October 11, 2002
m00pid00 wrote: [quote=Jiggly]Är det bara jag eller har inte bilen störtbågar? Skulle aldrig sätta mig i en cab utan störtbågar.. :cy:
Kör du bil för att krocka med den?
Det var nog det lägsta jag hört.. det är nog rätt kul om man skulle typ volta med bilen och inga störtbågar finns. Men som några tidigare har påpekat så finns det förmodligen inbygga pop-up eller vad det nu heter.. kan inte bilar så mycket direkt.
May 23, 2002
Jiggly wrote: Är det bara jag eller har inte bilen störtbågar? Skulle aldrig sätta mig i en cab utan störtbågar.. :cy:
Har du sett någon cab som har riktiga störtbågar? Audi TT har ju några kringlor över nackskydden. Tror att de små förhöjningarna bakom stolarna har samma funtkion.
Sen kan jag lova att den är utrustad men DynaCage. Texten nedan är tagen från Saab Sverige.
Saab Sverige wrote:
DynaCage är ett system för skydd vid rundslagning, bestående av en extremt stark vindruteram och aktiva störtbågar som sitter dolda omedelbart bakom de bakre nackskydden. Störtbågarna aktiveras tillsammans med bältessträckarna när bilens sensorer känner av risk för rundslagning, eller vid en kraftig frontal- eller sidokollision.
Saab är säkra. De kan ingen ta ifrån dem.
Väntar fortfarande på att Gueno ska säga att den e ful som fan...
September 4, 2002
jonte_power wrote: [quote=m00pid00]Skulle bara passa på och skryta med att mina kusiners far designar instrumentbrädorna på SAAB 🙄
Säg inte att det är han som disignar dom fula knopparna dom har i luft utblåsen oxå... (dom som ändrar blåsriktning med)
asså till AC'n
Jo 😛
January 23, 2002
Rätt snygg måste jag säga, trots att jag inte är nån större SAAB-fantast.
Den påminner lite om Opel Speedster, som i sin tur är byggd på Lotus Elise, i linjerna på den bakre skärmen, avslutet på baken alltså. E den möjligen byggd på samma grund som Speedster/Elise? Riktigt rolig å köra i så fall. 🙂
Skulle gärna vilja se bilder på den bakifrån, när gjorde Saab denna?
Finns dock en sak jag inte gillar, och det är fronten. Tycker det är för mycke Chrysler över den med den vulgärt stora grillen.
Döm själva: Chrysler Crossfire
Jag hoppas inte att Saab inför de fronter som de haft på några konceptbilar där hela fronten är en enda stor Saab-grill.
Men linjerna i övrigt är snygga. Lite synd att den knappast lär byggas inom nån snar framtid, inte direkt prioritering hos Saab att ta fram en liten roadster nu.
Och Jiggly, som nån redan har nämt, alla moderna cabbar har störtbågar men de kommer inte fram förrän bilen voltar. Det enda undantaget skulle möjligen vara nån liten roadster men de har istället två bågar bakom sätena och man sitter i regel så lågt att huvet är en bit under dem, om man inte är ovanligt lång. Men då kommer man oftast inte in i bilen överhuvudtaget.
January 23, 2002
Gueno wrote: *VRÅÅÅL!!!*
Det tar emot att säga det men den var ju faktiskt lite snygg. 🙂
En ordentlig V8:a och bakhjulsdrift är att föredra.
Jag tror världen går under snart för Gueno skrev nåt snällt om Saab.
Såna konstiga saker händer bara när världen är på väg att gå under. :cy:
July 18, 2003
Stämmer inte in på SAAB
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
November 16, 2002
Gueno wrote: [quote=Metz]haha fan va seg du va på att skriva nått gueno oc va snällt du skrev om saab för en gångs skulle 😀 😀 😀
Har inte tid.. har putsat på nya bilen ju. 😛
hehe såg den tråden nu =)
jeje den va ju faktiskt rätt ball, saab brukar jue ha rätt snygga cabs
men jag gillar fortfarande 9-3 Aero bäst den med lilla hajfenan o den fina spoilern fram =)
3 Guest(s)