June 3, 2001
1. Undvik att vara för trevlig
Alla vi snälla killar minns högstadiet med fasa. Vi var vänliga mot tjejerna. Vi undvek att tilltala dem med okvädinsord och vi undvek att misshandla dem med linjaler och andra tillhyggen.
Men gjorde det att tjejerna blev kära i oss? Nej nej.
En snäll kille är i många tjejers ögon en ointressant kille. Så var det då, så är det nu. Därför bör du se till att inte vara för trevlig om du träffar drömtjejen på krogen.
Det innebär naturligtvis inte att du ska slå henne med en linjal, utan att du ska verka ointresserad av henne samt att du ska slänga ur dig en och annan förolämpning.
Några minuter senare står du med hennes telefonnummer i handen.
2. Skilj dig från mängden - men inte för mycket!
Många förfasades över Jan Dinkelspiels löjliga mössa i årets Robinson. Men frågan är om Jan hade haft den flickvän han har i dag utan just den mössan. Tjejer gillar när killar utmärker sig, när de skiljer sig från mängden.
Man måste hitta på något som gör en lite annorlunda och därmed lite mer spännande. Här är det dock viktigt att man inte går till överdrift.
Hade Jan Dinkelspiel burit en rymddräkt i stället för en löjlig mössa så hade han förmodligen varit väldigt singel.
Tjejer vill ha en aningen udda pojkvän, men inget UFO.
3. Lär dig spela gitarr
Det finns två anledningar till varför rockstjärnan får många tjejer. För det första är han inte för trevlig (läs mer under punkt 1) och för det andra kan han spela gitarr.
Det har ingen betydelse om du spelar dåligt, huvudsaken är att du har en gitarr i handen som du kan spela ett par ackord med.
Alla som någon gång har varit på scoutläger vet att det var killen som lirade gura framför brasan som fick hångla mest på lägret.
Varför tjejer tänder på gitarrspelande män finns det ingen riktig förklaring till.
En del forskare menar att kvinnor uppfattar gitarren som en jättelik fallos som liksom penisen dansar och gör sig till framför deras ansikten.
4. Köp en bil
Kvinnan drar sig ofta för att anstränga sig fysiskt. Om du har en lägenhet som ligger alltför långt ifrån busshållplatsen eller tunnelbanestationen så kommer du förmodligen aldrig få över drömtjejen på en middag.
Lösning: en bil. Med bilen kan du skjutsa tjejen runt stan.
Du kan hämta och lämna av, något som är oerhört viktigt för kvinnan.
Dessutom symboliserar bilen välstånd och makt, vilket kvinnor alltid uppskattar.
Det är ingen slump att tjejerna trånade efter männen som gestaltades i 50- och 60-talets så kallade raggarfilmer.
Jag säger det igen: köp en bil.
5. Säg att farsan är vd
Din pappa må vara sophämtare, brevbärare, massör, bibliotekarie eller bilmekaniker. Det får han gärna vara. Grejen är att du inte får berätta det för kvinnan du är intresserad av.
Tjejer vet att de flesta män följer sin fars fotspår. Så om du berättar att din pappa är brevbärare så föreställer hon sig ett liv tillsammans med Allan Svensson i "Svensson, Svensson".
Säg i stället att farsan är vd, gärna på ett ganska stort börsnoterat bolag.
Vips klänger tjejen runt din hals.
6. Fixa några ärr på kroppen
Visst, det gör ont att skära sig i kroppen.
Men ska man ha tjej får man lida pin. Kvinnor tänder oerhört på män som ser lite sargade ut.
Det är ingen slump att hockeyhjälten Börje Salming anses vara väldigt sexig bland Sveriges kvinnor.
Han har fått så mycket stryk i NHL att hela hans kropp är ett enda stort ärr. Ärret symboliserar hårdhet och tuffhet, vilket tilltalar kvinnor.
Man skulle kunna skriva hur många rader som helst om det här fenomenet. Kopplingarna till djurriket är naturligtvis många.
Men jag nöjer mig så. Ni förstår ändå vad jag menar.
Följ råden era datornötter! 😀
October 28, 2002
Gueno wrote: [quote=Hauk]Är man inte gay om man åker på läger med scouterna.. ? 🙄
Hört talas om flickscouter? 😛
Åfan 😮 var nog för att jag alltid trott det var gay och gett fan i att va med i scouterna pga det.
(och det faktum att det fortfarande är .. _homosexuellt_ )
2 Guest(s)