Rösträtt åt alla?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Rösträtt åt alla?
Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 5, 2007 - 6:18 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har med intresse tagit del av den politiska debatten sedan senaste riksdagsvalet och är ganska förundrad över mångas reaktion.
Jag tycker att Alliansen genomfört exakt den politik de sade att de skulle genomföra innan valet, alltså den politik som gav dem en riksdagsmajoritet och möjlighet att bilda regering och som fick folk att rösta på dem.
Nu så här ett drygt halvår efter valet kan man höra folk som säjer "hade jag vetat att det skulle bli så här hade jag aldrig röstat blått". När jag läser eller hör sådant undrar jag om dessa människor inte har en aning om vad de röstat på, om de är analfabeter eller har levt under en sten och om dessa människor överhuvudtaget skall ha rösträtt.

Om man jämför valresultatet med de opinionsundersökningar som publiceras i TV och tidningar idag så är skillnaden nästan 10 procentenheter, man kan ju undra hur dessa 10% tänkte på valdagen?
Många har sagt att de ville ha en förändring, det ville de ju uppenbarligen inte i realiteten då de efter 6 månader är tillbaka hos det röda laget, de kanske skulle tagit reda på vad förändringen bestod i, det var inte direkt någon hemlighet.
Jag har även hört folk som sagt att sossarna suttit för länge, det är ju om möjligt ett ännu dummare argument för att rösta på partier vars politik man inte stöder. Jag röstar blått och vill naturligtvis att Sverige alltid skall ha en borgerlig regering.
Ännu fler argument har hörts, det ena knepigare än det andra, vissa var förbannade på Persson och jag hörde till och med en man säja i TV att han röstat på Moderaterna för att jävlas med sossarna (som han röstat på hela sitt tidigare liv).

Vad säjer ni? Skall vi ha oinskränkt rösträtt? Är "att jävlas" ett bra argument för att lägga sin röst på ett visst parti? Är jag kanske helt fel ute och alliansen har lurats och genomfört en helt annan politik än den de utlovade innan valet?

Dsk
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 162
1128925
April 5, 2007 - 6:41 am
sp_Permalink sp_Print

Hmm, jag är 27 år och har aldrig röstat tidigare och inte brytt mig nämnvärt om politik men jag röstade på moderaterna nu för som du säger, att få en förändring.

Jag ville helt enkelt se vad som händer med en borgerlig regering i nuläget.
Om de sedan gör ett bra eller dåligt jobb är väl på tok för tidigt att yttra sig om nu.
Om de gör ett dåligt jobb tar det ju förmodligen lite längre tid än tills om två folkomröstningar innan vi har en borgerlig regering igen... men om allt går som det ska är jag inte kvar i detta land då.

Vissa förändringar är ju bra medans andra är mindre bra eller rent av dåliga men så är det ju förmodligen med alla regeringar.

Rösträtten kan kanske sänkas till 16 år(som det pratas om?) men förmodligen hade det varit bättre att höja den till typ 20 eller kanske ännu högre.

Ang
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
1128927
April 5, 2007 - 6:47 am
sp_Permalink sp_Print

Men man kan inte begränsa rösträtten, eller jag menar vi alla är ju olika. Även de som inte har någon blekaste om saker och ting röstar, och är det mänskligt rätt att begränsa deras rösträtt? Ska det vara kunskapsbaserat?

Men du har ju en poäng. Vi har ju vänstern i parlamentet, d vs även demokratin har sina nackdelar. 😉

*edit
Ja, 18 år är lite ungt för att rösta kan det tyckas. Man vet väldigt lite om arbetslivet vid den åldern.

Jag röstade blått för att sossarna var inte vettiga inför valet. De hade inga ideér och vi behöver ledare som vill utveckla landet och förutse problemen och inte sitta och vänta på dem.
Det enda sossarna kunde vara klaga och smutskasta borgarna medan borgarna hade ideér och många vettiga sådanna. Valet är isf självklart. Och även om sossarna vinner nästa val så kommer inte sossarna ändra tillbaka mycket av vad borgarna har gjort.

Det är helt enkelt en långtidsinvenstering.

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
1128944
April 5, 2007 - 8:15 am
sp_Permalink sp_Print

Det finns naturligtvis många som bytte från rött till blått pga att de ville ha en förändring och som tycker det är toppen med en regering som faktiskt gör det de sa att de skulle göra. Det är man inte bortskämd med i det här landet.
Vad gäller rösträtt och ålder så tror jag nästan att många yngre är mer pålästa än äldre människor som i många fall är så hårt cementerade i sina åsikter och föreställiningar att de helt enkelt inte kan ta in ny information (mej själv inräknad även om jag föröker ha ett öppet sinne).

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1128951
April 5, 2007 - 8:53 am
sp_Permalink sp_Print

Grattis alla blåröstare under 25, ni ska visst få betala runt 700:- mer i trafikförsäkring hörde jag på radion idag. Mej berör det tydligen inte eftersom jag är så gammal och skadefri..
😉

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1128953
April 5, 2007 - 9:04 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Grattis alla blåröstare under 25, ni ska visst få betala runt 700:- mer i trafikförsäkring hörde jag på radion idag. Mej berör det tydligen inte eftersom jag är så gammal och skadefri..
😉

Nu vet jag inte vart du vill komma med det där, men jag tycker inte man bör rösta efter personlig vinst, utan se till allas bästa.

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
1128955
April 5, 2007 - 9:08 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Grattis alla blåröstare under 25, ni ska visst få betala runt 700:- mer i trafikförsäkring hörde jag på radion idag. Mej berör det tydligen inte eftersom jag är så gammal och skadefri..
😉

För tidigare har dessa 700 kommit från ett magiskt ymnighetshorn och inte alls varit skattefinansierade.

Redzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 998
1128965
April 5, 2007 - 9:45 am
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: [quote=ilg@dd]Grattis alla blåröstare under 25, ni ska visst få betala runt 700:- mer i trafikförsäkring hörde jag på radion idag. Mej berör det tydligen inte eftersom jag är så gammal och skadefri..
😉

För tidigare har dessa 700 kommit från ett magiskt ymnighetshorn och inte alls varit skattefinansierade.

Riktig moderat där ser jag....

När det gäller moderater och deras politik så är den precis som moderater i övrigt, hjärtlös och kall.

förresten vad gjorde moderater i början av 90-talet ? vet du det ?

akassa hjöde dom (som finansieras av ARBETARE själva och genom lönehöjningar som folk avstod från och INTE genom skatt, gå inte på fredriks lögner där)
höjda tandläkaravgifter, höjt sl kort, höjt trafikförsäkring behöver jag ens förtsätta ?

Det enda dom egentligen sänkte är fastighetsskatten vilket är bara SÅ fel, bor man i en villa för 2-3mille ska man betala 20 000 per år. jag ser ingen fel där.
har du inte råd sälj fanskapet och flytta till en hyresrätt, miljoner andra bor så utan men för livet. men nej, man vill både äta kakan och ha den kvar.
vi ser hur hög stöd för aliansen är idag och det kommer bli ett nöje att förpassa denna (skit)regering till politikens soptipp om 3 år.

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1128968
April 5, 2007 - 9:51 am
sp_Permalink sp_Print

Redzo wrote: [quote=Josey Wales][quote=ilg@dd]Grattis alla blåröstare under 25, ni ska visst få betala runt 700:- mer i trafikförsäkring hörde jag på radion idag. Mej berör det tydligen inte eftersom jag är så gammal och skadefri..
😉

När det gäller moderater och deras politik så är den precis som moderater i övrigt, hjärtlös och kall.

akassa hjöde dom (som finansieras av ARBETARE själva och genom lönehöjningar som folk avstod från och INTE genom skatt, gå inte på fredriks lögner där)
höjda tandläkaravgifter, höjt sl kort, höjt trafikförsäkring behöver jag ens förtsätta ?

Det enda dom egentligen sänkte är fastighetsskatten vilket är bara SÅ fel, bor man i en villa för 2-3mille ska man betala 20 000 per år. jag ser ingen fel där.
har du inte råd sälj fanskapet och flytta till en hyresrätt, miljoner andra bor så utan men för livet. men nej, man vill både äta kakan och ha den kvar.
vi ser hur hög stöd för aliansen är idag och det kommer bli ett nöje att förpassa denna (skit)regering till politikens soptipp om 3 år.

Vet du vad sossarna gjorde? Tycker du det är okej att SL ska gå med flera miljoner i förlust varje månad, att hela Sverige ska betala för stockholmarnas kollektivtrafik? Jag kunde inte bry mig mindre ifall ni får betala 1000 spänn per resa på SL. Privatisera företaget så får du se vad det kostar sedan. Det var inte moderaternas fel att S sänkte SL's kassa i botten.

Om du har jobbat och slitit i hela ditt liv, för att sedan skörda frukten av ditt livs arbetande och köper en villa för 2 mille, ska du sedan behöva punga ut med närmare 2000:- per månad för att få BO i ditt eget hem? Det är helt jävla sinnesjukt. Ditt tankesätt "flytta om man inte har råd", är ju att fördriva folk från deras hem, för att de inte har råd att betala fastighetsskatten. Det är exakt samma jävla sak som att säga, om du inte har råd att köpa en villa för 2 miljoner, bo i ditt sunkhål.

Ditt inlägg baseras på ren jävla avundsjuka. Folk som har jobbat, och har det bra ställt, ska väl inte ha lika jävligt som folk som inte arbetar, vart är logiken i det? Sossarnas ideologi är ju att alla ska ha det lika jävligt.

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
1128970
April 5, 2007 - 9:57 am
sp_Permalink sp_Print

😉

Dom där 700:- extra (i år, ryktas om att det skall bli dubbla nästa år då alla trafikkskador skall betalas av försäkringen) slår på alla, inte bara dom unga.

För övrigt så tror jag att nledningen till att folk är missnöjda beror följande saker:

*Moderaterna gick ut med att man skulle sänka flera skatter och detta skulle innebära runt 1000:- extra i handen för mellan/låg inkomsttagarna.
Detta skjuter man nu på till 2009 (om det blir av över huvud taget).
*Man tar bort fastighetsskatten som innebär en 50:- extra för personer med bostadsrätter (man kan ju anta att majoriteten av mellan/låginkomsttagarna har en bostadsrätt)
*Man vill att trafikförsäkringen skall stå för alla skador i traffiken. 700:- pålägg i år men detta skall öka nästa år (det skall tilläggas att skatten vi betalar på bensinen går till dessa skador).
*Man tar bort förmögenhetsskatten, som mer eller mindre bara berör dem som tjänar över 1miljon per år (hum... politikerna drar in 100k i månaden 12x100 000 = 1200000).
*Man höjer reavinstskatten
*Priserna på bus/tåg ökar markant (vägtullen ska väll inte tas bort?)
*A-kassan gick upp med ~250:-

Så summan av kardemumman.... En medelsvenson med en/ett par ungar som bor i en bostadsrätt och har en bil berör på följande sätt.

+50:- extra i månaden
-700:- i månaden
-250
-Högre avgifter för bus/tåg

Som jag ser det så är det -900:- i månaden för dem. 2009 när man man kanske får den där extra 1000:- har försäkringen fordonsförsärkingen gått upp ännu mera. Om det nu blir det dubbla nästa år så betyder det att familjen går back med 600:- (700+700+250)-(1000+50)=-600

Så att folk är missnöjda kan jag nog förstå....
För folk som bor i villa är jätteskönt att slippa fastighetsskatten, självklart. Att månadsavgiftern för en villa sen är lägre än att hyra en lägenhet är en annan sak.
Sen snackas det ju även om att man skall lägga på en kommunal skatt för att kunna finansiera avsaknaden av fastighetsskatten. Så att bara räkna med att hela avgiften för fastighetsskatten bara går ner i fickan nu skulle jag vänta med...

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1128977
April 5, 2007 - 10:24 am
sp_Permalink sp_Print

SuperNova wrote: [quote=ilg@dd]Grattis alla blåröstare under 25, ni ska visst få betala runt 700:- mer i trafikförsäkring hörde jag på radion idag. Mej berör det tydligen inte eftersom jag är så gammal och skadefri..
😉

Dom där 700:- extra (i år, ryktas om att det skall bli dubbla nästa år då alla trafikkskador skall betalas av försäkringen) slår på alla, inte bara dom unga.

För övrigt så tror jag att nledningen till att folk är missnöjda beror följande saker:

*Moderaterna gick ut med att man skulle sänka flera skatter och detta skulle innebära runt 1000:- extra i handen för mellan/låg inkomsttagarna.
*Man tar bort fastighetsskatten som innebär en 50:- extra för personer med bostadsrätter (man kan ju anta att majoriteten av mellan/låginkomsttagarna har en bostadsrätt)
*Man vill att trafikförsäkringen skall stå för alla skador i traffiken. 700:- pålägg i år men detta skall öka nästa år (det skall tilläggas att skatten vi betalar på bensinen går till dessa skador).
*Man tar bort förmögenhetsskatten, som mer eller mindre bara berör dem som tjänar över 1miljon per år (hum... politikerna drar in 100k i månaden 12x100 000 = 1200000).

Så summan av kardemumman.... En medelsvenson med en/ett par ungar som bor i en bostadsrätt och har en bil berör på följande sätt.

-250

Som jag ser det så är det -900:- i månaden för dem. 2009 när man man kanske får den där extra 1000:- har försäkringen fordonsförsärkingen gått upp ännu mera. Om det nu blir det dubbla nästa år så betyder det att familjen går back med 600:- (700+700+250)-(1000+50)=-600

För folk som bor i villa är jätteskönt att slippa fastighetsskatten, självklart. Att månadsavgiftern för en villa sen är lägre än att hyra en lägenhet är en annan sak.
Sen snackas det ju även om att man skall lägga på en kommunal skatt för att kunna finansiera avsaknaden av fastighetsskatten. Så att bara räkna med att hela avgiften för fastighetsskatten bara går ner i fickan nu skulle jag vänta med...

Ta reda på fakta innan du börjar dilla om saker.

Visst är det lägre driftskostnader för en villa.
Men du jämför med en hyresrätt. Du betalar alltså någon för tjänsten att bo i dennes hus. Denna någon ska betala vatten, värme, skatter, sopor, avlopp mm samt göra en vinst.
Och du glömmer att räkna att ett år så går värmepannan i huset sönder o då får du punga ut med 50k själv. Ett annat år behöver taket lagas, det ska målas ibland osv.

Min farsa tjänar strax över 20k i månaden och drabbas av förmögenhetsskatt. Vad han har gjort hela sitt liv? Jobbat, jobbat och jobbat.

När du gör din lilla beräkning glömmer du redan införda skattesänkningar. Där är runt en tusenlapp till.

Och slutligen, varför ska alla dessa saker du räknat upp vara skattefinansierade.

A-kassan var nämd någonstans, den var tidigare till 90% skattefinansierat. Nämda SL får göra enorma förluster efter de inte behöver bry sig som ett normalt företag då det skjuts in skattepengar.

Jag kommer inte ihåg hur stor del det är av kostnaden vid krockar det var som togs på skatten, men vårddelen där är skattefinansierad.

Och ja, det blir en avgift istället för fastighetsskatten, men den blir samma för alla villor.

[edit] On topic tycker jag att vi borde införa ett prov man behöver göra innan man får rätt att rösta.
Inget svårt prov, bara ett som visar på att man iaf grundligt har satt sig in i vad de olika partierna vill åstadkomma.

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
1128992
April 5, 2007 - 11:08 am
sp_Permalink sp_Print

Redzo wrote: [quote=Josey Wales][quote=ilg@dd]Grattis alla blåröstare under 25, ni ska visst få betala runt 700:- mer i trafikförsäkring hörde jag på radion idag. Mej berör det tydligen inte eftersom jag är så gammal och skadefri..
😉

Nej, inte moderat men i brist på annat alternativ så är jag moderat. Moderaterna är bara ett lätt förklätt vänsterparti enligt mej.

Jag vet också vad den borgerliga regeringen gjorde i början av 90-talet (jag röstade själv fram den), de försökte rädda ett Sverige som höll på att gå under pga. extrem överkonsumtion i statsapparaten på 70- och 80-talet. Jag vet också att i stort sett allt som den regeringen gjorde bibehölls av sossarna och när sedan högkojunkturen kom så kunde GP ta åt sej äran av att att sanerat statsfinanserna.

Man hör ofta folk säja att vi avstått löneförhöjningar för det ena och det andra. Jag har aldrig blivit tillfrågad och inte skulle jag vilja avstå någon löneförhöjning heller. Kan inte du som tydligen varit med om att avstå förklara varför bara vissa blev tillfrågade?

Hur kan SL-kortskostanden ha något att göra med vilken regering vi har???
Alliansen har väl inte höjt några tandvårdsavgifter?
Pietetsfullt så glömmer du skattesänkningarna i din uppräkning

Du ser alltså inget fel i att pensionärer tvingas från hus och hem pga fastighetsskatt och förmögenhetsskatt men jag är den som är kall och härtlös, jo tjena.

Varför skall man tvingas bo i något så dumt som hyresrätt bara för att skatterna går upp när grannarna säljer dyrt?

Förhoppningsvis så lär sej svensken att under de nästkommande tre åren uppskatta att få tänka själv,att välja själv vad man vill betala för och att man växer av krav så att den nuvarande regeringen får förnyat förtroende.

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1128993
April 5, 2007 - 11:11 am
sp_Permalink sp_Print

😉

Ditt inlägg tog fan priset Redzo, har inte garvat så här mycket på väldigt länge 😀 :)R :)R

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1129008
April 5, 2007 - 12:03 pm
sp_Permalink sp_Print

😉

700spänn?
jag såg 14000kr, det var något om någon trafikpremiesak på nästan 50'000 och 14000 i något annat. det var beräknat på en 18årig man i stockholm som hade sport MC

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
1129020
April 5, 2007 - 12:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=SuperNova][quote=ilg@dd]Grattis alla blåröstare under 25, ni ska visst få betala runt 700:- mer i trafikförsäkring hörde jag på radion idag. Mej berör det tydligen inte eftersom jag är så gammal och skadefri..
😉

-250

Ta reda på fakta innan du börjar dilla om saker.

Visst är det lägre driftskostnader för en villa.
Men du jämför med en hyresrätt. Du betalar alltså någon för tjänsten att bo i dennes hus. Denna någon ska betala vatten, värme, skatter, sopor, avlopp mm samt göra en vinst.
Och du glömmer att räkna att ett år så går värmepannan i huset sönder o då får du punga ut med 50k själv. Ett annat år behöver taket lagas, det ska målas ibland osv.

Min farsa tjänar strax över 20k i månaden och drabbas av förmögenhetsskatt. Vad han har gjort hela sitt liv? Jobbat, jobbat och jobbat.

När du gör din lilla beräkning glömmer du redan införda skattesänkningar. Där är runt en tusenlapp till.

Och slutligen, varför ska alla dessa saker du räknat upp vara skattefinansierade.

A-kassan var nämd någonstans, den var tidigare till 90% skattefinansierat. Nämda SL får göra enorma förluster efter de inte behöver bry sig som ett normalt företag då det skjuts in skattepengar.

Jag kommer inte ihåg hur stor del det är av kostnaden vid krockar det var som togs på skatten, men vårddelen där är skattefinansierad.

Och ja, det blir en avgift istället för fastighetsskatten, men den blir samma för alla villor.

[edit] On topic tycker jag att vi borde införa ett prov man behöver göra innan man får rätt att rösta.
Inget svårt prov, bara ett som visar på att man iaf grundligt har satt sig in i vad de olika partierna vill åstadkomma.

Jag tror du missförstod mig lite.... Jag skall förtydliga hur jag ser på det hela och inte (somm ovan) varför jag tror att folk är missnöjda)

Förmögenhetsskatten är inget jag anser att man behöver vara så jävla kristisk mot jämfört med reavinstskatten. Menar 1.5% på allt över 1.5 Miljoner är relativt lite jämfört med att höja reavinstskatten 10% som det snackas om.
Nu tänker folk "jag har ju en lägenhet/hus" som man kan sälja för 1.5miljoner men taxeringsvärdet är aldrig så högt!

När jag nämnde det om att hyra en lägenhet så syftade jag mera på att ungdomar inte har råd att flytta hemifrån (kanske till den ort dom helst vill plugga på)

Jag anser att man skall jobba och göra rätt för sig men man skall även underlätta för ungdomarna!

När det gäller skatterna så visst, skattesänkningen tas ju in på annat håll! Men att säga att medelsvensson får en 1000:- extra i månaden anser jag vara fel när dom höjer en annan avgift som gör att vissa hushåll tom går back. Precis som jag tycker det är fel att säga att man tar bort fastighetsskatten och att detta innebär en extra peng för familjerna, när man sen planerar att införa en kommunal skatt (som mer eller mindre bara ersätter fastighetskatten).
Tänk om ica går ut med att säga att 1L mjölk kostar 1kr. När man sen kommer till kassan visar det sig att mjölken i sig kostar 1kr, men förpackningen och arbetet kostar 6:- så det slutar ändå på 7:-.. Mjölken kostar ju 1kr så det är ju riktigt på så sätt men visst blir man besviken när man får pröjsa 7kr i kassan?
Nu var det ett ganska extremt exempel men ni förstår vad jag menar.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
1129025
April 5, 2007 - 12:27 pm
sp_Permalink sp_Print

vi lever i en demokrati och demokratier har en tendens att suga för att de bygger på att folk har olika åsikter.

alltid värt att poängtera och det finns aldrig något tillfälle där det inte är relevant till ämnet.

även idioter har åsikter. hur dumma de än må vara.

skulle vi förneka någon rösträtt så går det mot meningen med demokrati.
i sluändan så kan vi alltid flytta.

Fenix
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 767
1129027
April 5, 2007 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

En snabbsummering är att högern vill att det skall kosta lika mycket för alla.

När svensson får 1000 kr mer i månaden får höginkomsttagaren 10 000. Summan av sänkningarna är att det blir höjda egenavgifter som äter upp den tusenlappen som svensson fick över medans rike karl har 9000 kvar.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1129033
April 5, 2007 - 12:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: [quote=ilg@dd]Grattis alla blåröstare under 25, ni ska visst få betala runt 700:- mer i trafikförsäkring hörde jag på radion idag. Mej berör det tydligen inte eftersom jag är så gammal och skadefri..
😉

700spänn?
jag såg 14000kr, det var något om någon trafikpremiesak på nästan 50'000 och 14000 i något annat. det var beräknat på en 18årig man i stockholm som hade sport MC

Ok, tror det var bara bilar dom nämnde på programmet jag hörde.. Lyssnade inte så jättenoga faktiskt.. Men att sportiga MC's skjuter i höjden känns inte konstigt.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1129037
April 5, 2007 - 12:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Efter att ha glott igenom den här tråden hoppas jag åtminstone att någon gör nånting åt svenskaundervisningen i skolorna.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1129040
April 5, 2007 - 12:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Efter att ha glott igenom den här tråden hoppas jag åtminstone att någon gör nånting åt svenskaundervisningen i skolorna.

Det känns önskvärt många gånger, men man bör även ta i åtanke att dyslexi inte är så ovanligt som man kan inbilla sej.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 377
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL