December 22, 2002
fan hoppas det där e inte sant, kostar ju pengar och liv, men känslor som mest
- MSI Z97 GAMING 5, Socket-1150
- Intel Core i7 4790K 4,0GHz
- Inno3D iChill GeForce GTX 980 4GB
- Kingston SSDNow V300 120GB (2 st)
- Corsair Hydro H110 (Water cooling)
- HyperX Beast 16GB 2400MHz
- Chieftec Nitro 88 850 W modular
- Corsair Carbide Air 540 Cube Case + 7 fans inside the case.
- Seagate 2 TB
- Seagate 1 TB
- 300GB Western Digital VelociRaptor ICE
- Fancontroller
- Harman & Kardon Soundsticks II
- Steelseries Apex RAW
- Samsung 27 inch 3d monitor 120 hz
- BenQ 32" LED BL3200PT Quad-HD
December 22, 2002
http://www.cnn.com/2003/TECH/s.....index.html
http://i.cnn.net/cnn/interacti.....y.crew.jpg
The mission, dedicated strictly to scientific research, is a rare space shuttle flight that does not stop at the international space station. During the 16-day trip, the seven-person crew of the shuttle Columbia is working around-the-clock on more than 80 experiments. The flight, which includes the first Israeli astronaut, launches under extremely tight security.
Day One -- Space shuttle launches from Kennedy Space Center near Cape Canaveral, Florida. Crew is divided into the Blue and Red teams.
The first, composed of William McCool, David Brown and Michael Anderson, will sleep after launch. The second, which consists of Rick Husband, Kalpana Chawla, Laurel Clark and Ilan Ramon, will set up and activate several experiments.
Day Two to Fifteen -- The Blue and Red teams work in shifts to conduct research on more than 80 experiments.
They include everything from studies with ants, spiders and bees to projects involving fire, crystals and vibrations to camera monitoring of atmospheric dust over for the Israeli Space Agency.
Day Sixteen -- Red and Blue teams wrap up their experiments, stow their gear and prepare for atmospheric reentry and landing.
Day Seventeen -- Columbia crew stores more equipment, fire braking thrusters to deorbit and touch down at Kennedy Space Center, Florida.
........................................................................
ni får gärna ta bort inlägget men det e viktigt, att veta varför dem skulle upp ditt och göra där uppe... jag hoppas man hittar kontakten med dem igen. jag e mycket ledsen över det som har hänt
........................................................................
- Seagate 2 TB
- Seagate 1 TB
- Fancontroller
- Steelseries Apex RAW
December 28, 2002
December 28, 2002
December 22, 2002
har kollat lite på cnn "tv" och det var inte mycket info man fick... enda var att man inte fick röra föremål och att det var 2h sen kontakten avbröts.. dem ser rätt döda ut allihop.FAN?!?!?
- Seagate 2 TB
- Seagate 1 TB
- Fancontroller
- Steelseries Apex RAW
January 17, 2002
Lite konstigt det här... 7 människor dör i USA och det blir kalabalik i hela världen, men om 30 pers dör i en bussolycka i indien skrivs det en liten kort notis om det på aftonbladets "Telegram" lista... Nu är det juh hemsk att dom dog, men jag säger fortfarande att dom är lika mycket värda som indier!
Ska jag vara ärlig sörjer jag rymdfärjan mer... Tycker att USA har blivit alldeles för stort och betydande i världen, därför ska det bli skönt att euron med stor sannolikhet blir införd här, då blir vi mindre beroende av vad klantarslena där borta fifflar med... Misstolka mig inte nu, jag tycker fortfarande att det är synd att dom dog, men dom är fortfarande bara vanliga människor, men jag sörjer mer för all forskning som uteblir nu när colombia störtade. Antar att det är därför jag är en stor USA hatare...
PS: Säkert israelen som gjorde nått där inne... Sprang väl omkring med motorsåg och skrek JIHAD JIHAD!!! 👿
April 20, 2002
Ja, sånt här är verkligen tragiskt.
Man kan inte bli annat än ledsen och tänka på hur deras familjer mår nu.
De har inte sagt ännu ifall astronauterna har överlevt men det ser inte ljust ut. När sånt här händer tänker i alla fall jag på hur enkelt en olycka kan inträffa.
De här färjorna tar mycket stryk när de kommer ner i vår atmosfär och mycket kan gå snett. Det är 17 år sedan den förra färjan sprängdes vid uppskjutningen. Då omkom 7 personer och jag tror nästan hela världen kände en verklig sorg. Även fast jag inte har något alls gemensamt med varken dem ombord eller USA´s rymdprogram så känner jag stor sorg efter denna tragiska nyhet.
Israel är inte mitt favoritland precis men den israeliske astronautens familj känner jag mest för. Han var den förste israelen i rymden och hans fru & barn stod och väntade på att han skulle komma hem.
Jag hoppas verkligen att de överlevt som av ett mirakel och att det inte blir fler olycksoffer i samband med rymdforskningen.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
March 17, 2002
February 1, 2002
CoLiC wrote: Lite konstigt det här... 7 människor dör i USA och det blir kalabalik i hela världen, men om 30 pers dör i en bussolycka i indien skrivs det en liten kort notis om det på aftonbladets "Telegram" lista...
Det är det att inte är så ofta en rymdfärja sprängs..
January 17, 2002
Starscream wrote: [quote=CoLiC]Lite konstigt det här... 7 människor dör i USA och det blir kalabalik i hela världen, men om 30 pers dör i en bussolycka i indien skrivs det en liten kort notis om det på aftonbladets "Telegram" lista...
Är det inte liven som räknas?
November 6, 2001
"An administration official said the shuttle's altitude -- over 200,000 feet -- made it "highly unlikely" that the shuttle fell victim to a terrorist act."
No shit, Watson...
Så Bush fick inte skylla på terroristerna den här gången. Undra vad han hittar på istället, det lilla skithuvudet med 300 dIQ...
August 24, 2002
Lite konstigt det här... 7 människor dör i USA och det blir kalabalik i hela världen, men om 30 pers dör i en bussolycka i indien skrivs det en liten kort notis om det på aftonbladets "Telegram" lista...
Är väl lite mer spektakulärt när i princip världens enda kontinuerligt bemannade rymdprojekt drabbas av en sådan här sak, inte riktigt samma sak som en vanlig trafikolycka även om det naturligtvis är tragiskt också.
NASA verkar helt tappat greppet nuförtiden, de har ju misslyckats med en hel del saker de senaste åren men då har det handlat om obemmanade farkoster.
December 28, 2002
pblse wrote:
Lite konstigt det här... 7 människor dör i USA och det blir kalabalik i hela världen, men om 30 pers dör i en bussolycka i indien skrivs det en liten kort notis om det på aftonbladets "Telegram" lista...
Är väl lite mer spektakulärt när i princip världens enda kontinuerligt bemannade rymdprojekt drabbas av en sådan här sak, inte riktigt samma sak som en vanlig trafikolycka även om det naturligtvis är tragiskt också.
NASA verkar helt tappat greppet nuförtiden, de har ju misslyckats med en hel del saker de senaste åren men då har det handlat om obemmanade farkoster.
dom behöver mer pengar...
säkra rymdfärjor kostar...
January 30, 2003
February 1, 2002
CoLiC wrote: [quote=Starscream][quote=CoLiC]Lite konstigt det här... 7 människor dör i USA och det blir kalabalik i hela världen, men om 30 pers dör i en bussolycka i indien skrivs det en liten kort notis om det på aftonbladets "Telegram" lista...
Är det inte liven som räknas?
Tydligen inte..
2 Guest(s)