July 3, 2003
ruski2 wrote: orkar inte se sagan om ringen. varje gång jag har tänkt o göra det, se den igen (kommer ihåg typ nada), så tänker jag "nej, den e för lång", sen så blir det inget. tycker matrix tar de båda. har inte sett 3an.
Håller med, Sagan om ringen är inget som man orkar se fler gånger men jag måste säga att 3an var överlägsen 1an och 2an. Matrix är mina favoritfilmer men RoTK tillhör nu också den skaran.
July 3, 2003
UndaC wrote: [quote=sPaZz]Hehe jag tyckte ivf den var ruggigt mäktig =). Gillade speciellt när alla kasernerna tändes 😀
Jo det var faktiskt SJUKT mäktigt. Hade glömt det. De är ju så långa.. 😉
Mmm det var också jäkligt mäktigt! Gillar också senen där Aragon vill att de döda skall hjälpa honom.
Sedan så hatade jag men ändå gillade spindel-scenen (har fobi för spindlar) Den var jäkligt läbbig tyckte jag 🙂
Mycket bra film!!
November 29, 2001
Spindel wrote: [quote=ruski2]orkar inte se sagan om ringen. varje gång jag har tänkt o göra det, se den igen (kommer ihåg typ nada), så tänker jag "nej, den e för lång", sen så blir det inget. tycker matrix tar de båda. har inte sett 3an.
Håller med, Sagan om ringen är inget som man orkar se fler gånger men jag måste säga att 3an var överlägsen 1an och 2an. Matrix är mina favoritfilmer men RoTK tillhör nu också den skaran.
Hehe har sett FOTR och TTT tre gånger var. (en gång på bio, en gång på DVD o sen en gång till på DVD när EE kommit)
Matrix är ju bara specialeffektstrams, går ju inte att jämföra.
July 3, 2003
UndaC wrote: [quote=Spindel][quote=ruski2]orkar inte se sagan om ringen. varje gång jag har tänkt o göra det, se den igen (kommer ihåg typ nada), så tänker jag "nej, den e för lång", sen så blir det inget. tycker matrix tar de båda. har inte sett 3an.
Hehe har sett FOTR och TTT tre gånger var. (en gång på bio, en gång på DVD o sen en gång till på DVD när EE kommit)
De som bara tycker att Matrix har "specialeffektstrams" har inte förstått handlingen ordentligt. Om man kollar på filmerna några gånger så förstår man det. Sedan säger du tre gånger var... Vet inte om jag vågar nämna hur många gr jag har sett Matrix 1 😀
March 15, 2002
Spindel wrote: [quote=UndaC][quote=sPaZz]Hehe jag tyckte ivf den var ruggigt mäktig =). Gillade speciellt när alla kasernerna tändes 😀
Jo det var faktiskt SJUKT mäktigt. Hade glömt det. De är ju så långa.. 😉
Mmm det var också jäkligt mäktigt! Gillar också senen där Aragon vill att de döda skall hjälpa honom.
Sedan så hatade jag men ändå gillade spindel-scenen (har fobi för spindlar) Den var jäkligt läbbig tyckte jag 🙂
Mycket bra film!!
Ja, förstår inte riktigt varför men på något sätt så blev det så jävla perfekt när kasernerna tändes. Musiken just då var så himla rätt liksom. =)
Hehe, ang honmonstret så var det en tjej som satt på samma rad som jag som antagligen hade spindelfobi. För hon skrek till ordentligt under den scenen 😉
Det enda jag inte gillade med rotk var nog slutet. Gillar det riktiga nämligen =)
November 29, 2001
Spindel wrote:
De som bara tycker att Matrix har "specialeffektstrams" har inte förstått handlingen ordentligt. Om man kollar på filmerna några gånger så förstår man det. Sedan säger du tre gånger var... Vet inte om jag vågar nämna hur många gr jag har sett Matrix 1 😀
Det är inte mycket att förstå, filmerna är ju banala av det grövsta.
Första filmen var väl i och för sig okej även om där fanns ett par missar.
Men de två senare är ju i princip själva definitionen av "specialeffektstrams" skulle jag vilja påstå.
I min mening då.
Att säga att någon inte "förstått" Matrix är ungefär som om någon sagt att man inte "förstått" Ace Ventura Pet Detective i mina öron. (Du vet Jim Careys debut, tramsiga miner och bananskalshumor till 100%.)
Matrix är ohyggligt överskattad som "filosofisk" film bland tonårsgrabbar. 😉
Inget illa menat, just my opinion.
Aja åter till ROTK:
Undrar vad de har på lager för deras extended edition. Någon som har något i tanken som de tror kommer finnas med?
March 15, 2002
UndaC wrote: [quote=Spindel] De som bara tycker att Matrix har "specialeffektstrams" har inte förstått handlingen ordentligt. Om man kollar på filmerna några gånger så förstår man det. Sedan säger du tre gånger var... Vet inte om jag vågar nämna hur många gr jag har sett Matrix 1 😀
Det är inte mycket att förstå, filmerna är ju banala av det grövsta.
Första filmen var väl i och för sig okej även om där fanns ett par missar.
Men de två senare är ju i princip själva definitionen av "specialeffektstrams" skulle jag vilja påstå.
I min mening då.
Att säga att någon inte "förstått" Matrix är ungefär som om någon sagt att man inte "förstått" Ace Ventura Pet Detective i mina öron. (Du vet Jim Careys debut, tramsiga miner och bananskalshumor till 100%.)
Matrix är ohyggligt överskattad som "filosofisk" film bland tonårsgrabbar. 😉
Inget illa menat, just my opinion.
Aja åter till ROTK:
Undrar vad de har på lager för deras extended edition. Någon som har något i tanken som de tror kommer finnas med?
Hmm, personligen så hoppas jag på det riktiga slutet. Så som jag har förstått det så har de ivf filmat det men sedan klippt bort det. Fast det är ju ingenting jag vet, annars kanske det blir en lite längre scen vid isengård, egentligen så händer där ju lite mer =)
November 29, 2001
sPaZz wrote: Hmm, personligen så hoppas jag på det riktiga slutet. Så som jag har förstått det så har de ivf filmat det men sedan klippt bort det. Fast det är ju ingenting jag vet, annars kanske det blir en lite längre scen vid isengård, egentligen så händer där ju lite mer =)
MM han som spelar Sauruman hade ju bölat rätt friskt för att de klippt bort honom så det låter ju rätt troligt för EE.
March 15, 2002
UndaC wrote: [quote=sPaZz]Hmm, personligen så hoppas jag på det riktiga slutet. Så som jag har förstått det så har de ivf filmat det men sedan klippt bort det. Fast det är ju ingenting jag vet, annars kanske det blir en lite längre scen vid isengård, egentligen så händer där ju lite mer =)
MM han som spelar Sauruman hade ju bölat rätt friskt för att de klippt bort honom så det låter ju rätt troligt för EE.
Jepp hörde det, han kom väl inte ens på premiären? Aja jag hoppas ivf på att han kommer med 🙂
November 9, 2002
UndaC wrote: [quote=Spindel][quote=ruski2]orkar inte se sagan om ringen. varje gång jag har tänkt o göra det, se den igen (kommer ihåg typ nada), så tänker jag "nej, den e för lång", sen så blir det inget. tycker matrix tar de båda. har inte sett 3an.
sett FOTR 2 ggr på bio, några ggr på vhs/dvd o ext 2 ggr
TTT 2 ggr på bio, en hel del ggr på vhs/dvd o ext 1 gång
ROTK 1 gång på bio... blir väl nån mer gång snart...
matrix 1:an har ja säkert sett 15-20 ggr... 2:an o 3:an däremot e besvikelser båda två
January 26, 2003
jag tror iaf dom skulle kunna klippa in slutet när dom fajtas i fylke och det är förstört på så sätt att de sätter in på det stället före dom kommer in i fylke i bio-versionen och det som är i bio-versionen är så det ser ut när det är uppbyggt igen, det borde gå att fixa på något vis 🙂
jag tror även att dom kommer ha när grima slänger ut palantíren ur orthank eftersom den kan ju itne bara ligga där i vattnet utan anledning.
lite mer om hur Frodo och Sam tar sig igenom själva mordor och hur dom blir indragna i en trupp med orcher, hur dom trasar sönder sina orcherkläder mot törnbuskar så dom slänger dom (i bio-versionen så bara kläderna är borta helt plötsligt i en scen).
komemr inte på något mer atm :bok:
January 26, 2003
Spindel wrote: RoTK var riktigt bra! Något som jag inte riktigt fattar var slutet (jag har inte läs böckerna, skall göra det under jullovet) Kan någon förklara slutet för mig?
Det saknas så pass mycket att det kanske är bäst att du läser böckerna istället. Du kommer inte att ångra det iaf.
March 15, 2002
Gil_galad wrote: jag tror iaf dom skulle kunna klippa in slutet när dom fajtas i fylke och det är förstört på så sätt att de sätter in på det stället före dom kommer in i fylke i bio-versionen och det som är i bio-versionen är så det ser ut när det är uppbyggt igen, det borde gå att fixa på något vis 🙂
jag tror även att dom kommer ha när grima slänger ut palantíren ur orthank eftersom den kan ju itne bara ligga där i vattnet utan anledning.
lite mer om hur Frodo och Sam tar sig igenom själva mordor och hur dom blir indragna i en trupp med orcher, hur dom trasar sönder sina orcherkläder mot törnbuskar så dom slänger dom (i bio-versionen så bara kläderna är borta helt plötsligt i en scen).
komemr inte på något mer atm :bok:
Visst ja, finns ju en del mer i Mordor också. Aja det jag hoppas mest på är somsagt slutet. 🙂
November 29, 2001
Gil_galad wrote: [quote=Spindel]RoTK var riktigt bra! Något som jag inte riktigt fattar var slutet (jag har inte läs böckerna, skall göra det under jullovet) Kan någon förklara slutet för mig?
Det saknas så pass mycket att det kanske är bäst att du läser böckerna istället. Du kommer inte att ångra det iaf.
hehe har precis klagat på vår chefsredaktör att han inte läser böckerna. 😉
Tycker ni alal borde PM:a honom och göra det samma. 😉
March 15, 2002
UndaC wrote: [quote=Gil_galad][quote=Spindel]RoTK var riktigt bra! Något som jag inte riktigt fattar var slutet (jag har inte läs böckerna, skall göra det under jullovet) Kan någon förklara slutet för mig?
hehe har precis klagat på vår chefsredaktör att han inte läser böckerna. 😉
Tycker ni alal borde PM:a honom och göra det samma. 😉
Hehe ja absolut, nämen man får mer sammanhang i det hela om man läser böckerna. Som förövrigt är grymt bra. Vet inte hur många ggr jag har läst dem men många är det ivf. Var dessutom de böckerna som fick mig att bli den inbitna fantasy-fantast jag var under flera år och fortfarande är till viss del. =)
July 14, 2003
Har läst hela triologin 3 gånger men måste säga att dom är väldigt svåra. Har man lyckats ta sig igenom första boken utan att tappa modet så går det nog bra. Synd bara att Åke Olhmarks (stavning?) tydligen gjorde en riktigt kass översättning, blandade ihop städer och personer etc vilket inte gör läsandet lättare.
Btw; så har dom mycket filmat material som inte kom med. Dom fjuda eld på fylke iaf så det finns på film. Statister har också berättat att efter att dom blivit klar med stridsscener mot orcher så fick dom alltid hinkvis med fejkblod hälda över sig så dom riktigt badade i blod och sedan togs scenen om igen. Detta gjordes innan man visste hur goory man ville ha filmerna, så det bör finnas mycket "slakt" material att pula in (om det skulle kännas kul)
March 15, 2002
desdecado wrote: Har läst hela triologin 3 gånger men måste säga att dom är väldigt svåra. Har man lyckats ta sig igenom första boken utan att tappa modet så går det nog bra. Synd bara att Åke Olhmarks (stavning?) tydligen gjorde en riktigt kass översättning, blandade ihop städer och personer etc vilket inte gör läsandet lättare.
Btw; så har dom mycket filmat material som inte kom med. Dom fjuda eld på fylke iaf så det finns på film. Statister har också berättat att efter att dom blivit klar med stridsscener mot orcher så fick dom alltid hinkvis med fejkblod hälda över sig så dom riktigt badade i blod och sedan togs scenen om igen. Detta gjordes innan man visste hur goory man ville ha filmerna, så det bör finnas mycket "slakt" material att pula in (om det skulle kännas kul)
Smaken är olika, en del avskyr Ohlmarks översättning, andra älskar den. Fast visst känns boken lite anorlunda om man läser den på orginalspråket. Personligen så har jag inget emot Ohlmarks översättning, inte i stort ivf, visst lite faktafel här och där men annars så är den helt okej.
3 Guest(s)