December 24, 2002
Mean Machine wrote: [quote=Dry_Ice]Haft mitt körkort i 8 månader nu och är stolt 😀
Försöker att lära mig vänsterbromsa och få lite fint ställ i kurvorna men fars 95 aero men hittils blir dem inte så långa och fina som jag hoppats... Vad ju f*n svårt 😐
men men, jag kommer lära mig 😀
Bilar med framhjulsdrift är för mesar. 😛
Prova med en Volvo 240 så ska du se att du lyckas med lite uppställ... Åtminstone så länge det är snö och is ute.
Äääh.. lägg av...ni 2 verkar ju inte kunna nånting 😉
man ska ha QUATTRO!! dvs 4-hjuls drift! Det är grejer det.. speciellt om man har >200 kusar.. Brukar kalla min bil för mini-pansarn på vintern.. då hon plöjer igenom allt och är riktigt rolig att köra...
Framhjulsdrift = mesigt
Bakhjulsdrift = dumt (iaf på vintern när man inte kan gasa i kurvorna..)
Quattro (4wd) = hur kul som helst.. 😀
EDIT: bästa är alla blickar man får från andra bilägare när man kör om... eller alla BMW tookar som försöker hinna med bakom... hehehehe..
EDIT2: Ontopic.. grattis.. ut o kör med dig nu.. bli inte av med lappen och krocka inte... men kör inte heller som agda 85... så ska det nog gå fin fint ska du se... som jag sa till dig i en annan tråd.. sunt förnuft är det som gäller....
August 16, 2003
@jonte_power
"Bakhjulsdrift = dumt (iaf på vintern när man inte kan gasa i kurvorna..)"
meh, bakhjulsdrift är ju underbart på vintern, kan kanske inte kan köra om din Quatro med min 740, men den är kul säker och snabb såhär års (jag hamnar alltid tät bakom någon annan iaf)
men i alla fall så håller jag inte med om att det är dumt med bakhjulsdrift, snarare dumt med framhjulsdrift, med framhjulsdrift om man gasar på förmycket eller sår sladd så kan man inte styra men det kan man fortfarande med bakhjulsdrift, så man kan ta kurvorna med en fin sladd och ha full kontroll över bilen 🙂
Poontus wrote: @jonte_power
"Bakhjulsdrift = dumt (iaf på vintern när man inte kan gasa i kurvorna..)"
meh, bakhjulsdrift är ju underbart på vintern, kan kanske inte kan köra om din Quatro med min 740, men den är kul säker och snabb såhär års (jag hamnar alltid tät bakom någon annan iaf)
men i alla fall så håller jag inte med om att det är dumt med bakhjulsdrift, snarare dumt med framhjulsdrift, med framhjulsdrift om man gasar på förmycket eller sår sladd så kan man inte styra men det kan man fortfarande med bakhjulsdrift, så man kan ta kurvorna med en fin sladd och ha full kontroll över bilen 🙂
Spelar ingen roll om du har fram/bak/fyrhjulsdrift, en som kan köra bil kan sladda med vad som helst..
Fast det blir en jäkla omställning att hoppa t.ex från bak till framhjulsdrift.
Man måste ställa upp INNAN man börjar gasa..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 22, 2002
ilg@dd wrote:
Spelar ingen roll om du har fram/bak/fyrhjulsdrift, en som kan köra bil kan sladda med vad som helst..
Fast det blir en jäkla omställning att hoppa t.ex från bak till framhjulsdrift.
Man måste ställa upp INNAN man börjar gasa..
Håller fullständigt med här. Den som kan köra bil kan sladda med allt. Dom som bara kan sladda med bakhjuldrift kan inte köra bil :bgrin:
Sen kan man ställa sig frågan med vad som det är roligast och sladda med. Jag tycker att 4wd kommer som solklar etta, inget går upp mot en lång svepande fyrhjulssladd. Sen kommer RWD pga lättheten att sladda, föredrar då någon bil som inte har helt öppen diff. FWD är också kul, fast inte lika kul. Får jobba mer för att åka brett.
Jag är ute och sladdar ganska ofta när jag ska någonstans. Väljer vägar som man kan åka lite brett på. På sommarn får det gärna vara lite blött eftersom det annars blir svårt att få ställ på torrasfalt. Det kan ju iofs bero på för "lite" mos under huven (218hk) och fyrkrafs.
Den klart roligaste bilen för att "busköra" som jag haft är utan tvekan en Opel Ascona -75 med vässad 1900 motor.
Pigg och rask och lättmanövrerad som ett par välanvända skor.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Collateral wrote: http://www.getawayinstockholm.com/ :va:
Vad har dessa filmer med att köra fort och bra att göra?
Det där är idioter som borde sitta i finkaburum, intet annat.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 29, 2003
Collateral wrote: ...att klara uppkörningen och ta körkort!
WOOHOO!
Tredje gången gillt 🙂Jag vet, ego tråd men alla andra gör en så
Året börjar bra.Det bästa med att ta körkort är att man inte behöver tänka på att skaffa det längre.
Grattis, har bara en sak att säga som du borde tänka på när du är ute och kör. Drifting is the shit. 😀
whak wrote: [quote=Collateral]...att klara uppkörningen och ta körkort!
WOOHOO!
Tredje gången gillt 🙂Jag vet, ego tråd men alla andra gör en så
Året börjar bra.Det bästa med att ta körkort är att man inte behöver tänka på att skaffa det längre.
Grattis, har bara en sak att säga som du borde tänka på när du är ute och kör. Drifting is the shit. 😀
Många ändrar uppfattning snabbt ang. "drifting" när det är dags att köpa nya däck..
När jag hade dojjan så var det kul bara tills första bakdäcksbytet..Ändå var det bara simpla 14" 245'or.
Diffad 8 3/4" gjorde även att båda oftast var slut samtidigt.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)