January 28, 2003
oxygenial wrote: Hennes argument är bra mycket bättre än något argument jag hört för Nej sidan!
du måste leva helt isolerad för att ens kunna säga så...
centraliserat styre, ingen egen räntesättning, MYCKET mindre makt över vår penningpolitik, kommer få in en massa jävla skurkar iom dom 10 nya medlemsstateran (mer mot EU som helhet...)
June 17, 2002
Gil_galad wrote: ja, testa att kolla på en karta över europa och sudda ut norge för dom är inte me i EU och kolla sen på sverige och finland och säg vad det ser ut som
var det svaret på MIN fråga?....har ingen karta tillhands men jag försöker föreställa mig om det finns några likheter...det kanske det gör...men nu vid 21.30 så ser det inte ut som att vi behöver bry oss om det än på ett tag. 🙂
February 12, 2002
pompougnac wrote: finns många personer över 70 som är visare än de under 30 om man säger så. döm inte alltid människor efter ålder.
Ja men om medellivsländen är 75 år så kan man se det så här, 70 årigen kommer att påverkas i 5 år till sedan är denna död 30 åringen kommer att påverkas i 45 år.. Ser du ett mönster...
June 17, 2003
Själv tycker jag att hela den här folkomröstningen är fel.
Det är inte VI som ska ta ett sådant här viktigt beslut utan riksdagen. VI har valt vilka som ska sitta i riksdagen och fatta den här typen av beslut som vi "vanliga människor" inte kan/orkar/har tid till att sätta sig in i. På så sätt så slipper man höra dessa konstiga argument om att "våra mynt är finnare" eller att "nu slipper jag växla pengar när jag åker på semester" EMU är ju mycket mer än så, men det har inte folk förstått och konsekvenserna av val resultatet oavsett ja eller nej kommer inte att märkas av på flera år (folk verkar tro att klockan 00.01 inatt så kommer hela Sverige att förändras).
VI betalar dom sitter i riksdagen miljontals kronor varje år just därför att dom ska fatta beslut som dom tror/tycker är rätt för Sverige. Och ja! det hade varit demokratiskt att göra på det här sättet också! VI har ju valt vilka som ska sitta i riksdagen och om man nu är för EMU så hade det ju kanske inte varit så klokt att rösta på miljöpartiet förra hösten eftersom alla visste att ett EMU beslut skulle komma under den här mandat perioden.
Det här är mina tankar om det hela.
March 31, 2002
Jag såg nyss en tant i <80 års åldern som sa att hon röstade ja bara för att hedra Anna Lind! Hon borde plockas isär låååååångsamt..!
VAD I H.E.L.V.E.T.E. HAR DET MED INFÖRANDET AV EMU ATT GÖRA?!
Det här argumentet är snäppet värre än "Slipper växla penger när man åker utomlads". Sätt på hjärnan lilla tant. Visst, det är hemskt det som hände Anna Lind, men det skall väl f*n inte påverka hur sveriges ekonomiska framtid ser ut. Ändrar man sin åsikt så lätt skall man inte rösta alls eller rösta "vet ej".
June 17, 2002
Gorbarog wrote: Själv tycker jag att hela den här folkomröstningen är fel.
Det är inte VI som ska ta ett sådant här viktigt beslut utan riksdagen. VI har valt vilka som ska sitta i riksdagen och fatta den här typen av beslut som vi "vanliga människor" inte kan/orkar/har tid till att sätta sig in i. På så sätt så slipper man höra dessa konstiga argument om att "våra mynt är finnare" eller att "nu slipper jag växla pengar när jag åker på semester" EMU är ju mycket mer än så, men det har inte folk förstått och konsekvenserna av val resultatet oavsett ja eller nej kommer inte att märkas av på flera år (folk verkar tro att klockan 00.01 inatt så kommer hela Sverige att förändras).
VI betalar dom sitter i riksdagen miljontals kronor varje år just därför att dom ska fatta beslut som dom tror/tycker är rätt för Sverige. Och ja! det hade varit demokratiskt att göra på det här sättet också! VI har ju valt vilka som ska sitta i riksdagen och om man nu är för EMU så hade det ju kanske inte varit så klokt att rösta på miljöpartiet förra hösten eftersom alla visste att ett EMU beslut skulle komma under den här mandat perioden.
helt rätt.
än så länge så skall man ju kunna lita på att de FOLKVALDA politikerna kan besluta som det parti man har röstat på i tidigare val....men titta bara på ex.Berloskoni (stavning) hur korrupt och mutade är inte dessa politiker hoppas att detta inte kommer till sverige.
November 22, 2001
Gorbarog wrote: Själv tycker jag att hela den här folkomröstningen är fel.
Nu är det faktiskt så att det är politikerna o inte vi som tar beslutet. Det här är en "intresseomröstning" där frågan är om vad svenska folket har för inställning.
February 12, 2002
scoredevil wrote: [quote=Gorbarog]Själv tycker jag att hela den här folkomröstningen är fel.
helt rätt.
än så länge så skall man ju kunna lita på att de FOLKVALDA politikerna kan besluta som det parti man har röstat på i tidigare val....men titta bara på ex.Berloskoni (stavning) hur korrupt och mutade är inte dessa politiker hoppas att detta inte kommer till sverige.
"Vi som vil ha nej då?"
November 26, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=scoredevil] helt rätt.
"Vi som vil ha nej då?"
Rösta på vänstern...
February 12, 2002
keffing wrote: VALET VAR RIGGAT! JA-SIDAN VANN EGENTLIGEN!!!
eller inte... vem vet... hade dock velat att det blev ett ja
Hade ja sidan vunnit då hade jag trott att det hade varit riggat, nu vet jag inte...
Jag röstade nej men nu är jag inte så säker på att jag gjorde rätt. (iofs så skulle nog inte min röst ha gjort så stor skillnad men ni fattar vad jag menar) :arg:
September 8, 2003
February 12, 2002
Gueno wrote: Dom kommer införa det EMU i vilket fall som hellst..
Så var det med högertrafiken har jag hört.
Nej sidan vann och sen infördes det i allafall..
Ne inte om vi gör det här före https://www.nordichardware.se/.....hp?t=61044 det är lösningen på alla våra problem.. 😛
November 26, 2002
temporary internet files wrote: vänta bara, snart kommer persson och säjer att dom räknade fel.
kommer förmodligen att ha omröstning nästa år igen, och året därpå igen om vi inte inför det.
det kan (kommer) bli en ny omröstning om två mandatsperioder, vilket är 2010 om jag inte är ute och cyklar.
En folkomröstning är ju inte beslutande heller, men det har nog sagt att det tänker följa utfallet, så det får de väl stå för.
1 Guest(s)