Rörmokarmodet...|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Rörmokarmodet...
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
sp_UserOfflineSmall Offline
1055599
July 3, 2006 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är inte ofta jag och obelix är helt enade i debatten, men här måste jag hålla med honom. Hela "byxhängsmodet" ser faktiskt fånigt ut. Det ser ut som om man håller på att tappa brallorna för att man antingen har köpt för stora, eller att man saknar midja. I fallet trådsmala killar, så ser det nästan komiskt ut.
Och när kallingarna sitter som de ska, och alltså syns en decimeter, så ser det riktigt jävla fånigt ut. Som en småunge som inte kan klä sig själv. Sure, det är min personliga åsikt, men jag misstänker att detta, precis som de flesta uddamoden kommer att bli fantastiskt utskrattat om en fem, tio år. Ungefär som midjekort kavaj, eller Takano-overaller.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1055600
July 3, 2006 - 5:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Men då kvarstår ju det faktum att du är fördomsfull. Inte fasen behöver man vara en pajas bara för att man är smal och har häng.

Det är väl jäkla tur att folk har olika stilar, tråkigt vore det väl annars?

på vilket sätt är det fördomsfullt?

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
1055601
July 3, 2006 - 5:37 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Coore]Men då kvarstår ju det faktum att du är fördomsfull. Inte fasen behöver man vara en pajas bara för att man är smal och har häng.

"hellre det än dessa trådsmala långhåriga jönsarna som visar halva arslet i tron om att dom är hippa, eller vad det nu heter idag..."

Jag tolkar det som om att du tycker att någon med den beskrivningen per automatik är en pajas och går runt i tron om att dom är hippa.
Det tycker jag är fördomsfullt.

Denstore:
Häng är knappast något nytt.
Sen får man skilja på häng och häng. Jag har som sagt själv häng, men det finns häng som även jag tycker ser skitfånigt ut, men inte tror jag att personen i fråga är en pajas för det.

denstore
Member
Medlem
1055603
July 3, 2006 - 5:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote:
Denstore:
Sen får man skilja på häng och häng. Jag har som sagt själv häng, men det finns häng som även jag tycker ser skitfånigt ut, men inte tror jag att personen i fråga är en pajas för det.

Nej, det har väl tyvärr funnits i ett tiotal år nu, och det har inte blivit snyggare med tiden. En gång i tiden var trikåstrumpbyxor och löst hängande tygpung "inne" också, men jag tror inte många hade velat ha det idag bara för det.

Coore
Member
Medlem
1055614
July 3, 2006 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Coore] Denstore:

Nej, det har väl tyvärr funnits i ett tiotal år nu, och det har inte blivit snyggare med tiden. En gång i tiden var trikåstrumpbyxor och löst hängande tygpung "inne" också, men jag tror inte många hade velat ha det idag bara för det.

Så man ska inte följa något "mode", även om man finner det snyggt nu, för att om 100 år kan folk tycka att det såg kul ut?

denstore
Member
Medlem
1055617
July 3, 2006 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=denstore][quote=Coore] Denstore:

Så man ska inte följa något "mode", även om man finner det snyggt nu, för att om 100 år kan folk tycka att det såg kul ut?

Det är väl ändå inte vad jag sade? Jag sade att bara för att "häng" har funnits ett tag, så betyder det inte att det är snyggt.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1055709
July 3, 2006 - 10:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=obelix][quote=Coore]Men då kvarstår ju det faktum att du är fördomsfull. Inte fasen behöver man vara en pajas bara för att man är smal och har häng.

"hellre det än dessa trådsmala långhåriga jönsarna som visar halva arslet i tron om att dom är hippa, eller vad det nu heter idag..."

Jag tolkar det som om att du tycker att någon med den beskrivningen per automatik är en pajas och går runt i tron om att dom är hippa.
Det tycker jag är fördomsfullt.

en gammal tråkig stofil som glömt bort hur det är att vara ung kan jag svälja, men inte fördomsfull.

Coore
Member
Medlem
1055881
July 4, 2006 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Coore][quote=denstore][quote=Coore] Denstore:

Det är väl ändå inte vad jag sade? Jag sade att bara för att "häng" har funnits ett tag, så betyder det inte att det är snyggt.

Nej det sa du inte rakt ut men det var så jag tolkade det och tydligen tolkade jag det fel, jag ber om ursäkt för det.

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
1055904
July 4, 2006 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker jag har mina byxor i midjan medan äldre människor tycker att jag har dem ner så halva arslet syns. Så det är väl en definitionsfråga var "midjan" går.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1055912
July 4, 2006 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: Jag tycker jag har mina byxor i midjan medan äldre människor tycker att jag har dem ner så halva arslet syns. Så det är väl en definitionsfråga var "midjan" går.

Jag fick precis lära mig att midjan inte alls är där jag alltid trott att den är. Den sitter tydligen uppe vid naveln ungefär.

Marcan-
Member
Medlem
1055919
July 4, 2006 - 5:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Marcan-]Jag tycker jag har mina byxor i midjan medan äldre människor tycker att jag har dem ner så halva arslet syns. Så det är väl en definitionsfråga var "midjan" går.

Jag fick precis lära mig att midjan inte alls är där jag alltid trott att den är. Den sitter tydligen uppe vid naveln ungefär.

Precis. Och vem har byxorna där? Det tycker jag är mer underligt än att ha lite häng. För det första är det fult och för det andra är det inte snyggt.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1055924
July 4, 2006 - 5:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: Precis. Och vem har byxorna där? Det tycker jag är mer underligt än att ha lite häng. För det första är det fult och för det andra är det inte snyggt.

Det håller jag med om. Dock bör man inte ha dem nere vid knäna 😉

skruvis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 513
1056709
July 7, 2006 - 4:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=denstore][quote=Coore] Denstore:

Modet följer man om man är svag & faller för grupptrycket.. men vem är svag? , inte jag iaf. som fortfarande kör med svarta jeans med raka ben & läderskärp samt en hederlig otryckt (helst) T-shirt.. Jag använder helst plagg som jag trivs i.. mode eller ej.

Marcan-
Member
Medlem
1056715
July 7, 2006 - 4:58 pm
sp_Permalink sp_Print

skruvis wrote:
Modet följer man om man är svag & faller för grupptrycket.. men vem är svag? , inte jag iaf. som fortfarande kör med svarta jeans med raka ben & läderskärp samt en hederlig otryckt (helst) T-shirt.. Jag använder helst plagg som jag trivs i.. mode eller ej.

Att inte ha de kläder man tycker är snygga bara för att just de är "inne" nu så är man ju bara idiotisk. 🙄

skruvis
Kommer du hit ofta?
Medlem
1056718
July 7, 2006 - 5:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: [quote=skruvis] Modet följer man om man är svag & faller för grupptrycket.. men vem är svag? , inte jag iaf. som fortfarande kör med svarta jeans med raka ben & läderskärp samt en hederlig otryckt (helst) T-shirt.. Jag använder helst plagg som jag trivs i.. mode eller ej.

Att inte ha de kläder man tycker är snygga bara för att just de är "inne" nu så är man ju bara idiotisk. 🙄

Skrev jag något annat?

Marcan-
Member
Medlem
1056730
July 7, 2006 - 5:57 pm
sp_Permalink sp_Print

skruvis wrote: Modet följer man om man är svag & faller för grupptrycket.. men vem är svag? , inte jag iaf.

skruvis
Kommer du hit ofta?
Medlem
1057031
July 8, 2006 - 5:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: [quote=skruvis]Modet följer man om man är svag & faller för grupptrycket.. men vem är svag? , inte jag iaf.

Ja, men skrev jag att man var svag för att man gillar kläder som just nu är moderna, nej det gjorde jag inte, däremot skrev jag följer man modet är man svag.. som sagt -> skrev jag något annat?

Så läs igen & läs rätt!

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
1057130
July 9, 2006 - 5:15 am
sp_Permalink sp_Print

Problemet jag upplever är att det blir svårare och svårare att hitta ett par schyssta jeans som passar och är hela och enfärgade.

Finns ju fan bara stentvättade, hagelskjutena, sönderrivna, fethänget, repade, lappade eller målade jeans.

T-shirts och någon vettig ovantröja hittar man oftast ganska lätt. Jag hatar att gå och köpa byxor eftersom om man hittar några "vanliga" jeans så antingen går dom hutlösa pengar eller passar inte alls. Mera vanliga kläder åt folket.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1057134
July 9, 2006 - 8:42 am
sp_Permalink sp_Print

fisken wrote: Problemet jag upplever är att det blir svårare och svårare att hitta ett par schyssta jeans som passar och är hela och enfärgade.

Finns ju fan bara stentvättade, hagelskjutena, sönderrivna, fethänget, repade, lappade eller målade jeans.

Detta är jävligt irriterande. Fattar de inte att det finns folk som vill ha ett par jeans bara?!

fisken wrote: T-shirts och någon vettig ovantröja hittar man oftast ganska lätt. Jag hatar att gå och köpa byxor eftersom om man hittar några "vanliga" jeans så antingen går dom hutlösa pengar eller passar inte alls. Mera vanliga kläder åt folket.

Aye!

//Andreas

skruvis
Kommer du hit ofta?
Medlem
1057198
July 9, 2006 - 1:08 pm
sp_Permalink sp_Print

fisken wrote: Problemet jag upplever är att det blir svårare och svårare att hitta ett par schyssta jeans som passar och är hela och enfärgade.

T-shirts och någon vettig ovantröja hittar man oftast ganska lätt. Jag hatar att gå och köpa byxor eftersom om man hittar några "vanliga" jeans så antingen går dom hutlösa pengar eller passar inte alls. Mera vanliga kläder åt folket.

MC.GORDON på Dressman är enkla jeans tycker jag samt billiga, sist jag köpte fick man 2 par för 500:-.. moderna? nja knappast.. men billiga som sagt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 184
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL