July 4, 2003
testa ta en titt på http://www.mvgplus.com 🙂
November 14, 2003
Det var under Sovjetunionens fall som dom forna Sovjet staterna blev självständiga.
Och det var när Japan kapitulerade i slutet av andra världskriget som dess gränser ändrades då dom under avtalet var tvungna att ge upp ockuperad mark.
Vad som verkligen förvånar mig är att jag trodde att alla visste detta.
September 16, 2002
Balor wrote: Det var under Sovjetunionens fall som dom forna Sovjet staterna blev självständiga.
Och det var när Japan kapitulerade i slutet av andra världskriget som dess gränser ändrades då dom under avtalet var tvungna att ge upp ockuperad mark.
Ja, Japan kan jag rätt så bra.
Men dom där andra, Sovjetanerna vet jag i stort sett inget om.
September 16, 2002
MrWeizel wrote: [quote=Kizo]Ja, Japan kan jag rätt så bra.
Men dom där andra, Sovjetanerna vet jag i stort sett inget om.
Jag är mållös.
Det är i samma klass som att inte ha någon koll på Kalla Kriget, eller, det är ju till stor del en bit av kalla kriget.
Aja, så illa är det kanske inte.
Men jag är inte nog säker på det "jag vet", för att lämna in det till en historia lärare.
Jag var i EU parlamentet dagen då de nya länderna röstades in i maj och fick bland annat prata med en parlamentariker därifrån, så lite insatt är jag.
Men mitt minne och historia vill inte gå ihop, så därför vill jag vara säker.
January 28, 2003
Kizo wrote: Aja, så illa är det kanske inte.
Men jag är inte nog säker på det "jag vet", för att lämna in det till en historia lärare.
Jag var i EU parlamentet dagen då de nya länderna röstades in i maj och fick bland annat prata med en parlamentariker därifrån, så lite insatt är jag.
Och min fråga är då: Vad har EU-parlamentet med Sovjet mellan 1850-1950 att göra?
Eller parlamentarikern ägnade några timmar för att upplysa dig om de absolut största förändringarna? 😛
September 16, 2002
MrWeizel wrote: [quote=Kizo]Aja, så illa är det kanske inte.
Och min fråga är då: Vad har EU-parlamentet med Sovjet mellan 1850-1950 att göra?
Eller parlamentarikern ägnade några timmar för att upplysa dig om de absolut största förändringarna? 😛
Dom gillar att prata. [Image Can Not Be Found] Så hon berättade en jädra massa historia om balkan läderna och massa annat.
June 28, 2001
Balor wrote: Det var under Sovjetunionens fall som dom forna Sovjet staterna blev självständiga.
nej sådant vet vi inte, men därimot bombaderas vi av alla hitlerdokumentärer och packet runt han, se tv dokumentären ikväll, hitlers läkare 🙄
May 17, 2002
Matts wrote: Sovjet=balkan länderna, polen, halva tyskland blev självständiga, egna stater med egna grännser.
glömmer du inte alla dessa mer eller mindra mystiska länder i sydost? Azerbadjan, Kazakstan mfl. Jag har för mig att det finns en hel massa gammla sovjetstater där.
edit: nu när jag läser så inser jag att du inte riktigt inriktade dig på att nämna alla. sorry.
1 Guest(s)