May 17, 2002
http://www.aftonbladet.se/vss/.....95,00.html
De har lyckats igen verkar de som. Kan ju även tilläggas att 0.9 Nautiska mil är väldigt nära i sjömått räknat. Fartygen ute på haven brukar förska att inte komma nämre än minimum 2.5-3Nm.
December 13, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=GooGeL]va övade dom på då?
de övade på att skjuta torped.
'
Nu yrar han igen
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
May 17, 2002
RobB wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=GooGeL]va övade dom på då?
'
Nu yrar han igen
nej det är sant.
Två tyska ubåtar, ett Lagfartyg, ett underhållsfartyg, ett tankfartyg samt en svensk ubåt (tror det var HMS Västergötland) övade söder om Karlskrona för ett par veckor sedan.
July 26, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=RobB][quote=Krqagyzzz][quote=GooGeL]va övade dom på då?
'
Nu yrar han igen
nej det är sant.
Två tyska ubåtar, ett Lagfartyg, ett underhållsfartyg, ett tankfartyg samt en svensk ubåt (tror det var HMS Västergötland) övade söder om Karlskrona för ett par veckor sedan.
Jag kände smällarna i mina altanrutor. Det var rätt skoj.
Först trodde man ju att släkten kom på besök, men så var det som tur var inte. :cy:
July 11, 2002
Jag skulle tror att ryska ubåtar för "stora" för östersjön, 20 år tillbaka så gick en pågrund någonstans i södra sverige, och hotade spränga sig själva 😛
Och om dom skulle hålla till så är det nordatlanten vid norges djupa kuster 8) , eller så försvinner dom spårlöst där :bok:
Det kunde ha likagärna ha varit en rostig polsk ubåt som inte kunde få upp kikaren, eller en dansk om dom nu har ubåtar
May 17, 2002
Smirnoff wrote: Jag skulle tror att ryska ubåtar för "stora" för östersjön, 20 år tillbaka så gick en pågrund någonstans i södra sverige, och hotade spränga sig själva 😛
Och om dom skulle hålla till så är det nordatlanten vid norges djupa kuster 8) , eller så försvinner dom spårlöst där :bok:
Det kunde ha likagärna ha varit en rostig polsk ubåt som inte kunde få upp kikaren, eller en dansk om dom nu har ubåtar
Ryssland har många olika sorters ubåtar, både stora och mindre. Den som gick på grund i Karlskrona skärgård 1981 var en Wisky-klass. Systefartyg till den används fortfranande och några av dessa är stationerade i Östersjön. Det finns däremot inga Typhoon-ubåtar i Östersjön.
October 22, 2002
Smirnoff wrote: Jag skulle tror att ryska ubåtar för "stora" för östersjön, 20 år tillbaka så gick en pågrund någonstans i södra sverige, och hotade spränga sig själva 😛
Skickade inte danskarna ner ubåtar som hjälp i irakkriget?
October 22, 2002
Znoddaz wrote: Fisken.. Ubåt.. En skickade de ner har jag för mig.
Stor hjälp tror jag då irakierna verkade ha maaassor av båtar.
De var de jag hade för mig. Skrattade iaf ett bra tag när dom skulle skicka ner. Kanske skulle dra en torped eller två på någon liten fiskebåt.
Det var 1 ubåt och 1 Corvett danmark bidrog med.
Från aftonbladet.
Den danska korvetten Olfert Fischer har passerat Suez-kanalen och närmar sig Persiska viken. Därmed står fartyget under befäl av den amerikanska flottbasen i Bahrain.
Tillsammans med ubåten Sälen, som redan är på plats, utgör korvetten Danmarks bidrag till kriget mot Irak
May 17, 2002
fisken wrote: [quote=Znoddaz]Fisken.. Ubåt.. En skickade de ner har jag för mig.
Stor hjälp tror jag då irakierna verkade ha maaassor av båtar.
De var de jag hade för mig. Skrattade iaf ett bra tag när dom skulle skicka ner. Kanske skulle dra en torped eller två på någon liten fiskebåt.
Det var 1 ubåt och 1 Corvett danmark bidrog med.
Från aftonbladet.
Den danska korvetten Olfert Fischer har passerat Suez-kanalen och närmar sig Persiska viken. Därmed står fartyget under befäl av den amerikanska flottbasen i Bahrain.
Tillsammans med ubåten Sälen, som redan är på plats, utgör korvetten Danmarks bidrag till kriget mot Irak
det stämmer. Damark skickade en del av sin flotta till Irak.
2 Guest(s)