ROTK (officiella tråden om filmen, Spoilervarning.)|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
ROTK (officiella tråden om filmen, Spoilervarning.)
BlueX
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 58
sp_UserOfflineSmall Offline
486048
December 17, 2003 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker hela Sagan Om Ringen Trilogin är överskattad.
Visst den är helt ok men inte mer. Den är för simpel, lite för mycket barn film över det hela.
KillBill däremot är ett mästerverk 😉

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
486113
December 17, 2003 - 11:29 am
sp_Permalink sp_Print

BlueX wrote: Jag tycker hela Sagan Om Ringen Trilogin är överskattad.
Visst den är helt ok men inte mer. Den är för simpel, lite för mycket barn film över det hela.
KillBill däremot är ett mästerverk 😉

Det enda jag tyckte var barnslig i TTT var när Legolas åkte på den brädan nerför trappan, det var lite overkill för en sådan film passade inte alls in, jag tänkte bara vafan sysslar han med... :eye:

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
486188
December 17, 2003 - 1:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Var trevlig film det där, striderna var otroligt bra gjorda imho. Sen var det lite segt när man följde Frodo däremot :/

Och slutet var lite för långdraget imho.

Annars var det en mätkig film, fast kl var halv 4 på natten fanns det aldrig en förnimmelse till trötthet varken under eller efter filmen.

Bra film, nu vill jag bara ha Extended på DVD så man kan köra LOTR Maraton 🙂

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
486379
December 17, 2003 - 4:53 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: Var trevlig film det där, striderna var otroligt bra gjorda imho. Sen var det lite segt när man följde Frodo däremot :/

Och slutet var lite för långdraget imho.

Annars var det en mätkig film, fast kl var halv 4 på natten fanns det aldrig en förnimmelse till trötthet varken under eller efter filmen.

Bra film, nu vill jag bara ha Extended på DVD så man kan köra LOTR Maraton 🙂

och jag som trodde vanlig maraton var jobbigt, detdär blir ju en klar kamp mellan Zzz och massa jolt cola.
may the "sittsår" on your asses be kind to you.

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
486385
December 17, 2003 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

*blitz* wrote: Fy fan vad filmen var bra, helt klart den bästa av de tre!

Edit:
Jag har bytt topic på tråden.
Det är lugnt...ni som har sett den kan gott diskutera filmen och vad som händer i den... övriga som inte har sett den kan hoppa över denna tråd.

//skiroy

Har inte läst något i tråden utan vill bara tacka Skiroy för den fina editeringen som gjorde att man inte gick på en nit genom att läsa i tråden, något som har hänt mig innan. 😀

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
486441
December 17, 2003 - 6:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Ehm lite överdrivet med ROTK trådar? Typ den tredje eller fjärde har jag för mig. :s

Men som sagt får väl ta och se den sen nångång iaf, en av mina polare ville gå och se den på fredag. Men vi får se hur det blir med den saken. 😛

kakmonstret
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 129
486457
December 17, 2003 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

var inte särskilt mycket spilers i denna tråd.

har nyss sett filmen och jag måste hålla med om vad The Whistler säger angående "den där magiska känslan". Det fattas helt enkelt något..

och är jag den enda som tycker inledningen var trög? och alla tysta stunder blev FÖR många.

men fortf en bra film. längtar tills dagen då man har alla 3 extended och ska se allt på en dag tesammans med 10 polare på hemmabio. det blir röj.

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1101
486639
December 17, 2003 - 9:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe jag tyckte ivf den var ruggigt mäktig =). Gillade speciellt när alla kasernerna tändes 😀

Etheral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
486764
December 17, 2003 - 11:01 pm
sp_Permalink sp_Print

sPaZz wrote: Hehe jag tyckte ivf den var ruggigt mäktig =). Gillade speciellt när alla kasernerna tändes 😀

ahh, det gillade jag oxå wink

edit: **************************SPOILER***************************************

kul när Theoden sa att dom inte kunde vinna över Mordors styrkor med sin "lilla" arme på 6000+ man, men sen när dom attackerade så bara dom plöjde ner alla orcher som var ivägen 😮 . Ioförsig så vann dom inte helt men det var ju till stor del tack vare Rohans armé som dom vann slaget på Pelennor.

tråkigt att dom inte tog med "Fylkes resning" som det är i boken, kanske skulle blivit lite långt då ifs. Får bara hoppas att det kommer med i den förlängda DVD:n

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
486771
December 17, 2003 - 11:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe,mjo lite synd att det sista är borttaget, hade varit kul och se men man kan ju inte få allt. 🙂

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
486840
December 18, 2003 - 6:41 am
sp_Permalink sp_Print

Jag vill se den nu men det blir inte förrän tidigast nästa vecka nån gång :arg:

kakmonstret
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 129
486955
December 18, 2003 - 12:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Gil_galad wrote: [quote=sPaZz]Hehe jag tyckte ivf den var ruggigt mäktig =). Gillade speciellt när alla kasernerna tändes 😀

ahh, det gillade jag oxå wink

edit: **************************SPOILER***************************************

kul när Theoden sa att dom inte kunde vinna över Mordors styrkor med sin "lilla" arme på 6000+ man, men sen när dom attackerade så bara dom plöjde ner alla orcher som var ivägen 😮 . Ioförsig så vann dom inte helt men det var ju till stor del tack vare Rohans armé som dom vann slaget på Pelennor.

tråkigt att dom inte tog med "Fylkes resning" som det är i boken, kanske skulle blivit lite långt då ifs. Får bara hoppas att det kommer med i den förlängda DVD:n

what! theoden vart ju totalknäckt av Elifanterna.. vemsomhelst klarar ju rusha in med hästar i 50km/h och rensa infanteri. där de itnehade en chans var ju mot just elifanterna.

de hade fan itne vunnit om inte aragorn hade tagit ner flottorna samt fixat de där odöda nissarna. som totalt ägde förresten.

men om aragorn skulle attackera the black gate varför sa han då direkt efter förta slaget att de döda hade hjälpt tillräckligt och skulden nu var betalad? han skulle gjort som gimla sade och ha dem att ha ihäl varenda en på mordor...

Etheral
Kommer du hit ofta?
Medlem
487072
December 18, 2003 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

jojo, men _innan_ olifanterna kom, då vart orcherna mosade av Rohans ryttare. och så skrev jag oxå att dom inte vann pga rohans ryttare men dom bidrog med en hel del.

Det var "överNazgûlen" som dödligt sårade Theoden, inte en olifant

Etheral
Kommer du hit ofta?
Medlem
487078
December 18, 2003 - 3:02 pm
sp_Permalink sp_Print

kakmonstret wrote: men om aragorn skulle attackera the black gate varför sa han då direkt efter förta slaget att de döda hade hjälpt tillräckligt och skulden nu var betalad? han skulle gjort som gimla sade och ha dem att ha ihäl varenda en på mordor...

hans avsikt var inte att attackera Mordor, det skulle vara en avledningsmanöver (heter det så?) så att Frodo och Sam skulle kunna ta sig över gorgorothslätten till mount doom (det var på gorgorothslätten som alla saurons styrkor parkerat arslena)

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
487084
December 18, 2003 - 3:06 pm
sp_Permalink sp_Print

DraGoN wrote: [quote=Mind]eh inte mkt att hänga i granen.
men det var coolt när frodo får sig en liten flygtur och knockar dendär uhm monstersaken.

fan det var ju folk som börja lipa i slutet när den vithårige nissen kola vippen

Svårt för att hålla igen munnen va.. Tack så mycke nu vet man det.....

men för i helvete vad gör du i den här tråden ifall du inte vill veta nått om filmen?

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
487088
December 18, 2003 - 3:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Gil_galad wrote: jojo, men _innan_ olifanterna kom, då vart orcherna mosade av Rohans ryttare. och så skrev jag oxå att dom inte vann pga rohans ryttare men dom bidrog med en hel del.

Jepp, kavalleri är ju ganska överlägset gentemot infanteri. 🙂

Etheral
Kommer du hit ofta?
Medlem
487097
December 18, 2003 - 3:16 pm
sp_Permalink sp_Print

sPaZz wrote: [quote=Gil_galad]jojo, men _innan_ olifanterna kom, då vart orcherna mosade av Rohans ryttare. och så skrev jag oxå att dom inte vann pga rohans ryttare men dom bidrog med en hel del.

Jepp, kavalleri är ju ganska överlägset gentemot infanteri. 🙂

jepp, speciellt om dom kommer galopperandes i 50+ km/h mot en annan armé. Dom behövde ju knappt använda sina vapen, hästarna fixade det själva 8)

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
487452
December 18, 2003 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

En del av effekterna var rätt tacky, man såg för lätt på kassa animationer att det var CG.

Rätt mycket ovesäntliga scener (tex. första scenen med Smeagol, alla tillbakablickar osv.).

Striderna kändes dock MYCKET mer engagerande än i TTT.

Slutet blev bara hollywood-dravvel, puttenutt-gulligull. Bläh, där blev jag lite besviken, kändes som Jacksom horat lite för filmbolagen där. :/
Att de skulle ta med det i EE utgåvan ser jag som ytterst osannolikt. Det hade ju inte gått att klippa in som det är nu bara, de hade fått ändra asmycket o gjort den mycket längre isf.

De två första timmarna var nästan i klass med första filmen. Sista 1.5 timmen var lite småtråkig.

Bättre än TTT men sämre än FOTR.

Första filmen kändes så episk, sagolik, gigantisk så jag måste erkänna att båda "uppföljarna" har varit mer eller mindre besvikelser för mig. Speciellt TTT då.
Första filmen fångade verkligen LOTR-känslan, det lyckades inte de andra två med.

Men men, de är ju BRA filmer ändå. De är ju inte dåliga någon av dem. 🙂

Sen får man ju vänta tills Special Extended Edition kommer innan man ger sitt slutgiltiga utlåtande.
hade faktiskt ingen aning om att de visade EE på bio nu. Hade varit trevligt att se.
Förhoppningsvis går väl EE versionerna upp av alla tre filmer nästa jul. Då får det bli tolvtimmarsmarathon i biosalongen det vill jag lova. 🙂

ruski2
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1468
487457
December 18, 2003 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

orkar inte se sagan om ringen. varje gång jag har tänkt o göra det, se den igen (kommer ihåg typ nada), så tänker jag "nej, den e för lång", sen så blir det inget. tycker matrix tar de båda. har inte sett 3an.

Spindel
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1494
487458
December 18, 2003 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

RoTK var riktigt bra! Något som jag inte riktigt fattar var slutet (jag har inte läs böckerna, skall göra det under jullovet) Kan någon förklara slutet för mig?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 268
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL