November 22, 2001
Ringde comviq idag för att begära en slutfaktura eftersom jag ska byta till vodafone.
Detta måste man tydligen skicka skriftligt med snigelpost.
Har flera gånger irriterat mig över detta, för det e likadant med andra abonnemang av olika slag.
Allt går kanonbra att beställa över nätet med några klick eller via telefon, men så fort något ska avslutas e det ett jäkla meck.
Tycker detta är jäkligt underligt i dagens IT-samhälle.
August 22, 2001
Håller med. Fast jag tycker inte att det är så konstigt egentligen. Företagen väljer ju sina egna regler och givetvis vill de att det ska vara krångligt och besvärligt att säga upp abonnemang eller avsluta medlemskap. Lika irriterande som att min telefon befinner sig i ingemansland och har gjort det i två veckor. Den var inlämnad på service via Power och hade lämnat verkstaden för två helger sedan, kunde biträdet se. Var den är nu vet man dock inte. :arg:
March 10, 2003
Mjo.. men att hitta en Fax att använda är ett mindre äventyr.
Som tur är finns det en på kontoret på jobbet. Men det hör ändå
inte till vanligheterna tycker jag. Många har gått över till E-system.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
May 11, 2005
För mig strulade det rejält när jag sa upp mitt Comviqabonnemang i början av juli.
Jag gick till the Phonehouse för att säga upp det och skaffa ett telia istället.
Det gick jättesmidigt, jag skrev under en uppsägning av abbonemanget som de faxade iväg med en gång. Jag fick kopian.
Nästa månad kom det ytterligare en Comviqräkning med en förhandsavgift för kommande månad på 139kr, jag ringde comviq och då hävdade de först att Phonehouse inte alls hade faxat något. Men nämnde också att "fax kan ju försvinna..." eh?.
Jag tappade bort min kopia under en flytt så jag kunde inte gå tillbaka till Phonehouse för att bråka heller.
Kort sagt; skicka med snigelpost!
November 22, 2001
sofly. wrote: För mig strulade det rejält när jag sa upp mitt Comviqabonnemang i början av juli.
Jag gick till the Phonehouse för att säga upp det och skaffa ett telia istället.
Det gick jättesmidigt, jag skrev under en uppsägning av abbonemanget som de faxade iväg med en gång. Jag fick kopian.Nästa månad kom det ytterligare en Comviqräkning med en förhandsavgift för kommande månad på 139kr, jag ringde comviq och då hävdade de först att Phonehouse inte alls hade faxat något. Men nämnde också att "fax kan ju försvinna..." eh?.
Jag tappade bort min kopia under en flytt så jag kunde inte gå tillbaka till Phonehouse för att bråka heller.Kort sagt; skicka med snigelpost!
Snigelpost kan oxå försvinna.
Skumt det där, min polare råkade ut för precis samma sak.
Undrar om fax är väldigt osäkert eller om comviq har satt i system att tappa bort fax?
February 16, 2004
Json_81 wrote: [quote=sofly.]För mig strulade det rejält när jag sa upp mitt Comviqabonnemang i början av juli.
Det gick jättesmidigt, jag skrev under en uppsägning av abbonemanget som de faxade iväg med en gång. Jag fick kopian.Nästa månad kom det ytterligare en Comviqräkning med en förhandsavgift för kommande månad på 139kr, jag ringde comviq och då hävdade de först att Phonehouse inte alls hade faxat något. Men nämnde också att "fax kan ju försvinna..." eh?.
Jag tappade bort min kopia under en flytt så jag kunde inte gå tillbaka till Phonehouse för att bråka heller.Kort sagt; skicka med snigelpost!
Snigelpost kan oxå försvinna.
Skumt det där, min polare råkade ut för precis samma sak.
Undrar om fax är väldigt osäkert eller om comviq har satt i system att tappa bort fax?
Fax skickas ju direkt, har faxet gått iväg så har det kommit ut direkt. Sen kan de slarva bort själva papparet.
November 22, 2001
HomeBurneR wrote: Det kan ju även vara pga. säkerhetsskäl som de väljer att ha skriftlig uppsägning av abonnemang. Vad vet jag, drygt är det i alla fall när man ska vara elak mot någon och säga upp deras bredband 😉
Lösenordskyddad hemsida?
Jag vill minnas att bostream hade något sådant.
May 17, 2004
om ni inte har en fax så finns det en ypperlig lösning för er ute på nätet som är GRATIS dock så är det ändast avsett för universitet och högskolor.
Allt som behövs är ett epostprogram, läs mer på
http://basun.sunet.se/html_doc....._gate.html
1 Guest(s)