August 16, 2001
Jag tycker det är för många "vetare" här
som snackar skit om t.ex Compaq, då de troligen inte vet ett skit igentligen.
Hur många av dessa "Dataexperter" har verkligen hållit på med lite tyngre grejor. Som Workstation och servrar.
Har lite svårt att tro att någon typ i yngre tonåren, har någon speciell erfarenhet av Compaq förutom deras förhatliga Presario modeller.
Bara för att man har bytt graffekort i kompisens Presarioburk och stött på problem, behöver ju inte resten(Den stora massan) av Compaq`s maskiner vara kassa.
Och det gör DIG defenitivt inte expert !!
Detta är alltså inte riktat mot någon speciell person här på NH.....
April 5, 2001
Bra talat... men det ska inte hindra någon att ha, eller säga sin uppfattning om olika saker. Om någon vräker ur sig att något är skit, så är det ju upp till läsaren att tolka hur mycket sanning och kunnande det ligger bakom orden. I detta forum verkar det inte finnas så många experter i ordets mening, men dock ett gäng mestadels killar som är hyfsat insatta i hårdvara. Även jag hör dit... men även om vi inte är proffs, så kan vi väl få diskutera än då!
August 16, 2001
October 17, 2001
Själv är jag godkänd återförsäljare av Compaq och är ägare till en Compaq ProLiant ML330 (server).
Har installerat, reparerat, felsökt OTALIGA Compaqs, samt installerat ett helt kontor på 250 man med burkar (inte Compaq burkar) och servers (Compaq servers).
Säger som jag alltid gjort (kan motivera det om ni vill):
Compaq användardatorer suger mer hästpung än en hästpungssugare.
Compaq:s servers roKKar ganska hårt.
July 2, 2001
CerVON74: Det gäller ju att skilja på Compaq och Compaq.
Min erfarenhet (10år) är att Compaqservrar står och går.
Däremot så är det riktigt illa med att ha en Compaqdator hemma eller på kontoret. Så fort man försöker avvika det minsta från compaqstandard (vad är det?) så blir det problem.
Nä, aldrig en compaq som hemdator eller på kontoret. Dock blir det mer compaqservers på jobbet.
August 16, 2001
On 2001-10-17 18:48, daggerr wrote:
On 2001-10-17 17:08, CerVON74 wrote:
Visst ska man få säga sin mening...Det var nu inte så jag menade.Detta var nu bara för att de förhoppnings ska tänka till lite grann, innan de snackar en massa..
tyngre grejjer som workstation?
Ja som Workstation W8000
Går att köra med dubbla Intel Xeon 1.7 GHz
Tycker det är på den tyngre sidan...
men det kasnke inte du gör ?
October 17, 2001
On 2001-10-17 20:30, CerVON74 wrote:
Ja som Workstation W8000
Går att köra med dubbla Intel Xeon 1.7 GHz
Tycker det är på den tyngre sidan...
men det kasnke inte du gör ?
Snabba processorer kan då få i vilken dator som helst. Det är inte det som är den tunga sidan.
Det jag menar med tungt är SCSI / fiber, SAN:s.
Sen skalbarhet, redundanta nätagg, Hotplug, servicemöjligheter.
Det är sånt som spelar roll.
August 16, 2001
On 2001-10-17 19:02, den störige wrote:
Själv är jag godkänd återförsäljare av Compaq och är ägare till en Compaq ProLiant ML330 (server).Har installerat, reparerat, felsökt OTALIGA Compaqs, samt installerat ett helt kontor på 250 man med burkar (inte Compaq burkar) och servers (Compaq servers).
Säger som jag alltid gjort (kan motivera det om ni vill):
Compaq användardatorer suger mer hästpung än en hästpungssugare.
Compaq:s servers roKKar ganska hårt.
Själv är jag också en godkänd återförsäljare av Compaq men också en auktoriserad service Tekniker.
Har kunder som har över 1000 compaq maskiner i ständig drift och bara Compaq servrar, där vi har installerat nästan alla maskiner.
Sammanlagt har vi nog ca 3500 maskiner(utan servrar) under våran support, och vi har ca 150-200 case under ett år.
Men visst, jag skulle alldrig köpa en Compaq Hem-PC till mig själv.
Men dessa maskiner kanske inte är byggda för någon av oss här på NH.
October 9, 2001
On 2001-10-17 16:53, CerVON74 wrote:
Jag tycker det är för många "vetare" här
som snackar skit om t.ex Compaq, då de troligen inte vet ett skit igentligen.Hur många av dessa "Dataexperter" har verkligen hållit på med lite tyngre grejor. Som Workstation och servrar.
Har lite svårt att tro att någon typ i yngre tonåren, har någon speciell erfarenhet av Compaq förutom deras förhatliga Presario modeller.
Bara för att man har bytt graffekort i kompisens Presarioburk och stött på problem, behöver ju inte resten(Den stora massan) av Compaq`s maskiner vara kassa.
Och det gör DIG defenitivt inte expert !!
Detta är alltså inte riktat mot någon speciell person här på NH.....
Bra synpunkter tycker jag!!
Det bästa e att det stämmer OFTAST!
Men kallar du server och workstation för "tyngre grejjer" så ligger du på samma nivå = )
Tyngre grejjer e fan lågniva språks programmering
March 20, 2001
Jag vet att jag snackar mycket skit om compaq... det är för att jag inte fattar ur man kan sälja en datorjävel som om man byter grafikkort så får man sämre prestanda på det än vad det ska vara. Jag fattar inte hur j**la dum man kan vara när man gör nått sånt, det gör ju bara att grejjerna får ett dåligt rykte om sig. Men deras serverar lr workstations har jag inte klagat på för dom vet jag att dom är jävligt bra... men man ska inte börja snacka om compaq när man ska snacka om servrar för där har dom inget att hämta, men tanke på att det finns märken som cray. som gör "superdatorer" som motsvarar 900 datorer som vanligt folk besitter...
October 17, 2001
Själv är jag också en godkänd återförsäljare av Compaq men också en auktoriserad service Tekniker.
Har kunder som har över 1000 compaq maskiner i ständig drift och bara Compaq servrar, där vi har installerat nästan alla maskiner.
Sammanlagt har vi nog ca 3500 maskiner(utan servrar) under våran support, och vi har ca 150-200 case under ett år.
Men visst, jag skulle alldrig köpa en Compaq Hem-PC till mig själv.
Men dessa maskiner kanske inte är byggda för någon av oss här på NH.
Det har du rätt i (att de inte är byggda för såna som oss).
Det var meningen att jag skulle gå en utbildning för att bli compaq aukoriserad, men det e juh inte lönt nu när HP köpt upp Compaq.
August 16, 2001
On 2001-10-17 19:57, 69link wrote:
CerVON74: Det gäller ju att skilja på Compaq och Compaq.Min erfarenhet (10år) är att Compaqservrar står och går.
Däremot så är det riktigt illa med att ha en Compaqdator hemma eller på kontoret. Så fort man försöker avvika det minsta från compaqstandard (vad är det?) så blir det problem.
Nä, aldrig en compaq som hemdator eller på kontoret. Dock blir det mer compaqservers på jobbet.
"Compaq standard"....Fanns kanske förut, men kan inte säga att det är så fortfarande.
Vi installerar maskiner på kommuner och stora företag, utan att stöta på några problem.
Och måste väl då säga att vi installerar allt som går i både mjukvara såväl som hårdvara.
Men som du säger, visst fungerar Compaq servrar oftast utan missöden.
April 1, 2001
Om man köper en Compaq hem PC dator, så är det inte meningen att man skall in i burken och pilla. (Byta grafikkort osv). Det är meningen att man skall använda datorn precis som den är, och vanligen så fungerar den utmärkt då.
Men om man är dom dom flesta här på NH, så skall man nog inte ha en Compaq dator, pga problem som uppstår om man försöker ändra hårdvarukonfigurationen.
Compaq är bra för vanliga datoranvändare. Såna som skriver i Word och surfar på nätet hemma typ.
August 16, 2001
On 2001-10-17 21:01, Iceman wrote:
Om man köper en Compaq hem PC dator, så är det inte meningen att man skall in i burken och pilla. (Byta grafikkort osv). Det är meningen att man skall använda datorn precis som den är, och vanligen så fungerar den utmärkt då.
Men om man är dom dom flesta här på NH, så skall man nog inte ha en Compaq dator, pga problem som uppstår om man försöker ändra hårdvarukonfigurationen.
Compaq är bra för vanliga datoranvändare. Såna som skriver i Word och surfar på nätet hemma typ.
Tänk att det finns personer med samma åsikter som en själv...
2 Guest(s)