May 17, 2004
Ja ni, nu var man sur, eller näst in till upprörd.
okey, jag är upprörd.
Bestälde förra veckan, 20 december, ett antal produkter från JMEData.
Jag har förut handlat från dem utan några som hällst problem.
Men nu har jag ett problem.
21 December var Processorn, Grafikkortet, Ramminnet och Moderkortet, på posten i malmö.
Frid och fröjd, allt gick som det skulle.
Fast på JMEDatas hemsida stod det att minnet inte var skickat, vilket var lite underligt tyckte jag, varför ska de skicka vissa av komponenterna och inte de andra?
så jag ringde dem. De sa att det var skickat så det var inget att oroa sig över.
Frid och fröjd.
22 December, nu har posten sorterat paketet 3 gånnger, märkligt, och det är fortfarande i malmö. Aja, nu är det julhelg så det är inget att oroa sig över.
27 December, Julhelgen är slut och va nu.....?
Posten har skickat det till bulltofta, nån håla i malmö, och det har blivit hämtat av motagaren?
Nu hör det till att jag bor kanske en 150 mil från malmö, men JMEDatas lager ligger tydligen i malmö så att posten i malmö tar hand om paketet är ju normalt, men det klänns bra underligt att någon i malmö har tagit emot mitt paket.
Så, jag antar att det är så att JMEDatas system visar fel igen, att minnet inte var skickat men det var det och jag har då råkat få någon annans kollid.
Men icke sa nicke, det var mitt paket som var uthämtat och den jag pratade med på JMEData var bra förbryllad, precis som jag, och antog att Posten kan ha skickat det tillbaka till dem och för att något var fel, tex att de inte kunde läsa lappen med motagare m.m
men de måste kunna ha läst av den för annars skulle det inte finnas något kollid.
han skulle fixa det i alla fall.
på eftermiddagen 27 december var paketet åter hoss posten, för sin tredje sortering.
jag bestämde mig att ringa dagen därpå om paketet inte var skickat.
det var inte skickat.
så idag ringde jag posten, och han på posten blem också bra förbryllad, bland annat för att det var hämtat och skickat och sorterat igen och igen. han trodde att JMEData har adresserat den till sig själv, eller....
så nu måste jag ringa JMEData för att få dem att ringa posten så att de kan fixa till det hela.
De har lunch stänkt.
det här käns som en jävligt underlig soppa... 3 dagars frakt, jo tjena.
sen såg jag idag att paketet var adresserat till 21239 Malmö.
bra adress, inte underligt att posten är förvirrad.
Det som också är underligt är att JMEData snubben sa att de kanske (JMEData altså) har hämtat ut paketet, men om de skickade det igen, skulle det inte få ett nytt kollid?
det här käns jävligt underligt...
May 11, 2005
ZIre wrote: [quote=AxXiz]Tråkigt för dig det här.
Varför känns det som att det alltid blir något sånt här strul när man beställer något på nätet?
Lyckas nästan varenda butik fucka up varenda order?
nej, de allra flesta får sina paket precis som de ska.
haha självklart tror jag det också, men det finns nog andra som känner igen sig i att väldigt många gånger man beställt något så strular det med något litet skit fel.
Det ska det ju inte behöva göra nuförtiden.
Kanske finns lite mer att bli sur över...
http://www.aftonbladet.se/vss/.....38,00.html
Gott Nytt År liksom, eller nått..
"Höjda skatter på tobak, el och drivmedel. Lägre sjukersättning och a-kassa, slopad avdragsrätt för fackavgift och sämre avdragsrätt.
Det väntar svensken nästa år.
Samtidigt sänks skatten på inkomster, fastigheter och skidliftar."
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 17, 2005
AxXiz wrote: Tråkigt för dig det här.
Varför känns det som att det alltid blir något sånt här strul när man beställer något på nätet?
Lyckas nästan varenda butik fucka up varenda order?
Men seriöst ge dig, tänk alla miljoner beställningar och där någon går fel.. Givetvis blir det mer uppståndelse när något går fel då personen i fråga gör en sån här tråd..
March 27, 2003
ilg@dd wrote: Kanske finns lite mer att bli sur över...
"Höjda skatter på tobak, el och drivmedel. Lägre sjukersättning och a-kassa, slopad avdragsrätt för fackavgift och sämre avdragsrätt.
Nu känner sig trådskaparen nog mycket lugnare... 🙄
August 11, 2001
Men vänta nu. Var inte detta lite väntat? Hade vi inte samma strul sist moderaterna satt vid styret?
Slå på dom som redan ligger ner, gynna dom som har det bra! Det är ju vårat blåa parti's slogan?
Någon som vet hur man fixar nyval? Jag skriver iaf på listan
October 18, 2006
Holetaker wrote: [quote=ilg@dd]Kanske finns lite mer att bli sur över...
http://www.aftonbladet.se/vss/ekonomi/story/0,2789,963738,00.html
Men vänta nu. Var inte detta lite väntat? Hade vi inte samma strul sist moderaterna satt vid styret?
Slå på dom som redan ligger ner, gynna dom som har det bra! Det är ju vårat blåa parti's slogan?
Det skulle vara intressant att veta vad vår folkvalda regerings budget för 2007 har med problem med inköp av datorkomponenter från JMEdata att göra?
För att återknyta till tråden så är jag nästan säker på att paketet får ett nytt kollinr. om det skickas om från JMEdata.
May 17, 2004
tänkte ringa dem när deras lunch var över, klockan ett altså, men jag fikade lite då och berättade för en vad som hade hänt och då gick vi in på internet så jag kunde visa.
helt plötsligt så var paketet i ånge och då blev jag glad igen!
nu värkar mitt paket vara påväg åt rätt håll i alla fall och har nu sorterats för femte gången!
få se om jag får det innan det nya året har rungits in?
får jag paketet imorn så ska jag inte klaga i alla fall, det ända jag är rädd för nu är att paketet av någon anledning skickas fel igen :cy:
November 27, 2003
Josey Wales wrote: [quote=Holetaker][quote=ilg@dd]Kanske finns lite mer att bli sur över...
Det skulle vara intressant att veta vad vår folkvalda regerings budget för 2007 har med problem med inköp av datorkomponenter från JMEdata att göra?
För att återknyta till tråden så är jag nästan säker på att paketet får ett nytt kollinr. om det skickas om från JMEdata.
Jag måste nog hålla med här och även om jag som tvättäkta närking och stolt innevånare i gnällbältet gärna delar ut kängor åt vänster och höger när chansen ges så måste vi dra ner lite på hackandet på de stackars politkerna i forumet. Vi får försöka hålla det till de trådar där det faktiskt handlar om det.
//Andreas
Josey Wales wrote: [quote=Holetaker][quote=ilg@dd]Kanske finns lite mer att bli sur över...
Ja, typ topic.. Något att bli sur över..Som jag skrev i första raden..
🙄
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 17, 2005
får väll dra och åka lite skidor oftare då!
ONT: sådant som häner men det verkar onekligen underligt när det åkt runt och har underliga adresser, ring upp jmedata snarast och fråga fall dom sparkade någon kille den 20onde så han blev sur och pajjade lite för dom, man vet ju aldrig?
February 17, 2004
Holetaker wrote: [quote=ilg@dd]Kanske finns lite mer att bli sur över...
HAHAHAHA allt var ju frid och fröjd med de röda jävlarna :P. Hög arbetslöshet, extremt många bidragstagare som dessutom utnyttjade systemet till fullo, höga fina skatter som gick till barnfamiljer etc. Ja listan kan göras lång.
SRY for OT!
/Dani
1 Guest(s)