March 20, 2003
Tentavecka..
Första tentan imorgon morgon.
Pluggar jag? Borde jag plugga?
Onödiga saker jag gjort:
* Lagat mat för andra gången på ca en månad.
* Sorterat strumpor o annan tvätt som jag har flyttat fram o tillbaka från sängen till en stol i ca en vecka.
* Vattnat växterna.
* Köpt nytt tangentbord.
* Slötittat på tv.
* Kört diskmaskinen.
* Spelat en match på fumbbl (se sign) fast jag vet att jag verkligen inte ens borde gå till den sidan alls idag.
* Läst massa onödiga trådar på NH, o nu dessutom skapat en fånig tråd som jag antagligen kommer kika in i massa ggr.
* Varit o tränat.
* Tänker nu ta ett långt o skönt bad för första gången på väldigt länge....duschar i vanliga fall....
Det enda klassiska jag ännu inte gjort är att dra fram dammsugaren.
Hur brukar ni göra?
May 17, 2002
jag har en teori om att desto närmre tentan man kommer desto mer avancerad blir matlagningen.
Jag har en tenta på måndag en på tisdag och en nästa lördag så matlagnignen har redan börjat avancera.
andra saker jag brukar göra då tentor närmar sig:
Städa,
handla,
ringa släkt och vänner,
titta på världelösa såpor och "gissa ord program"
åka spårvagn helt i onödan
mm.
March 20, 2003
Coore wrote: Därför jag alltid drar till skolan när jag tenta-pluggar. Får bli att försöka vara på skolan 10 imorgon bitti.
Jo det där är ju ett måste.
Jag har ju givetvis pluggat innan, kanske inte just till denna tentan med till de andra som kommer i nästa vecka.
Men jag brukar alltid tänka att jag skall vara seriös o göra ngt vettigt när jag kommer hem oxå, har väldigt svårt för att lyckas med det...
November 22, 2001
Dricker öl och ser på vänner 🙂
Eller vad som helst som inte har med tentan att göra.
Själv har jag problemet att inför denna tentaperioden var jag riktigt motiverad, men så är läraren konstant frånvarande när man ska gå o fråga om diverse uppgifter vilket gör att man inte kommer någonstans och så går allt åt h-vete.
December 5, 2001
Studera är bara jobbigt och tråkigt. Jag sitter som alltid framför datorn och gör onödiga saker. Städar gör jag typ 2-3 ggr om året. Tvättar typ 2 ggr i månaden. Diskar när tallrikar och glas tagit slut etc. Det är mycket man borde göra istället för att sitta här. Jag har tenta nästa lördag...får se när jag börjar plugga till den...har inte planerat så långt.
October 25, 2003
Personligen så brukar jag:
-Spamma på NH
-Mobba folk på MSN
-Dricka cola
-Spela igenom gamla Xboxspel som jag inte ens tycker är roliga
-Fota saker
-Sortera all min musik
-Kolla igenom extended versionerna av sagan om ringen
-Kolla igenom alla VivaLaBam avsnitt, lika kul varje gång 😀
October 7, 2003
Ja, inför Prov etc. är det alltid mycket man tänker att man måste göra som man aldrig skulle göra annars.
Jag var på ett besök på Umeå Universitet i helgen och gick med två snubbar där hela dagen och de berättade att man kunde tydligt se på deras graf som loggat deras download när tentorna var och det stämde faktiskt ruskigt bra.
1 Guest(s)