Sahlin vs. Åkesson (SD)|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sahlin vs. Åkesson (SD)
Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
sp_UserOfflineSmall Offline
1132216
April 22, 2007 - 5:43 am
sp_Permalink sp_Print

dubbeldusch wrote: [quote=Josey Wales][quote=dubbeldusch]Ju mer SD får vara med i tv, desto mer legitimitet får partiet, vilket Reinfeldt vet. Dessutom är det en debatt de etablerade partierna inte kan vinna.

Ifall dom vill bli kvitt SD måste dom ta över SDs profilfråga, nämligen invandringspolitiken.

Jag tror att SD liksom Ny demokrati på sin tid kommer att försvinna från rampljuset snart, när nyhetens behag lagt sej så kommer det att vara tydligt för alla att SD bara består av en unken brun sörja till partiprogram och en påse nötter i ledande ställning.
Därför tycker jag att de skall få synas i media på samma premisser som andra 2% partier, dvs. inte alls.

Nja, media har ju faktiskt varit ganska duktiga på ignorera och baktala dom, sen nu i valet när det blev tydligt att dom ändå ökar så kom ju allt det här snacket om att dom kört fel taktik och att nu ska vi minsann ta debatten och inte låta SD vara martyrer.

Fi, PP och Unika partiet fick rejält med uppmärksamhet, jämförelse mot SD.
Men det är mycket möjligt att dom åker ut lika snabbt som dom kom in, ifall dom inte skärper till sig och börjar föra en seriös politik, samt gör sig av med alla bönder och andra "lyckosökare".
Men när dom kommer in nästa val kommer det iaf att fungera som en rejäl väcklarklocka så förhoppningsvis tar riksdagspartierna till sig av kritiken inser att något måste göras.

Men de andra partier du nämner syns ju inte i media nu och det har väl aldrig varit någon större diskusion om att riksdagspartierna skall debattera med t.ex. unika partiet eller PP, inte för att det inte hade varit roligt att se Reinfeldt och Linda Rosing i en debatt.

Spritgudrun är ett undantag, hon har frikort till rubrikerna oavsett om hon dyngrak pissar i biograffoajéer, kallar män för djur eller spelar in porrfilm.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1132230
April 22, 2007 - 7:26 am
sp_Permalink sp_Print

Zeth wrote: Läs noggrannare!
Jag snackar om det som tråden handlar om. Vem kallade Åkesson för rasist & det vidriga ordet Quisling?
Otroligt känsligt ämne! - Just ja, det är ju åsiktsdiktatur i Sverige.

Är Ohly verkligen någon som man bör lyssna på? Jag tror de flesta bara glider ut i tomma luften så fort gubben kommer i rutan. Att sedan han, en högst speciell och kontroversiell person, kallar någon annan för Quisling och rasist är ju knappast förvånande.
Killen har ju så pass sneda åsikter att till och med hängivna vänsterpartister lämnar partiet.
Men som det sades ovan;

Som Sahlin sa Jimmy Åkesson och kompaniet ser inte invandrarpolitiken som ett problem utan de ser själva invandrarna som ett problem och det är det problemet med SD tycker jag 😉

Det är fel sätt att försöka lösa problemet. Det är bristande på många sätt.

//Andreas

SupahMan
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 219
1132248
April 22, 2007 - 8:15 am
sp_Permalink sp_Print

Det spelar ingen roll om det är invandrarna det är fel på eller inte om det ska komma ca 250 000 invandrare till sverige på en mandatperiod...

Det väntas ca 30 000 irakier till sverige iår och alla de som får asyl får rätt att ta med sig en anhörig...

Inget ekonomiskt system i världen klarar det. Vi är ffs bara 9 miljoner människor i landet.

Inte direkt så att vi får råd att höja a-kassan igen om detta fortsätter... Snarare tvärtom då fler ska dela på bidragspengarna.

dubbeldusch
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 62
1132253
April 22, 2007 - 8:35 am
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote:
Men de andra partier du nämner syns ju inte i media nu och det har väl aldrig varit någon större diskusion om att riksdagspartierna skall debattera med t.ex. unika partiet eller PP, inte för att det inte hade varit roligt att se Reinfeldt och Linda Rosing i en debatt.

Spritgudrun är ett undantag, hon har frikort till rubrikerna oavsett om hon dyngrak pissar i biograffoajéer, kallar män för djur eller spelar in porrfilm.

Aha du menade så.
(S) lovade att ta debatten med SD och att SD´s sjuka åsikter måste fram i ljuset. Det var så det lät efter valresultatet när det stog klart att dom ökade stabilt fast media och politikerna fryser SD ute.
Givetvis började funderingarna flöda om varför dom ökade, kanske det var så att dom kört fel taktik. Att SD fått blivit martyr. Att dom istället måste ta debatten. SD skulle minsann inte få vara martyrer.
Det slog dom aldrig att svenska folket helt enkelt tycker att invandringen har gått för långt, att dom är less på hyckleriet.

Nu kom ju debatten och jag tror att (S) ångrade sig lite nu...
Hihihi inte för att jag ger mycket för SD, ett populistiskt missnöjesparti.
Bara så kul när medias och politikernas lögn krackelerar och verkligheten hinner ifatt. Dom börjar bli villrådiga nu och goda råd är dyra.

De fyra närmaste åren kommer bli intressanta.
:corn:

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
1132263
April 22, 2007 - 9:16 am
sp_Permalink sp_Print

dubbeldusch wrote: [quote=Josey Wales] Men de andra partier du nämner syns ju inte i media nu och det har väl aldrig varit någon större diskusion om att riksdagspartierna skall debattera med t.ex. unika partiet eller PP, inte för att det inte hade varit roligt att se Reinfeldt och Linda Rosing i en debatt.

Aha du menade så.
(S) lovade att ta debatten med SD och att SD´s sjuka åsikter måste fram i ljuset. Det var så det lät efter valresultatet när det stog klart att dom ökade stabilt fast media och politikerna fryser SD ute.
Givetvis började funderingarna flöda om varför dom ökade, kanske det var så att dom kört fel taktik. Att SD fått blivit martyr. Att dom istället måste ta debatten. SD skulle minsann inte få vara martyrer.
Det slog dom aldrig att svenska folket helt enkelt tycker att invandringen har gått för långt, att dom är less på hyckleriet.

Nu kom ju debatten och jag tror att (S) ångrade sig lite nu...
Hihihi inte för att jag ger mycket för SD, ett populistiskt missnöjesparti.
Bara så kul när medias och politikernas lögn krackelerar och verkligheten hinner ifatt. Dom börjar bli villrådiga nu och goda råd är dyra.

De fyra närmaste åren kommer bli intressanta.
:corn:

Ja att ruska om de etablerade politikerna är inte nödvändigtvis fel så det skal vara för det som SD har ett visst berättigande.

zeth
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 555
1132318
April 22, 2007 - 1:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Zeth]Läs noggrannare!
Jag snackar om det som tråden handlar om. Vem kallade Åkesson för rasist & det vidriga ordet Quisling?
Otroligt känsligt ämne! - Just ja, det är ju åsiktsdiktatur i Sverige.

Är Ohly verkligen någon som man bör lyssna på? Jag tror de flesta bara glider ut i tomma luften så fort gubben kommer i rutan. Att sedan han, en högst speciell och kontroversiell person, kallar någon annan för Quisling och rasist är ju knappast förvånande.
Killen har ju så pass sneda åsikter att till och med hängivna vänsterpartister lämnar partiet.
Men som det sades ovan;

//Andreas

Du har helt rätt. Blev så fruktansvärt förbannad på att höra hans skitsnack. Ohly blev den största förloraren enligt B.Schlaug. Och enligt mig...
http://schlaug.blogspot.com/2007/04/gnla-inte-p-att-sd-fr-debattera-ohly.html

Andreas Galistel
Member
Medlem
1135394
May 7, 2007 - 5:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Åkesson blev riktigt irriterad när Sahlin kallade SD för enfrågeparti. Nu erkänner partistyrelsen att man saknar program för flera essentiella områden som vård och väldigt förvånande utrikespolitik.

Åkesson satt och sa att man hade program för mer än bara invandringen. Ljög han?

http://www.pitea-tidningen.se/.....8;type=tgr

//Andreas

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1135430
May 7, 2007 - 7:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu ska vi se. Ska bli lite intressant att höra hur folk tänker egentligen. Många av er verkar tro att det inte är några problem med dagens invandring.

* 10 % av Sveriges befolkning, men står för 20 % av brotten, samt ~60 % av våldtäkterna och de grövre misshandlarna. Jajjämän, finns fakta på detta.

* Flera hundra procent fler invandrare är arbetslösa och går på bidrag än svenskar. Nu kanske detta är på grund utav diskriminering, men är verkligen lösningen på detta att plocka in ännu fler invandrare?

* Bör det inte vara obligatoriskt att kunna tala svenska, eller i alla fall ha avsikt att lära sig svenska ifall man ska komma till Sverige?

* Varför inte begränsa invandringen till flyktingar som verkligen behöver stanna här, och invandrare som har en gedigen utbildning och kan arbeta för sig?

Nu är det säkerligen inget fel på personerna i sig, men muslimers värderingar är helt åt helvete enligt mig. Varför begås så många våldtäkter utav invandrare? Kan det vara för att de anser svenska tjejer vara horor för att de inte bär burka eller liknande?

Vi kan ta lite av Sveriges välfärd för att föda parasiterna? Bör man inte först betala av statsskulden, se till så att våra gamla får en dräglig ålderdom och se till att det finns tillräcklig sjukvård och inte flera års jävla köer för en operation?

Utan all onödig invandring hade detta varit löst, så är det bara.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1135450
May 7, 2007 - 8:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: Nu ska vi se. Ska bli lite intressant att höra hur folk tänker egentligen. Många av er verkar tro att det inte är några problem med dagens invandring.

* 10 % av Sveriges befolkning, men står för 20 % av brotten, samt ~60 % av våldtäkterna och de grövre misshandlarna. Jajjämän, finns fakta på detta.

* Flera hundra procent fler invandrare är arbetslösa och går på bidrag än svenskar. Nu kanske detta är på grund utav diskriminering, men är verkligen lösningen på detta att plocka in ännu fler invandrare?

* Bör det inte vara obligatoriskt att kunna tala svenska, eller i alla fall ha avsikt att lära sig svenska ifall man ska komma till Sverige?

* Varför inte begränsa invandringen till flyktingar som verkligen behöver stanna här, och invandrare som har en gedigen utbildning och kan arbeta för sig?

Nu är det säkerligen inget fel på personerna i sig, men muslimers värderingar är helt åt h*****e enligt mig. Varför begås så många våldtäkter utav invandrare? Kan det vara för att de anser svenska tjejer vara horor för att de inte bär burka eller liknande?

Vi kan ta lite av Sveriges välfärd för att föda parasiterna? Bör man inte först betala av statsskulden, se till så att våra gamla får en dräglig ålderdom och se till att det finns tillräcklig sjukvård och inte flera års j**la köer för en operation?

Jag håller till viss del med dej rent filosofiskt, men utan källhänvisning är dina siffror dock totalt ointressanta och intetsägande.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1135466
May 7, 2007 - 9:54 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Lodisen]Nu ska vi se. Ska bli lite intressant att höra hur folk tänker egentligen. Många av er verkar tro att det inte är några problem med dagens invandring.

Nu är det säkerligen inget fel på personerna i sig, men muslimers värderingar är helt åt h*****e enligt mig. Varför begås så många våldtäkter utav invandrare? Kan det vara för att de anser svenska tjejer vara horor för att de inte bär burka eller liknande?

Vi kan ta lite av Sveriges välfärd för att föda parasiterna? Bör man inte först betala av statsskulden, se till så att våra gamla får en dräglig ålderdom och se till att det finns tillräcklig sjukvård och inte flera års j**la köer för en operation?

Jag håller till viss del med dej rent filosofiskt, men utan källhänvisning är dina siffror dock totalt ointressanta och intetsägande.

Siffrorna publicerades i Metro, åtminstone de om brotten, våldtäkterna minns jag inte, men de var klart överrepresenterade även där. Var nog ett år sedan eller så.

Att på typiskt sossevis bara blunda för problem får dem inte att försvinna. Som jag sagt tidigare, SD's förslag om att stoppa invandringen, fixa integrationsproblemen och sedan börja om är det enda vettiga att göra.

Kaleid
Member
Medlem
Forum Posts: 2377
1135469
May 7, 2007 - 10:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Bah, behöver inte betyda alls att man blundar för problemen, kan helt enkelt vara så att problemen inte är så enkla att fixa och att lösningarna i många fall är helt enkelt värre än grundproblemet.

Att stoppa invandringen helt påminner mig om Stalins ökända citat "No man, no problem".

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1135490
May 8, 2007 - 6:35 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=ilg@dd][quote=Lodisen]Nu ska vi se. Ska bli lite intressant att höra hur folk tänker egentligen. Många av er verkar tro att det inte är några problem med dagens invandring.

Siffrorna publicerades i Metro, åtminstone de om brotten, våldtäkterna minns jag inte, men de var klart överrepresenterade även där. Var nog ett år sedan eller så.

Att på typiskt sossevis bara blunda för problem får dem inte att försvinna. Som jag sagt tidigare, SD's förslag om att stoppa invandringen, fixa integrationsproblemen och sedan börja om är det enda vettiga att göra.

Jag tvivlar starkt på att en sossetidning skulle publicera sådana rasistiska siffror. laugh Siffrorna är från Brottsförebyggande rådet http://www.bra.se/

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1135494
May 8, 2007 - 6:53 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=ilg@dd][quote=Lodisen]Nu ska vi se. Ska bli lite intressant att höra hur folk tänker egentligen. Många av er verkar tro att det inte är några problem med dagens invandring.

Nu finns emellertid inte tidningen Metro häromkring, det är väl nån gratistidning i de större städerna.
Siffrorna stämmer nog med den uppfattning jag själv har, men det hör till god sed att hänvisa till källa när man presenterar den typen "fakta".
Sen är det väl inte bara sossarna som blundar för den typen av statistik, det gäller i stora drag hela etablissemanget. Vad jag sett/hört är det väl i princip bara FP som försökt sej på att göra något åt det, men då blivit klassade som flörtande med SD och liknande partier.
Stoppa invandringen vet jag inte om jag är inne på, men det bör iaf sovras en del vid ankomsten till landet, typ tji pass/legitimationshandling=ej välkommen.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
1135699
May 8, 2007 - 10:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Josey Wales][quote=dubbeldusch]Ju mer SD får vara med i tv, desto mer legitimitet får partiet, vilket Reinfeldt vet. Dessutom är det en debatt de etablerade partierna inte kan vinna.

Ifall dom vill bli kvitt SD måste dom ta över SDs profilfråga, nämligen invandringspolitiken.

Jag tror att SD liksom Ny demokrati på sin tid kommer att försvinna från rampljuset snart, när nyhetens behag lagt sej så kommer det att vara tydligt för alla att SD bara består av en unken brun sörja till partiprogram och en påse nötter i ledande ställning.
Därför tycker jag att de skall få synas i media på samma premisser som andra 2% partier, dvs. inte alls.

Det kan vara den minimala mängden med alkohol som gör sig påmind, men det där talade till mig iaf 🙂

//Andreas

Om du frågar mig så anser jag att du är ett hot mot mitt lands redan svaga demokrati, och att du kanske borde åka och förtrycka ditt eget folk istället.

And that was sugarcoated baby.

EDIT: Du får ursäkta mig om jag tog Josey Wales uttalande och klistrade det på dig, men jag vet inte om han är av utländsk härkomst så jag kunde inte använda det emot honom. Går inte så bra att be en svensk att åka hem och förtrycka sitt eget folk.

Och jag gillar honom mer än dig :heart:

Andreas Galistel
Member
Medlem
1135709
May 9, 2007 - 3:57 am
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Om du frågar mig så anser jag att du är ett hot mot mitt lands redan svaga demokrati, och att du kanske borde åka och förtrycka ditt eget folk istället.

EDIT: Du får ursäkta mig om jag tog Josey Wales uttalande och klistrade det på dig, men jag vet inte om han är av utländsk härkomst så jag kunde inte använda det emot honom. Går inte så bra att be en svensk att åka hem och förtrycka sitt eget folk.

NU är jag född och uppväxt i Sverige och har bara svenskt medborgarskap så det är svårt att åka någon annanstans 😉
Att jag inte anser mig vara speciellt svensk är enbart på de redneck-svenskar jag fick dras med under uppväxten.

Jag ser inte varför man ska ge SD mer uppmärksamhet än andra 2%-partier? De har ju misslyckats med att leva upp till löftet om ett komplett partiprogram med nu på sistone så de liknar alltmer en fluga i stil med Ny Demokrati.

EDIT:
omformulering

//Andreas

CoLiC
Member
Medlem
1135990
May 10, 2007 - 1:29 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=CoLiC]Om du frågar mig så anser jag att du är ett hot mot mitt lands redan svaga demokrati, och att du kanske borde åka och förtrycka ditt eget folk istället.

NU är jag född och uppväxt i Sverige och har bara svenskt medborgarskap så det är svårt att åka någon annanstans 😉
Att jag inte anser mig vara speciellt svensk är enbart på de redneck-svenskar jag fick dras med under uppväxten.

Jag ser inte varför man ska ge SD mer uppmärksamhet än andra 2%-partier? De har ju misslyckats med att leva upp till löftet om ett komplett partiprogram med nu på sistone så de liknar alltmer en fluga i stil med Ny Demokrati.

EDIT:
omformulering

//Andreas

Media är sin egen, vinstdrivande, herre. Vad de publicerar är det ingen som kan rå på.

Du får förlåta mig, men i mina ögon kan en person med afrikanska föräldrar som är född och uppvuxen i sverige aldrig bli en svensk, han är en afrikan. Och gifter han sig med en afrikansk kvinna blir deras barn även afrikanska.
Jag menar inte att få dig att känna utanförskap, det är blott en persons åsikter, jag bara förklarar vad jag menade med mitt uttalande i föregående post.

Men nog rasbiologi, kan framstå i för dålig dager eftersom jag lyckades posta sådant innehåll i nästråden redan, och jag är normalt sett inte personen som diskuterar det annat än då nöden kräver.

Ang
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
1135993
May 10, 2007 - 3:19 am
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Du får förlåta mig, men i mina ögon kan en person med afrikanska föräldrar som är född och uppvuxen i sverige aldrig bli en svensk, han är en afrikan. Och gifter han sig med en afrikansk kvinna blir deras barn även afrikanska.

Jag kan säga med ganska stor säkerhet att du aldrig har varit utanför Sverige. 😉 Om jag möter en person här som snackar normal svenska så är den personen inget annat än svensk.

För det som avgör om du är svensk eller inte är din kultur. Stämmer den överens med alla de andra som är svenskar så är denne svensk.

CoLiC
Member
Medlem
1136066
May 10, 2007 - 11:39 am
sp_Permalink sp_Print

Ang wrote: [quote=CoLiC]Du får förlåta mig, men i mina ögon kan en person med afrikanska föräldrar som är född och uppvuxen i sverige aldrig bli en svensk, han är en afrikan. Och gifter han sig med en afrikansk kvinna blir deras barn även afrikanska.

Jag kan säga med ganska stor säkerhet att du aldrig har varit utanför Sverige. 😉 Om jag möter en person här som snackar normal svenska så är den personen inget annat än svensk.

För det som avgör om du är svensk eller inte är din kultur. Stämmer den överens med alla de andra som är svenskar så är denne svensk.

Alla nordiska länder, Storbrittanien, Nederländerna, Frankrike, Tyskland, Spanien, Grekland, Egypten, Thailand, Ryssland, Indien.

Vad som avgör om du är svensk eller inte är ditt utseende.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1136087
May 10, 2007 - 1:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Ang wrote: [quote=CoLiC]Du får förlåta mig, men i mina ögon kan en person med afrikanska föräldrar som är född och uppvuxen i sverige aldrig bli en svensk, han är en afrikan. Och gifter han sig med en afrikansk kvinna blir deras barn även afrikanska.

Knappast, vad som man klassar som Svensk hänger mestadels ihop med hudfärg men även kulturbakgrund.
Ser jag en neger på stan så tänker jag knappast "Aha, där är en Svensk", ej heller om jag en asiat med Svenska flaggan. I bakhuvudet tar iaf jag oftast för givet att det är en "utlänning".

SupahMan
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 219
1136104
May 10, 2007 - 2:28 pm
sp_Permalink sp_Print

För mig avgörs nationaliteten av blodet. Alltså anser jag mig bara vara 50% svensk, resten är lika delat mellan finsk/holländsk. Detta trots att jag och båda mina föräldrar är födda och uppväxta i sverige(morsan är helsvensk t.om).

Varför kalla invandrade turkar svenska? De är fortfarande o kommer alltid vara turkar. Att kalla dem svenskar för att dom flyttat hit är ju bara löjligt, och dessutom förnedrande "Nu bor ni här och måste kallas svenskar för det är fult att kalla någon turk, kurd, arab eller syrian"

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 432
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL