Ryssland is teh sux!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ryssland is teh sux!
Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 31, 2005 - 6:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu får ni ursäkta, men jag har inte fått NH:at på nästan en vecka!
Så nu ska ni få höra, kort och koncist:

Ryssland is teh sux!

Eller, jag kan bara utgå från Moskva eftersom det var där jag var, men bläh!
Just det, ni läste rätt; Bläh!
Till att börja med så är hela staden ful!
Just det, nu läste rätt; Ful!
För det andra är alla människor där sura! Om man ler på gatan utan uppenbar anledning så anses man vara sinnessjuk! Japp, det är inget skämt! De har t.o.m. ordspråk som säger det!
Men det är inte bara så att de inte ler, de är rent av ohyffsade! Det första som hände när jag kom dit var att nån ryss började skrika åt mig (vet inte vad han skrek dock), pga. att jag råkades kliva över en gul linje vid Pass-kontroll.
Just det, pass! Där har vi ett nytt problem. Ha alltid passet med er, pojkar! Man behöver pass och dokument av olika slag, än vart man ska! Jag fick t.ex. inte följa med min bror hem utan att första dagen lämna ifrån mig passet (inget större problem, iofs.), men nästa dag så räckte inte det! Nej nej, då skulle jag även ha något dokument man fick i en annan del av byggnaden, så min bror fick gå och fixa såna papper, eftersom jag fick då självklart inte följa med! Jag skulle stanna där, så vakten kunde hålla koll på mig! Dagen efter då? Inga problem, eftersom min bror fick papper för nästa dag också. Självklart mot reglerna, så han fick inte visa dem och vakten sa till honom att snabbt gömma undan dem. (Alla där är korrumperade, så alla papper går att fixa ett tag framöver.). Vilket leder oss vidare till det jag redan nämnt; vakter! Sura jävlar är vad det är! Och de är överallt! Jag tror inte man kan hitta en byggnad utan vakter!
Och vi ska inte ens börja prata om ineffektiviteten! (Jo, tydligen ska vi det.)
Det är det mest ineffektiva land jag någonsin sett!
Jag tar MacDonalds som ett exempel, eftersom de flesta här kan relatera till det! Medan man står i en mycket långsam kö så kommer en tjej fram och tar en beställning (på rysska, inte en jävel där kan engelska! De är lika hemska som frankrike! Men som tur är kan min bror, som bor där Ryska, så han fick skjöta sånt), så bra tänkte jag, då slipper vi stå i kön. Men icke!!! Nej då, då fick vi bara en lapp som hon skrivit som vi skulle lämna fram till kassörskan! Men tror ni kassörskan kunde tyda lappsatan!? Icke!!! Så det blev ju till att beställa samma sak igen! Och medan man sitter och äter så är det två stycker som står och moppar vid entren. Bra va? Nej! Därför ingen där gör någonting! De bara står på samma ställe och flyttar sin mopp fram och tillbaka, så ni ska inte tro att det blev renare! De är så ineffektiva, eftersom att arbetskraft är billig och huruvida man arbetar bra eller inte spelar ingen roll!
Vi kan gå vidare till något som fanns alldeles utanför detta MacDonald (som för övrigt ryssarna stavar med sina konstiga bokstäver! Analfabetryssar!), ett övergångsställe! De är inge säkrare än någon annan stans! För bilarna verkar inte behöva sakta ner eller stanna trots dessa stora vita streck! Det blir helt enkelt till att leka Frog och akta sig för bilarna! En annan sak också; de verkar inte förstå vad rationalism är?! Jag tänker inte ens gå in på exempel.
Och för övrigt var jag den enda jag såg under hela min vistelse där med håret färgat i någon rolig färg. (Det är blått). Det mest "extrema" jag såg, var någon som hade det svagt orange/röd/brun. Något som andra också lade märke till, eftersom jag fick mycket, mycket blickar på mig. Dock verkade många tjejer gilla det, av alla erotiskt laddade blickar jag fick att dömma... (Eller så var de horor? Vem vet?)
Gah! Det finns så mycket att gnälla på, men nu får det räcka.
Jag ska väl avsluta med ett par bra saker:
Tjejerna och de unga kvinnorna var överlag mycket snygga och hade inga problem med att visa upp sig. Och på en Papa Jones pizxzeria spelade de bra Trance... Det var väl ungefär allt bra.

Russia is teh sux

FonzzziE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1329
866873
March 31, 2005 - 6:43 pm
sp_Permalink sp_Print

jaha.. så ryssar e analfabeter bara för de oftast skriver me kyryliska bokstäver?
men jag skulle såfall vilja säga att svenskar é analfabeter då d bara kan skriva me "vanliga bokstäver" Då ryssarna kan välja mellan Kyryliska och "vanliga"

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
866874
March 31, 2005 - 6:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo: Du åkte till Ryssland, väntade du dig något annat?

Fonzzzie: Det latinska alfabetet är det bästa, varför annars skulle vi europeer använda det?

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
866875
March 31, 2005 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Ryssarna dricker vodka som vi dricker vatten!

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
866880
March 31, 2005 - 6:54 pm
sp_Permalink sp_Print

håller med dig, gillar fan inte heller ryssland.

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
866882
March 31, 2005 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Bara namnet "Ryssland" får mig att dö av tristess.. typ. Skönt att det fanns åtminstone en posetiv grej =)

FonzzziE
Kommer du hit ofta?
Medlem
866886
March 31, 2005 - 7:05 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Kizo: Du åkte till Ryssland, väntade du dig något annat?

Fonzzzie: Det latinska alfabetet är det bästa, varför annars skulle vi europeer använda det?

Jasså så det påstår du? Kolla bara på forna sovjetstaterna - Balkanländerna. så ditt påstående e ju felaktigt.
Sedan skillnaden mellan kyryliska och vanliga är att i kyryliska har du bokstäver för tex olika ljud. sj -ljud etc.

Kizo
Member
Medlem
866887
March 31, 2005 - 7:07 pm
sp_Permalink sp_Print

FonzzziE wrote: [quote=snyde]Kizo: Du åkte till Ryssland, väntade du dig något annat?

Jasså så det påstår du? Kolla bara på forna sovjetstaterna - Balkanländerna. så ditt påstående e ju felaktigt.
Sedan skillnaden mellan kyryliska och vanliga är att i kyryliska har du bokstäver för tex olika ljud. sj -ljud etc.

Ryssarna är dum!
De böjer t.o.m på namn!

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1844
866890
March 31, 2005 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Du hade sluppit i princip all onödigt pappersarbete om du bara visste att allt har en prislapp. "Du måste ha den där blanketten" betyder "jag vill ha några dollar/euro av dig". Till och med polisen har mer eller mindre fasta priser om dom stoppar dig för ngn förseelse. Tänk på att dom har i princip ingen lön, allt en tjänsteman tjänar är i princip endast mutor. Det är helt vedertaget och så fungerar det. På samma sätt som dricks i USA är mer eller mindre obligatoriskt. Sen kan vi tycka det ena eller det andra om det, men man får ta seden dit man kommer.
Ingen av dessa tjänste män vill ta dig därifrån eller arrestera dig för då måste dom sitta och fylla i en massa papper. Under den tiden så hade dom kunat vara ute och ta emot mutor istället. Därför finns det alltid ett pris och det går t o m att pruta och förhandla med polisen om priset för att slippa en fortkörning!!! Det tycker jag låter bättre än i Sverige!! 😀

FonzzziE
Kommer du hit ofta?
Medlem
866900
March 31, 2005 - 7:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=FonzzziE][quote=snyde]Kizo: Du åkte till Ryssland, väntade du dig något annat?

Ryssarna är dum!
De böjer t.o.m på namn!

du tjabbar om att ryssarna böjjer namn så glömmer du böjja verb

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
866904
March 31, 2005 - 7:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Låter ju underbart, vakter som håller ordning och fantastiska blanketter.

Baskagge
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 147
866944
March 31, 2005 - 8:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Om jag inte missminner mig så fungerar även tyska (!) i Ryssland.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
866966
March 31, 2005 - 9:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Baskagge wrote: Om jag inte missminner mig så fungerar även tyska (!) i Ryssland.

Ja, men de tyskar jag sett hälsa på ryssar använde "Rucki werch! Dawei, dawei!" istället, det funkade mycket bättre.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
866986
March 31, 2005 - 10:02 pm
sp_Permalink sp_Print

John_lz wrote: Därför finns det alltid ett pris och det går t o m att pruta och förhandla med polisen om priset för att slippa en fortkörning!!! Det tycker jag låter bättre än i Sverige!! 😀

🙄

Kizo
Member
Medlem
866988
March 31, 2005 - 10:07 pm
sp_Permalink sp_Print

John_lz wrote: Därför finns det alltid ett pris och det går t o m att pruta och förhandla med polisen om priset för att slippa en fortkörning!!!

De kör normalt sätt 120km/h i centrum i Moskva... Jag överdriver inte, och tar inte ett extremfall. Det normala är att de kör så fort.
På en motorväg har jag inga problem med det, men jag tycker kanske inte det är så smart i centrum av en stor stad.

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
867000
March 31, 2005 - 10:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Yepp ryssland is teh sux.

lade du märket till hur små minibussar körde på trotoarerna? fyfan, jag blev nästan tårögd när jag såg det..

btw. Köpte du något där?

Kizo
Member
Medlem
867150
April 1, 2005 - 10:24 am
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: Yepp ryssland is teh sux.

lade du märket till hur små minibussar körde på trotoarerna? fyfan, jag blev nästan tårögd när jag såg det..

btw. Köpte du något där?

Minibussarna? Ingen verkade ju fatta hur eller vart man kör, än vad det var.

Jag köpte inte något superkul direkt. En svart läderrock. (Det är en hel historia i sig... De skrattade åt mig när jag sa att jag ville ha en röd, för det var bara kvinnor som hade det. Men jag prutade ner den från 17500 rubel till 5000 i alla fall.)
Jag köpte en liten buddha figur av en döv kille på Ikea och en rysk mössa på en marknad. Jag tror det är allt. 😕
Jag tittade på några svärd, men de var för dyra tyvärr.

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
867157
April 1, 2005 - 10:58 am
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=Smirnoff]Yepp ryssland is teh sux.

btw. Köpte du något där?

Jag köpte inte något superkul direkt. En svart läderrock. (Det är en hel historia i sig... De skrattade åt mig när jag sa att jag ville ha en röd, för det var bara kvinnor som hade det. Men jag prutade ner den från 17500 rubel till 5000 i alla fall.)
Jag köpte en liten buddha figur av en döv kille på Ikea och en rysk mössa på en marknad. Jag tror det är allt. 😕

Ingen Rysk skumpa? Den är billig och go! Typ 20-30kr för en flaska av finare sort.

Kizo
Member
Medlem
867176
April 1, 2005 - 12:04 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: [quote=Kizo][quote=Smirnoff]Yepp ryssland is teh sux.

btw. Köpte du något där?

Ingen Rysk skumpa? Den är billig och go! Typ 20-30kr för en flaska av finare sort.

Dricker inte sprit själv, och man måste vara 20 för att ta in i landet tror jag. (Är 18) Inte för att det skulle varit några större problem skulle jag gissa på, men som sagt, det låg inte i mitt intresse.

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
867290
April 1, 2005 - 4:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=skinner][quote=Kizo][quote=Smirnoff]Yepp ryssland is teh sux.

btw. Köpte du något där?

Dricker inte sprit själv, och man måste vara 20 för att ta in i landet tror jag. (Är 18) Inte för att det skulle varit några större problem skulle jag gissa på, men som sagt, det låg inte i mitt intresse.

Sålt vidare?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 494
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL