November 27, 2003
Kan inte påstå att jag varit den mest aktiva senaste året, och nästan osynlig senaste sex månaderna, men det har sin förklaring.
För min del är jag förlovad och har nu delat boende. Någon katt eller hund är inte aktuellt, men eventuellt att vi tittar på en större bostad senare.
Utöver det sliter man väl mer än man borde på jobbet, alla övertidstimmar bara lägger sig på hög i väntan på en lågsäsong som aldrig kommer.
Vad har ni sysslat med då?
January 19, 2003
Ummm.... Fått jobb som Citrix-tekniker trots att jag inte vet ett skit om det. Fått gå lite utbildningar tack vare det (tydligen tror arbetsgivaren på mig) vilket också medfört att jag lyckats hälsa på Meanie en sväng 😛 men annars känner jag igen det där med övertidstimmar, av någon anledning så vill de inte att man stänger ner CITRIX under ordinarie arbetstid 😛
Tycker att peons från Warcraft sammanfattar det hela rätt bra "Work, work, work!"
//Jimmy
July 30, 2010
Mitt liv är ganska monotont. Händer inte mycket då jag har så få intressen som är datorer (surfar, meckar med datorn och spelar en del spel), kattdjur och så följer jag lite hur det går för för Västerviks speedway och hockey, men jag går inte på några matcher då det är för dyrt med tanke att jag har socialbidrag. Har levt i min 1:a sedan 1985 och tänker bo här eftersom jag kan inte hitta nåt billigare än här. Har inga laster, så jag gör inte det där som de flesta andra gör, som springer på krogen och super. Det enda som har hänt egentligen är att en av mina finaste katter trillade ner från tredje våningen och slog ihjäl sig mot parkeringsräcket, men det är ju över ett år sedan
January 23, 2001
Sitter allt mindre vid datorn. 🙂
Får min dos på jobbet. Lagar laptops dagarna i ända. Övertid är det gott om. Men varför pratar alla jobb? 😛
Jag är på gång att komma igång med träningen efter flera år då mina hjärtsmärtor verkar bara vara en kronisk inflammation i nerverna kring hjärtat som gör det överkänsligt. Alltså är det inte alls så farligt som det känns och jag kan få fart på mig själv igen. 🙂 Lagt om kosten så har stabilare blodsocker vilket underlättar med min ADHD samtidigt som jag rasar i vikt, min lätta kulmage är förbytt mot tendenser till rutor efter bara några veckor. 🙂 Flickvännen har varit arbetsoförmögen ett tag nu och får ingen ersättning så ekonomin är i toaletten. Men lyckas klämma in en resa till Norrland då och då för att hälsa på kompisar och utöver det blir det sedvanligt osedligt festande med de dekadenta polarna lite för ofta. Annars allt mer nyktert och redigt umgänge med brädspelskvällar och filmkvällar. Kommit igång med ny rollspelskampanj som äger dessutom. 🙂
July 30, 2010
-Boris-;1270601 wrote: Sitter allt mindre vid datorn. 🙂
Får min dos på jobbet. Lagar laptops dagarna i ända. Övertid är det gott om. Men varför pratar alla jobb? 😛Jag är på gång att komma igång med träningen efter flera år då mina hjärtsmärtor verkar bara vara en kronisk inflammation i nerverna kring hjärtat som gör det överkänsligt. Alltså är det inte alls så farligt som det känns och jag kan få fart på mig själv igen. 🙂 Lagt om kosten så har stabilare blodsocker vilket underlättar med min ADHD samtidigt som jag rasar i vikt, min lätta kulmage är förbytt mot tendenser till rutor efter bara några veckor. 🙂 Flickvännen har varit arbetsoförmögen ett tag nu och får ingen ersättning så ekonomin är i toaletten. Men lyckas klämma in en resa till Norrland då och då för att hälsa på kompisar och utöver det blir det sedvanligt osedligt festande med de dekadenta polarna lite för ofta. Annars allt mer nyktert och redigt umgänge med brädspelskvällar och filmkvällar. Kommit igång med ny rollspelskampanj som äger dessutom. 🙂
Så du har diabetes också? Jag fick reda på att jag hade det i början av året. Mitt sockervärde låg då på 24 vilket är åt helsike för högt. Nu ligger jag oftast runt 7 - 9 beroende på om jag ätit nåt eller inte när jag tar stickprovet. Fick också lägga om mina matvanor och jag skulle ut och gå minst 1 timme per dag. Testade några tabletter, men fick lustiga effekter av dem så jag la av att ta tabletterna. Tar varken sprutor eller tabletter för tillfället även om läkaren envisas att jag ska ta tabletter.
January 23, 2001
Viking1962;1270607 wrote: Så du har diabetes också? Jag fick reda på att jag hade det i början av året. Mitt sockervärde låg då på 24 vilket är åt helsike för högt. Nu ligger jag oftast runt 7 - 9 beroende på om jag ätit nåt eller inte när jag tar stickprovet. Fick också lägga om mina matvanor och jag skulle ut och gå minst 1 timme per dag. Testade några tabletter, men fick lustiga effekter av dem så jag la av att ta tabletterna. Tar varken sprutor eller tabletter för tillfället även om läkaren envisas att jag ska ta tabletter.
Nej, inte diabetes. Var inte meningen att få det att låta så. Sorry. Jag är lättretlig ibland (ADHD :p)och det förstärks av blodsockersvängningar. Så jag skippade kolhydrater och jag är mer eller mindre konstant glad och tycker om folk, känns nästan som jag går på nåt lustigt preparat så bra som jag mår. :p Men hur påverkar blodsockret dig då, man kan väl inte må bra med sådana värden? :/
Kasta ett öga på SVT Play och Vetenskapens Värld från 12:e september om du inte redan sett det. Kan vara bra att veta faktiskt.
July 30, 2010
-Boris-;1270611 wrote: Nej, inte diabetes. Var inte meningen att få det att låta så. Sorry. Jag är lättretlig ibland (ADHD :p)och det förstärks av blodsockersvängningar. Så jag skippade kolhydrater och jag är mer eller mindre konstant glad och tycker om folk, känns nästan som jag går på nåt lustigt preparat så bra som jag mår. :p Men hur påverkar blodsockret dig då, man kan väl inte må bra med sådana värden? :/
Kasta ett öga på SVT Play och Vetenskapens Värld från 12:e september om du inte redan sett det. Kan vara bra att veta faktiskt.
I vanliga fall känner jag mig normal. Men om det är för varmt som i somras så kan jag bli mer zombie än människa. Jag blir svintrött även om solen egentligen ska pigga upp så gör den inte det med mig
February 12, 2003
Som tidigare nämnt... Typ träffat Imlal och tvingat i honom vitlöksöl, annars vetefan. Jobbat en del, även hunnit med att resa till både Istanbul och Taiwan det senaste halvåret, och nu är det väl nytt jobb på gång snart igen. Hållt igen med bilköpen, inte hunnit köpa fler än två bilar i år. 😉
Arbetslös (Firman nedlagd), singel, nerbantad, ja, inte så mycket mer tror jag.. Angående bilar så är jag väl inne på den tredje i år.. Volvo 855 -97,-->Skoda nånting -99, -->Volvo 850 GLT -93.. Blir nog straxt en 855 eller V70, går inte att vara utan kombi tycker jag.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 22, 2002
Börjat jobbat dag efter midsommar efter 8,5 års nattarbete. Ska jobba 3 dagar i veckan men har blivit både 4 och 5 dagar vissa veckor. Har i runda slängar 400h övertid i år men de börjar närma sig normala veckor igen när den sjukskrivna kollegan (halkade på McD golv på semestern och skadade axeln som resulterade i 4 månaders frånvaro) kommer tillbaka.
När jag inte jobbat så har det lagt en jädra massa timmar på huset och tomten. Veckan före midsommar dränerades huset om. Före de så grävde jag upp 50-60 m thujahäck, la igen dammar och kanaler, plockade sten, högg ner träd osv. 65 ton gräsmattejord tippades på baksidan för att jämna till samt ge en bra grund för gräsmattan. Sådde gräsmatta i mitten av Juli trots att folk tyckte jag var dum i huvudet och sa att det inte skulle gå. 3-3,5 veckor senare klippte jag den för första gången.
På semestern lade jag och en kompis om taket på 3 dagar. Av med tegel, gamla läkten, byta lite i takfoten på bägge sidor, ny "papp", läkta och på med nya pannor. Vindskivorna, vindskiveplåten samt stuprören sattes upp på 3-4h helgen efter. Totalkostnad för 190 kvadrat tak blev 38k. Då byttes även hängrännor och stuprör samt plåten runt skorsten.
Den senaste tiden har jag lagt ner på att sätta 38m kantsten (RV6:or) i två rektanglar med ett avskuret hörn på framsidan. Gjöt fast dom förra veckan så nu sitter dom bra ifall snöplogarn kommer åt dom. Nu återstår "bara" att köra bort 4-5 ton uppgrävd jord samt flytta ett par ton gräsmattejord till baksidan. Nästa år blir det 75-80 kvadrat marksten på framsidan samt altanbygge på baksidan.
I vinter tänkte jag roa mig med att göra om sovrummet och få klart "lekrummet" i källaren där projektorn ska vara tillsammans med krysslådan, PS3:an och hemmabion. 104" är lagom att spela och kolla på film på.
Privat flyter det på som vanligt. Tjejen pluggar och vi umgås med lite kompisar när tid finnes.
April 20, 2002
Jag har varit långtidssjukskriven och är nu utförsäkrad, skojigt liv man försöker leva när det inte går som man vill 🙂 men jag håller hårt i dasen och försöker att inte ramla omkull.
Jag har fiskat MYCKET i sommar, sett mycket film, utan inkomst går det inte göra något speciellt. Man märker att precis allt här i livet kostar pengar, på något vis.
Knappt gått in på forumet det senaste året.
Men jag älskar er ändå, det vet ni 😛 på ett manligt och helt heterosexuellt vis så klart
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
December 11, 2002
Avslutat första året på studierna och påbörjat mitt andra av tre år. Klarade första året utan omtentor vilket var rätt skönt.
Fortsätter driva verkstan och utvecklar verksamheten hela tiden. I nuläget bygger vi ny lokal som ska stå klar i november 2012(men då har ju världen redan gått under så vi får väl aldrig bruka den :/ )
Har fixat A-kort och även hoj på det. Annars är det nog som vanligt. För mycket hundar och för litet boende 😀
obelix;1271403 wrote: förhoppningsvis så närmar jag mig slutet på min (10-åriga) sjukskrivning snart...
Nämen tjenare... Det var inte igår. 🙂
Synd det där med hälsan och sjukskrivningen förstås, men kul att se att du är på fötterna, eller iaf vid tangentbordet.
🙂
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 8, 2005
Varit ett helvetes halvår,
Far dog, katten dog (4 år), Varslad från arbetet, bilen pajjad.
Man tyckte att man nådde botten, men det bara dyker för var dag tycker jag, dock har det börjat bli bättre, fick jobb som IT-Ansvarig så får hoppas det får en att fokusera på något.
Sorry för att dra ner stämningen, but you asked.
1 Guest(s)