Roliga citat/historier från er skolgång ?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Roliga citat/historier från er skolgång ?
Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 15, 2008 - 8:50 am
sp_Permalink sp_Print

Hittade en liknande tråd på ett annat forum och tänkte att vi NH:are lär ha en hel del historier/citat på lager.

Jag kan dra några:

SO lärare (luktade alltid kaffe och rök):
Vi retades med en kille och kastade saker på han, han säger då till killen i fråga: "SITT STILL och tittar RAKT fram", varpå killen blir lite gråtfärdig, och läraren fattar nu att han kanske är halvt oskyldig: "Slå inte "jocke" han är för liiiiiiiiiiiiiiiten".

Franska lärare: står och föreläser, då interntelefonen ringer.... Han lyfter luren och säger inte ett ord, efter några långa sekunder säger han "jaha...." och öppnar fönstret, slänger ut telefonluren och stänger fönstret igen.
När lektionen börjar dra sig mot sitt slut och alla är tysta och läser, öppnar han fönstret igen, tar telefonen och säger "hallå ?", varpå han förvånat säger till klassen "de la på...".

Samma lärare hade en del andra påhitt som att stoppa upp papper under tröjjan och säga "ja lite mage gör att man känner sig lite mer respekterad" och brukade ha kvar pappret hela lektionen.

Tell us your stories.

best regards, pole

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1175234
January 15, 2008 - 10:38 am
sp_Permalink sp_Print

Ja, jag kan nog säga att humorn blir ganska nördig fjärde året av Biomedicinsk kemi. 😛

//Andreas

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1175317
January 15, 2008 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

En klasskompis till mig och en annan polar.
"xp laddar man ner från explorer's hemsida va?" 🙂

Eftersom jag var klassad som datornörd i klassen, så när en tjej skulle andvända en dator och den inte "fungerade" så sa läraren åt mig "Jimmy du som är hacker kan inte du fixa datorn?". Sure, jag begav mig in i uppehållsrummet. bootade upp fick ett felmeddelande röck ur tgb sladden och stoppade i den igen. Färdig. 🙂
Slö surfade lite medans dom andra hade lektion.
Gick sedan sakta tillbaka, läraren kollar genast på mig "fixade du det?" "shu" (ett norrlänskt ja)
han "vad var det för fel?" "äh du vet gröna fingrar". 😉

Hans namn på mig kan iofs bero på att man blev avstängd från datorandvändandet i skolan. Dom gillade inte att man var inne i registret och lekte lite. 🙂

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
1175345
January 15, 2008 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Kommer aldrig glömma min gamla kemi-lärare som, även om han aldrig lyckades med sina experiment, var ganska trevlig.

Efter att ha försökt få vanligt kranvatten att leda ström med hjälp av både 12V och 230V-lampor utan att lyckas, ställer sig inför klassen, ger ifrån sig en suck och säger: "Ja, ni vet ju att vanligt kranvatten egentligen leder ström..."
Kan säga att den dagen då han tog fram den lilla behållaren med väte och skulle bevisa för klassen att väte brann, så tog alla ett steg närmare bakersta väggen.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1175351
January 15, 2008 - 9:00 pm
sp_Permalink sp_Print

det är svåert att misslyckas med det sista försäket 😀

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1175354
January 15, 2008 - 9:12 pm
sp_Permalink sp_Print

När en lärare skulle visa hur det såg ut när man smällde kondningar så lyckades han inte och fick en stöt själv och spillde ut en burk med mängder av kondningar över golvet. Efter det sa han "Så ser det inte ut"

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
1175356
January 15, 2008 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Lord_Kvadd wrote: Kommer aldrig glömma min gamla kemi-lärare som, även om han aldrig lyckades med sina experiment, var ganska trevlig.

Efter att ha försökt få vanligt kranvatten att leda ström med hjälp av både 12V och 230V-lampor utan att lyckas, ställer sig inför klassen, ger ifrån sig en suck och säger: "Ja, ni vet ju att vanligt kranvatten egentligen leder ström..."
Kan säga att den dagen då han tog fram den lilla behållaren med väte och skulle bevisa för klassen att väte brann, så tog alla ett steg närmare bakersta väggen.

HAHAHAHHAAHA shit jag garvade som fan när jag läste detta laugh

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
1175363
January 15, 2008 - 10:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hade en lärare i svenska på högstadiet. Det var en äldre tant som var helt slutarbetad och allmänt förvirrad så det var väl lite synd om henne egentligen. Hon kunde vägra släppa in oss i klassrumet tex. för att vi var för högljudda och påstå att hon kunde få alla andra lärare att sätta IG på oss om vi inte gjorde som hon ville, eftersom hon var "professionell". På en lektion med en annan klass där det skulle kollas på film hade en kompis med sig en porrfilm som han i smyg bytte i fodralet. Så när hon slog på videon så var det mitt i akten så att säga. Hon fattade inte att det var fel band utan försökte byta kanal och trodde att det var SVT som sände porrfilm mitt på dagen.

En liknande händelse med en annan lärare var när vi hade en svenskalektion i en datorsal. Vi skulle gå in på en hemsida till ett skolboksförlag och göra ett grammatiktest. Men hon råkade stava adressen fel så istället kom vi till en porrsida (Jag tror att adressen var appia.com men hon skrev uppia.com). Hon fattade tyvärr inte att det var fel. Inte heller verkade hon tycka att det var konstigt att skolboksförlaget hade en tjej klädd i latex i sin meny på sidan. Hon trodde dessutom att "Live shows"-länken skulle innehålla nämnda grammatiktest. 😀

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1175372
January 16, 2008 - 1:41 am
sp_Permalink sp_Print

Hade en stenskön historialärare i min förra skola... Har massor med saker som man måste varit där för att tycka att det är kul, men för att ta ett exempel; vi hade ett rätt stort prov på nånting att göra. Han delar ut papper till alla, alla sätter sig till rätta och börjar skriva. Det går säkert fem-tio minuter, och jag tittar upp mot läraren i fråga, ser att han ser sig omkring lite lurigt, kollar mot mig, flinar... Och plötsligt slår han med händerna allt han har i sitt bord och skriker lika högt som han slog, halva klassen hoppar till, läraren sitter och skrattar högt ett tag. Ingen sa någonting alls.

Samma lärare brukade avbryta allting han höll i om det knackade på dörren och skrika "KOM IN!!!" så högt han kunde också. Det var ganska jobbigt om han hade en genomgång och man råkade befinna sig längst fram, eller som en gång i hans fall, när rektorn kom och knackade på. Han blev lite smått generad, men det gick bra ändå.

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
1175479
January 16, 2008 - 5:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi hade en Filosofi/Religions lärare som brukade ta in folk ifrån korridoren och ställa diverse existentiella frågor till dem.

Ratien
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 155
1175492
January 16, 2008 - 6:43 pm
sp_Permalink sp_Print

När jag gick i nian så hade vi en Matte lärare som inte borde ha varit lärare ihuvudtaget. t.ex han låste upp dörren till klassrummet, gick sedan där ifrån och kom tillbaka ca 30-35 minuter senare och började skrika på oss. men en dag så skulle rektorn gör en inspektion på hans matte lektion. så när matte läraren kom in skrikandes ca 25 minuter försent. och alla vi i klassen satt tyst och bara kollade på rektorn, det tog ca 3-4 minuter inna läraren förstod att rektorn var där inne. sen så var han och rektorn där inne i ca 2-3 timmar, och det var den sista matte lektionen vi hade med honom.

whak
Member
Medlem
1175608
January 17, 2008 - 3:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Lord_Kvadd wrote: Kommer aldrig glömma min gamla kemi-lärare som, även om han aldrig lyckades med sina experiment, var ganska trevlig.

Det där får mig att tänka på en kemi-lärare vi hade på högstadiet.
Han var duktig på det han gjorde men en sak blev jag "lite" orolig för.
Vi hade en gasoltub till något vi skulle exprimentera med.
Vi känner att det luktar gasol och vi känner hur det pyser ur slangen om man sätter handen där.
Detta påpekade vi för honom, var på han säger "nej den läcker inte".
En i gruppen säger "jo känn här så känner man hur det pyser".
Han sätter dit handen och säger "nej det pyser inte."
Tokstollen till lärare tar fram en tändare och tänder den och jävlar i helvete vilken låga det blev. Han fick bråttom att släcka den och säger "jo den läcker". 🙂

Contiz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 748
1175716
January 17, 2008 - 10:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Har bland annat ställt en mugg med vatten på en dörrs ovansida så att när läraren kom in så trillade vattnet ner i huvudet på henne. Som svar fick vi bara; era busungar ^^ (första april)

Fäste burkar i ett snöre i vaktmästarens bil och gjorde en skylt där det stod "just married". Han körde därifrån ovetande med burkarna i släptåg.

Blivit tvingad att vattna blommorna på en svensklektion. Tog och vattnade dem med toavatten och planterade en potatis i en blomma, samt tog död på en annan med växtgift som hämd.

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
1175756
January 18, 2008 - 8:58 am
sp_Permalink sp_Print

Vi hade en matematiklärare i gymnasiet som sa ut allas provresultat högt inför klassen en gång (han frågade om det var okej och alla sa ja):
"Wiktor, 38 av 40 poäng, ja, ibland ska man ha lite tur också."
Saken var den att han sa det på fullaste allvar. laugh

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1175776
January 18, 2008 - 12:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Matte/kemilärare:

Han hade som specialitet att skruva sönder en bänk första lektionen med en ny klass.

'När det blev stökigt så slog eller sparkade han sönder den bänken med resultatet att alla satt som ljus på hans lektioner efter det...

Han älskade att hålla på med div experiment på kemilektionerna, med följden att det antingen small rejält eller så brände han sig på någon syra, hans kläder var ständigt trasiga, ärmarna var sönderfrätta iaf.

Teckningsläraren:
En fd FN-soldat som det hade slagit runt på.

Han tog in stökiga elever i ett litet rum och klappade på dom, han visste hur man skulle slå utan att lämna märken.

Hans favoritsyssla på lektionerna< var att skicka iväg passare som kastknivar på en tavla, och han var skicklig på det.
Skolsyster:
En gammal trotjänare som skolan inte ville göra sig av med, när hon skulle ta blodprov så stack hon oftare sig själv än eleven.

Vad man än gick till henne med så fick man smma svar, ett äpple och en bamyl, sedan skulle allt lösa sig...

Rektorn:
Han blev anmäld för buggning, han buggade vår klass efter vi knäckte skolans hårdaste lärare som var oknäckbar laugh

har hur mycket som helst att berätta, men det får bli en annan gång... :bgrin:

whak
Member
Medlem
1175823
January 18, 2008 - 3:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Vi hade en matematiklärare i gymnasiet som sa ut allas provresultat högt inför klassen en gång (han frågade om det var okej och alla sa ja):
"Wiktor, 38 av 40 poäng, ja, ibland ska man ha lite tur också."
Saken var den att han sa det på fullaste allvar. laugh

Låter som en förståndig man till lärare du hade. 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 346
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL