåring vet ju inte vad han ger sig in på. Det finns ju en anledning till varför man som fjortonåring inte har rösträtt etc. Visst man har ju ett eget tänkande men är vanligtvis väldigt lättpåverkad.
August 20, 2001
FarsanEdde wrote: Jo men en liten fjortonåring vet ju inte vad han ger sig in på. Det finns ju en anledning till varför man som fjortonåring inte har rösträtt etc. Visst man har ju ett eget tänkande men är vanligtvis väldigt lättpåverkad.
När jag var fjorton hade vi haft information om alkohol/droger/tobak/vapen både två och tre gånger i skolan... 🙄
October 7, 2002
På alla studentställen på Chalmers är det helt och hållet rökfritt enligt reglerna och även i praktiken så gott som helt rökfritt, förutom rökmaskiner då.
Kan ju säga att det gör det mycket skönare att gå ut här än att gå ut på något ställe hemhemma, där rökning är tillåten...
2 Guest(s)