June 20, 2002
Starscream wrote: [quote=chrippaz]Ingen behöver köpa den?
Han tycker att den är värd det och därmed är det ett bra pris enligt honom!
Förmodligen så är han okunnig o tror inte att delarna sjuker så snabbt i pris..
" RAM: Philips 17" "
är inte så säker på det...
tror mer att han kör en rövare och lägger ut till pisshögt pris till att börja med, för att se om någon nappar...
får han den inte såld kommer han antagligen lägga ut den igen med lite lägre pris..
June 18, 2001
Ja, det är mycket möjligt. Jag känner inte killen, så jag vet inte. Jag bara sade det för att vissa påpekade att han får ta ut vilket pris han vill. Visst, det får han, men han får inte hävda att det är "ett bra pris" eller på annat sätt försöka lura sådana som inte är insatta att tro att priset är adekvat. Om han själv inte vet vad det är värt är det en annan sak. Men, vissa här har ju nu påpekat för honom att han tar ut ett överpris.
'Ocker' är den juridiska termen.
Civilmål kräver inte absoluta bevis, bara "med största sannolikhet".
August 24, 2002
men hvetedoh då....
ffan kolla lite vettiga grejer istället...
http://www2.blocket.se/view/93.....45.htm?l=0
Klok han som inte annonserar här i forumet 😀
December 20, 2001
För att vara bedrägeri, måste inte någon vara bedragen då ?
Regler om vilseledande marknadsföring kan knappast gälla i radannnonser för begagnade saker, eller har jag fel ?
Jag tyckte annonserna var rätt utförliga med vad som såldes och till vilket pris. Om detta är bedrägeri - Vilken del har jag missat då?
Som köpare skall man förvänta sig, när det gäller t ex köp av datorer, att försäljaren upplyser om samtliga variationer, prestanda, eventuella kompatiblitetsproblem och andra tänkbara lösningar?
-Eller är det rent av så att man som köpare måste ha lite koll på vad man vill ha och vad det borde kosta?
Att jag sedan inte tycker produkterna var prisvärda, är en annan sak.
Och, ett litet råd till de som låter värst, om ni inte är utbildade bilmotor- och bilplåtmekaniker - bry er in om att ta körkort - ni kanske skulle få lov att köpa en beg bil ?!
3 Guest(s)