Rörmokarmodet...|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Rörmokarmodet...
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
sp_UserOfflineSmall Offline
1057202
July 9, 2006 - 1:24 pm
sp_Permalink sp_Print

skruvis wrote: [quote=fisken]Problemet jag upplever är att det blir svårare och svårare att hitta ett par schyssta jeans som passar och är hela och enfärgade.

Finns ju fan bara stentvättade, hagelskjutena, sönderrivna, fethänget, repade, lappade eller målade jeans.

T-shirts och någon vettig ovantröja hittar man oftast ganska lätt. Jag hatar att gå och köpa byxor eftersom om man hittar några "vanliga" jeans så antingen går dom hutlösa pengar eller passar inte alls. Mera vanliga kläder åt folket.

MC.GORDON på Dressman är enkla jeans tycker jag samt billiga, sist jag köpte fick man 2 par för 500:-.. moderna? nja knappast.. men billiga som sagt.

Dessa lider ju dock av kvalitetsproblem istället. Ett par håller kanske nåra månader och sen börjar sömmar och annat ge sig. 🙁

//Andreas

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1057203
July 9, 2006 - 1:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=skruvis][quote=fisken]Problemet jag upplever är att det blir svårare och svårare att hitta ett par schyssta jeans som passar och är hela och enfärgade.

Finns ju fan bara stentvättade, hagelskjutena, sönderrivna, fethänget, repade, lappade eller målade jeans.

T-shirts och någon vettig ovantröja hittar man oftast ganska lätt. Jag hatar att gå och köpa byxor eftersom om man hittar några "vanliga" jeans så antingen går dom hutlösa pengar eller passar inte alls. Mera vanliga kläder åt folket.

MC.GORDON på Dressman är enkla jeans tycker jag samt billiga, sist jag köpte fick man 2 par för 500:-.. moderna? nja knappast.. men billiga som sagt.

Dessa lider ju dock av kvalitetsproblem istället. Ett par håller kanske nåra månader och sen börjar sömmar och annat ge sig. 🙁

//Andreas

samt att dom bara har barnstorlekar. :bgrin:

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1057206
July 9, 2006 - 1:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Dessa lider ju dock av kvalitetsproblem istället. Ett par håller kanske nåra månader och sen börjar sömmar och annat ge sig. :(//Andreas

Kolla efter märket Melka... De har "standard" jeans som är snygga. Kostar väl en del, men det är jäkligt bra kvalitet.

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
1057221
July 9, 2006 - 2:37 pm
sp_Permalink sp_Print

skruvis wrote: [quote=Coore][quote=denstore][quote=Coore] Denstore:
Häng är knappast något nytt.
Sen får man skilja på häng och häng. Jag har som sagt själv häng, men det finns häng som även jag tycker ser skitfånigt ut, men inte tror jag att personen i fråga är en pajas för det.

Nej, det har väl tyvärr funnits i ett tiotal år nu, och det har inte blivit snyggare med tiden. En gång i tiden var trikåstrumpbyxor och löst hängande tygpung "inne" också, men jag tror inte många hade velat ha det idag bara för det.

Så man ska inte följa något "mode", även om man finner det snyggt nu, för att om 100 år kan folk tycka att det såg kul ut?

Modet följer man om man är svag & faller för grupptrycket.. men vem är svag? , inte jag iaf. som fortfarande kör med svarta jeans med raka ben & läderskärp samt en hederlig otryckt (helst) T-shirt.. Jag använder helst plagg som jag trivs i.. mode eller ej.

Då jag har haft lite häng sen jag var väldigt ung så är det knappast något mode jag har nappat på utan det är en stil jag tycker är skön.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1057275
July 9, 2006 - 6:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag köpte ett par hela jeans för första gången på 5år igår. 🙂

Jag gillar när kläder är lite trasiga. Men ifall jag har häng beror det på hur byxorna är. Men jag har aldrig Nelly häng.
Och jag är hårdrockare! Kan Axl Rose och Dave Mustaine ha häng så kan jag med. Ifall jag tycker det är snyggt.

Är det något som är snyggt så köper jag det och har på mig det och sen skiter jag fullständigt i folk som alltid ska vara "politiskt korrekta" som anmärker. Man måste förfan få klä sig som man vill.

Men så fort man tycker om något som är kommersiellt så är man en idiot enligt många.
Jag fattar inte hur man orkar att gå och irritera sig på någon bara för att dom har häng. Trivs dom med häng så får dom gärna ha det för mig.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
1057370
July 10, 2006 - 12:35 am
sp_Permalink sp_Print

skruvis wrote:
Modet följer man om man är svag & faller för grupptrycket.. men vem är svag? , inte jag iaf. som fortfarande kör med svarta jeans med raka ben & läderskärp samt en hederlig otryckt (helst) T-shirt.. Jag använder helst plagg som jag trivs i.. mode eller ej.

🙄
Eller så kanske man känner sig bekväm i att klä så som anses snyggt.
Och så kanske man är intresserad av mode..
Man kanske vill säga något med hur man klär sej, tex.
Att säga att jag är svag för att jag är välklädd, kan ju avfärdas med ett brett flin från mej. Ganska skrattretande om jag får säga det själv. Man får klä sej hur man vill det säger ingenting om personen ifråga. Om man klär sej väl är det ju bara till ens egen fördel.

skruvis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 513
1057540
July 10, 2006 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=skruvis][quote=fisken]Problemet jag upplever är att det blir svårare och svårare att hitta ett par schyssta jeans som passar och är hela och enfärgade.

//Andreas

Inget jag märkt av då jag har ett par sådana jeans i ett par år utan att några sömmar eller annat gett sig...

fastbullit wrote: [quote=skruvis] Modet följer man om man är svag & faller för grupptrycket.. men vem är svag? , inte jag iaf. som fortfarande kör med svarta jeans med raka ben & läderskärp samt en hederlig otryckt (helst) T-shirt.. Jag använder helst plagg som jag trivs i.. mode eller ej.

🙄
Eller så kanske man känner sig bekväm i att klä så som anses snyggt.
Och så kanske man är intresserad av mode..
Man kanske vill säga något med hur man klär sej, tex.
Att säga att jag är svag för att jag är välklädd, kan ju avfärdas med ett brett flin från mej. Ganska skrattretande om jag får säga det själv. Man får klä sej hur man vill det säger ingenting om personen ifråga. Om man klär sej väl är det ju bara till ens egen fördel.

Ganska så skrattretande att folk inte kan läsa.. läs om & läs rätt.... Jag menar om man följer modet enbart för att följa modet så är man ganska så svag tycker jag.. välklädd kan man vara ändå, det är ganska så skrattretande att läsa att man endast är välklädd om man följer modet.. dagens lol & ett brett flin från mig...

Elleshar
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 145
1057599
July 10, 2006 - 5:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Red Wood på kappahl har vanlig enfärgade jeans som håller bra om man tar rätt finns några i tunnare tyg som inte håller alls men dom med vanligt jeanstyg håller super och passar bra.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 231
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL