February 4, 2003
Hej.
Funderar på att spara pengarna som jag tjänar i sommar på lovet (mellan årskurs 2 och 3) för att efter studenten kanske dra iväg ett par veckor på semester.
Har redan en del pengar så det är nog inga större problem.
Men har kollat lite på de där "Rosabussarna" och undrar om någon har erfarenheter av deras företag, orginesation och liknande?
Hur känns det att åka med dem? Intressant? Hektiskt? Värt pengarna och så vidare?
Mvh/David
March 10, 2002
Kanske lite offtopic men så här ligger det i.a.f. till:
En polare tjatar på mig att jag ska följa med till Spanien i sommar. Men aldrig i mitt liv att jag sätter mig på en buss i 1½ dag. Då hade jag hellre betalt extra för att flyga. Så flyg istället 😉 Om du nu inte är värsta bussfanatikern. ;P
February 4, 2003
Halva grejen med Rosa Bussarna sägs ju vara att åka buss.
Man åker liksom inte direkt från Sverige till Kroatien (exempelviss) utan man gör en massa stopp på vägen, och ser annat än Spanien.
Dessa pauser gör väl att det inte blir en ända lång resa, eller så.
Har åkt till Frankrike en gång med buss, direkt. Var inte så jobbigt.
Men frågar er för att få veta era erfarenheter. Så det var inte off-topic, utan det var bra att du skrev det :p
April 25, 2002
Har också funderat på någon gång åka med rosa bussarna. Har funderat på Transsibiriska järnvägen, Kina, Sydkorea och Japan. Fast då gäller det att man har fixat ett bättre jobb om man ska kunna klara den ekonomiska biten.
Eftersom att rosa bussarna har annordnat resor i 32 år så är det ett tecken på at tdet är ett seriöst företag.
davidhellmyrs wrote: Hej.
Funderar på att spara pengarna som jag tjänar i sommar på lovet (mellan årskurs 2 och 3) för att efter studenten kanske dra iväg ett par veckor på semester.
Har redan en del pengar så det är nog inga större problem.
Men har kollat lite på de där "Rosabussarna" och undrar om någon har erfarenheter av deras företag, orginesation och liknande?
Hur känns det att åka med dem? Intressant? Hektiskt? Värt pengarna och så vidare?
Mvh/David
Kika in på deras hemsida: http://www.rosabussarna.com/
Har bara hört gott om dom..
En bekant var neröver Afrika vart det nu var för ett antal år sen..
Upplägget var väl att åka buss ner med många stopp, sen såldes bussen på platsen och resenärerna flög hem..
Vet inte hur dom gör nu för tiden.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 22, 2002
crazyankan wrote: Har också funderat på någon gång åka med rosa bussarna. Har funderat på Transsibiriska järnvägen, Kina, Sydkorea och Japan. Fast då gäller det att man har fixat ett bättre jobb om man ska kunna klara den ekonomiska biten.
Eftersom att rosa bussarna har annordnat resor i 32 år så är det ett tecken på at tdet är ett seriöst företag.
Bussarna verkar också vara från 70-talet, kanske köpte dom nya då 😀
ren wrote: [quote=ilg@dd] Upplägget var väl att åka buss ner med många stopp, sen såldes bussen på platsen och resenärerna flög hem..
Vet inte hur dom gör nu för tiden.
Och sen så köpte dom en ny buss för att köra rutten på andra hållet?? 😮
Som jag skrev tidigare, dom flög..Alternativt åkte tåg hem..
fisken wrote: [quote=crazyankan]Har också funderat på någon gång åka med rosa bussarna. Har funderat på Transsibiriska järnvägen, Kina, Sydkorea och Japan. Fast då gäller det att man har fixat ett bättre jobb om man ska kunna klara den ekonomiska biten.
Bussarna verkar också vara från 70-talet, kanske köpte dom nya då 😀
Det var ju det som var vitsen med det från början..
Köp en billig gammal buss, kör den till ett annat land och sälj den för typ samma pengar=Låg resekostnad
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)