June 18, 2001
Digitalteknik... där läser man om olika baser.... tresex bas (Sab Xesert)....36 bas...
Hmm...145 barn..75 döttrar....40 söner.. 30 fattas...
Så, Sab kommer från planeten Xesert där man självklart använder 36-bas eftersom man har 36 fingrar! Det skulle vara fallet även för Sab om han inte hade förlorat 30 av dem i sågen. Nu har han bara 6 kvar! (och det är eftersom han har sex han har så många barn).
Enkelt.
😀
October 10, 2001
6 fingrar är helt och fullkomligt korrekt. Antalet söner och döttrar stämmer med antalet barn om man använder talbas 6. Om man nu använder talbas sex på Xerxes så är det logiskt att anta att de har 6 fingrar. (Vi har tio fingrar och använder talbas tio)
Grattis slartibartfast.
Inspirerad av detta tänker jag faktiskt starta en ny tråd, en gåttråd.
December 2, 2001
Hehe har ett par på lager...
Paret skulle just gå till sängs när mannen fick se frun smörja in sina bröst med en salva.
- Vad i helvete håller du på med?
- Jag har varit missnöjd med storleken på mina bröst länge nu. Men den här salvan tycks inte heller hjälpa.
- Vänta ett ögonblick! Så gick han till badrummet och kom tillbaka med en toalettrulle och började att torka hennes bröst med toapapper.
- Vad gör Du?
- Jag tänkte att du har ju torkat arslet med toapapper i många år och se så stort det blivit.
---------------------------------
En norsk, en tysk och en amerikanare stod på toppen av en skyskrapa.
Amerikanen säger till norrmannen,
"Jag slår vad om att jag kan hoppa ut från skyskrapan och tack vare
vinden klara fallet". Norrmannen tittade häpet på amerikanen "Jag tror
inte på det, du driver med mig va?" sa norrmannen. Så amerikanen sa, "Okej, jag bevisar det". Amerikanen hoppar ut från skyskrapan. Väl nere på marken springer amerikanen upp igen till tysken och norrmannen. "Där ser du din lilla nörsk att det gick". "Okay", sa norrmannen och hoppade.
"SPLAT!" norrmannen mosades helt då han föll till marken. Tysken vänder
sig mot amerikanen och säger "Stålmannen, ibland är du riktigt taskig"
-------------------------------------
Lilla Lotta kommer en dag hemdragande med en get och är strålande glad.
- Pappa, titta vad jag fått av farbror Svensson.
- Den får du lämna tillbaka. Den kan vi inte ha här hemma, tänk på lukten.
- Ja, men pappa, tror du inte att den vänjer sig?
4 Guest(s)