February 12, 2003
En liten bit isolerskum kan ha slagit hål i ena vingen på den amerikanska rymdfärjan Discovery. Vid återinträdet kan färjan explodera, skriver Reuters.
Färjan Columbia exploderade 20003 av superheta gaser som trängde in i ett hål som orsakats av just isolerskum.
Ännu har någon sådan skada inte upptäckts på Discovery, enligt rymdmyndigheten Nasas ledning.
Isolerskum lossnade från yttre bränsletanken vid uppskjutningen i tisdags och träffade vingen. Nasa har lagt ner åtta miljarder kr för att säkerställa att isolerskum inte lossnar.
Själv kan jag sammafatta den sista biten med: :)R
February 12, 2003
ViU wrote: [quote=Mean Machine] Nasa har lagt ner åtta miljarder kr för att säkerställa att isolerskum inte lossnar.
NASA har också sagt att det är omöjligt att undvika att det (eller om de syftade på något annat) lossnar vid start.
Så antingen är de schizofrena, eller så är det nånting annat.
Tyckte bara det lät ruskigt kul att de lagt 8 miljarder på att in skum ska lossna. 😛
December 29, 2004
Ganska roligt om Nasas andra färjor också exploderar eller får förhinder på andra sätt, då blir det upp till ryssarna att ta hem dom =} Det hadde då jag tyckt är det roligaste som kan hända USA =)
Eller vänta, om ryssarna inte kan göra det då blir det europa, men dom har ingen bemanad raket som klarar det, då är det bara Kina kvar, men dom vägrar USA ta hjälp av, men dom hade ändå aldrigt hjälpt, du är det bara Space Ship One kvar, hehe, och dom klarar nog inte sånt, och NASA väljer nog Kina före dom, så då slutar det med att alla där uppe dör, och USA blir uttskrattat och dumpar alla framtida rymdfärder och Kina blir den nya "supermakten" i rymden och USAs ända stoltet flyttar till Asien (med gottsällskap).
Men det är då bara om dom alla tre färjor exploderar.
February 4, 2003
De kan väl skicka upp ombemannade raketer till ISS i värsta fall. Som de kan fjärrmanövrera och använda för att skicka material och liknande? De skickar ju mycket skrot till ISS så lite mat, syre och sånt är nog inte omöjligt.
Och varför hade det varit så roligt om Ryssara hade hjälpt USA i fråga om besättningen? Det är inte särskillt ovanligt och har hänt förr att de både nationerna hjälpt varandra.
Ganska sjuk humor oom man tycker det är roligt framöver. Men det bevisar väl lite på USA-hatet som finns, där man till och med är beredd att offra en av den finaste forskning vi har. För du inser väl vidden av att det du "hoppas på"?
July 18, 2003
Mean Machine wrote: En liten bit isolerskum kan ha slagit hål i ena vingen på den amerikanska rymdfärjan Discovery. Vid återinträdet kan färjan explodera, skriver Reuters.
Färjan Columbia exploderade 20003 av superheta gaser som trängde in i ett hål som orsakats av just isolerskum.
Ännu har någon sådan skada inte upptäckts på Discovery, enligt rymdmyndigheten Nasas ledning.Isolerskum lossnade från yttre bränsletanken vid uppskjutningen i tisdags och träffade vingen. Nasa har lagt ner åtta miljarder kr för att säkerställa att isolerskum inte lossnar.
Och jag som tog miste på att det var år 2006 iår...
January 22, 2003
Vad jag kan se säger inte NASA att dom tror att den kommer explodera, snarare tvärttom.
Alltid lika kul med journalistik endast för att få läsare =)
November 22, 2003
davidhellmyrs wrote: De kan väl skicka upp ombemannade raketer till ISS i värsta fall. Som de kan fjärrmanövrera och använda för att skicka material och liknande? De skickar ju mycket skrot till ISS så lite mat, syre och sånt är nog inte omöjligt.
Om jag kommer ihåg rätt så har ryssarna skickat upp mat osv till ISS under dem två åren USA har "förbättrat" rymdfärjorna.
May 10, 2002
Dry_Ice wrote: [quote=Mean Machine]En liten bit isolerskum kan ha slagit hål i ena vingen på den amerikanska rymdfärjan Discovery. Vid återinträdet kan färjan explodera, skriver Reuters.
Ännu har någon sådan skada inte upptäckts på Discovery, enligt rymdmyndigheten Nasas ledning.Isolerskum lossnade från yttre bränsletanken vid uppskjutningen i tisdags och träffade vingen. Nasa har lagt ner åtta miljarder kr för att säkerställa att isolerskum inte lossnar.
Är du inte lite för snabb nu?
March 10, 2002
abishai wrote: [quote=Dry_Ice][quote=Mean Machine]En liten bit isolerskum kan ha slagit hål i ena vingen på den amerikanska rymdfärjan Discovery. Vid återinträdet kan färjan explodera, skriver Reuters.
:)R:)R:)R
February 12, 2003
Dry_Ice wrote: [quote=Mean Machine]En liten bit isole
rskum kan ha slagit hål i ena vingen på den amerikanska rymdfärjan Discovery. Vid återinträdet kan färjan explodera, skriver Reuters.Färjan Columbia exploderade 20003 av superheta gaser som trängde in i ett hål som orsakats av just isolerskum.
Men för helvete, jag skrev hela inlägget samtidigt som jag kollade åt andra hållet, alltså på TV'n. 😉
Men 2003 exploderade Columbia iaf. 😛
July 18, 2003
Dehman wrote: [quote=abishai][quote=Dry_Ice][quote=Mean Machine]En liten bit isolerskum kan ha slagit hål i ena vingen på den amerikanska rymdfärjan Discovery. Vid återinträdet kan färjan explodera, skriver Reuters.
Damn... Jag trodde seriöst att det var 2006, Kan inte tänka klart nu på sommaren 🙄
March 19, 2003
Dry_Ice wrote: [quote=Dehman][quote=abishai][quote=Dry_Ice][quote=Mean Machine]En liten bit isolerskum kan ha slagit hål i ena vingen på den amerikanska rymdfärjan Discovery. Vid återinträdet kan färjan explodera, skriver Reuters.
Damn... Jag trodde seriöst att det var 2006, Kan inte tänka klart nu på sommaren 🙄
Du gjorde mig faktiskt osäker 🙂 var tvungen att kolla upp de :bgrin:
July 14, 2004
Sortima wrote: [quote=Smirnoff]De borde göra som ryssarna, använda kork som värmesköl på sina raketer.. (ni läste rätt).
billigt o bra, hittills har ingen raket exploderat eller krashat.
Ja det är ju mer än vad man kan säga om USAs raketer det.
Ryssland är ju störtsköna....
Förövrigt: ELTEJP LÖSER ALLT!
USA är idioter....
May 1, 2005
Nomic wrote: [quote=Sortima][quote=Smirnoff]De borde göra som ryssarna, använda kork som värmesköl på sina raketer.. (ni läste rätt).
billigt o bra, hittills har ingen raket exploderat eller krashat.
Ja det är ju mer än vad man kan säga om USAs raketer det.
Ryssland är ju störtsköna....
Förövrigt: ELTEJP LÖSER ALLT!
USA är idioter....
Mjo, hahaha. Med Bush bakom spakarna så :p . Fast kanske är det inte Bush som styr USA ändå? Det är säkert som i MGS2 , The Patriots har kontrollen :cy:
1 Guest(s)