July 3, 2003
UndaC wrote: [quote=Gil_galad][quote=Spindel]RoTK var riktigt bra! Något som jag inte riktigt fattar var slutet (jag har inte läs böckerna, skall göra det under jullovet) Kan någon förklara slutet för mig?
Det saknas så pass mycket att det kanske är bäst att du läser böckerna istället. Du kommer inte att ångra det iaf.
hehe har precis klagat på vår chefsredaktör att han inte läser böckerna. 😉
Tycker ni alal borde PM:a honom och göra det samma. 😉
Nu under Jullovet skall jag försöka läsa boken, men eftersom jag har den stora boken (alla i en) så är det jobbigt att läsa den på normalt sätt. Jag kommer nog får vänta tills efter julafton då jag har fått boken i 3 delar 🙂
March 15, 2002
whoracle wrote: såg rotk på bio häromdan. Jävligt mäktig film!
men, vem vann av legolas och gimli? (de tävlade om flest dödade orcher) och varför stack frodo i slutet?(sorry om ni inte sett filmen =P)
Den s.k. tävligen som finns med i rotk-filmen finns inte med den avslutande boken så den frågan finns det inget svar på. Dock så tävlar de ju i slaget vid helms klyfta också och om jag inte missminner mig så är det Gimli som dödar flest orcher där.
Ang Frodo så har jag bara en sak att säga, läs böckerna. Där framgår det mkt tydligare att Frodo har fått djupa själsliga sår av de saker han har råkat ut för under resans gång och att han aldrgi kan bli fri från dessa sår utan att lämna Midgård.
December 15, 2002
Ganska nyss hemkommen från biosalongen. Grymt trevlig film i mångt och mycket, fast precis som många andra är jag inte helt nöjd med slutet. Är dock ganska säker på att EE-versionen kommer att innehålla runt 7 minuter material med Saruman vilket kanske kan lyfta en del. Detta är i alla fall vad jag hört från diverse källor.
Är lite synd att man nu ska behöva vänta 1 år ungefär innan den "riktiga" filmen kommer ut
January 8, 2003
Kollade på filmen den 25:e. Fick biljett tillsammans med mina 3 bröder. Satt på rad 11 mitt i salong 1 på Filmstaden i Lund. Det var en välgjord film coh följde boken ganska bra, lite annorlunda vid honmonstret och i Mordor. Synd att man inte alls får se att Sauroman rymer med sin kumpan och hinner förstöra delar av Fylke innan Frodo med vänner kommer tillbaka.
June 30, 2001
Jag såg den idag och fick världens sämsta platser - högst upp till vänster bredvid ett par skrikande ungar. Fy fan!
Annars var filmen lite av en besvikelse. Jag har inte läst böckerna, men fångades direkt av den första filmen. Den andra tyckte jag också att den var bra, men den sista var lite för långtråkig. Det var för många "lugna" scener. Stridsscenerna kändes även mäktigare i TTT än i ROTK även fast det ska ha varit fler stridande i den senare.
Och när träsmaken blivit som värst och man trodde att filmen var slut, så återstod fortfarande en kvart. Riktigt långdraget slut.
May 17, 2002
*blitz* wrote: Fy fan vad filmen var bra, helt klart den bästa av de tre!
Edit:
Jag har bytt topic på tråden.
Det är lugnt...ni som har sett den kan gott diskutera filmen och vad som händer i den... övriga som inte har sett den kan hoppa över denna tråd.//skiroy
slutet är väll ändå ingen direkt hemlighet eller?
November 16, 2002
den va bra men som en sann tolkien fanatiker ska jag klaga vart är den grå skvadronen??, vart tog deras samtal med saruman o ormstunga vägen??, narsil smids ihop i första boken
bortsett från det o lite till så var den toppen skulle kuna tro att det är den bästa film jag sett hittils 😀
Gollum är bäst så är det bara
July 8, 2003
Jag tycker den är seg. iofs är alla tre filmerna sega. Speciellt när man ser Frodo och Sam. Det är ju Legolas, Aragon och Gandalf som är mäktiga! Och Gimli givetvis! =)
I slutet på trean satt jag bara och väntade på att Frodo och Sam skulle börja hångla.
"Du är så snäll"
"Du är så modig"
"Jag hade inte kunnat gjort det utan dig Sam."
"blah blah!"
"puss*puss*hångel*
November 29, 2001
caged wrote: Jag tycker den är seg. iofs är alla tre filmerna sega. Speciellt när man ser Frodo och Sam. Det är ju Legolas, Aragon och Gandalf som är mäktiga! Och Gimli givetvis! =)
I slutet på trean satt jag bara och väntade på att Frodo och Sam skulle börja hångla.
"Du är så snäll"
"Du är så modig"
"Jag hade inte kunnat gjort det utan dig Sam."
"blah blah!"
"puss*puss*hångel*
kan hålla med om att ömheten mellan sam o frodo är "något" överspelad 😉
4 Guest(s)