August 21, 2001
Gueno wrote: [quote=Mona Sahlin]”Jag tycker att ni är alldeles för negativa när det gäller våldtäkter. Vi i socialdemokraterna har länge eftersträvat integrering, och gruppvåldtäkter är ett sätt att integrera invandrarna i det svenska samhället. När ett invandrargäng gruppvåldtar en svensk flicka kommer de i kontakt med Sveriges ursprungsbefolkning vilket jag bara tycker är positivt, både för flickan som får lära sig lite sexuell kultur av män med ickenordiskt ursprung samt för invandrarna själva som får ta del av svenska kvinnors sexualitet. Själv lägger jag frivilligt upp mig för ungdomsgäng med utomeuropeiskt ursprung, så mig behöver de inte våldta, och de har berikat mig bl.a. med en underbar dotter, så varför klaga?”
Ett ypperligt exempel på ett "skämt" som pendlar mellan genialisk och osmakligt. Det hela beror på vem som säger det..
Invandrare får skämta om invandrare, utvecklingsstörda för skämta om andra utvecklingsstörda.. osv..
I skriven form är det oehört svårt att veta om man ska skratta så tårarna rinner, eller om man ska titta bort med äcklad min..
Just idag däremot.. orkar jag inte göra varken eller.. för trots att det är fredag, och det var lugnt igår.. känns mitt huvud som betong och livet är allmänt olustigt och likgiltigt..
Sol o fred. 😮
2 Guest(s)