June 17, 2002
oxiswoofer wrote: huh? skall man stampa på den o rusa ut??
kan man inte be uppkörninsläraren hålla ned sin bromspedal?
HAHHA.. Han driver med dig...=)
Asså...
man ska typ säga att man ska kolla på lamperna o ber typ uppkörningsnissen trampa på pedalen för att du ska kunna stå ute o kolla på lamorna... o så..
typ...
Rätt logiskt hur du ska göra när du väl e där om du vet vilka grejer du ska kolla...
April 1, 2003
MULLVADEN wrote:
Asså...
man ska typ säga att man ska kolla på lamperna o ber typ uppkörningsnissen trampa på pedalen för att du ska kunna stå ute o kolla på lamorna... o så..
typ...
tänkte väl...
gah...jag börjar bli nervös... mest pga att det kostar så in i h-vete mkt pengar...speciellt om man kuggas...blää...
October 27, 2001
För att kontrollera styr och bromsservo pumpar du med bromsen några gånger (tills den blir "stum" och tar tag i ratten och vrider lite lätt. Sedan startar du bilen, om allt fungerar känner du då att ratten åker med lättare åt det hållet du drar 😉 och foten sjunker ner en bit. (har jag för mig :P)
May 17, 2002
oxiswoofer wrote: hm..okej...
men däckmönstret..måste jag ha med mig nån mini linjal då?? gahh..vet inget..
du känner med fingrarna och säger högt och tydligt till uppkörningsnssen att det är Ok.. sedan ska du testa att köra iväg med handbromsen i så du ser att den fungerar samt att du du ska testa ifall bromsarna tar genom att bromsa lite lätt...
November 4, 2001
snyde wrote: [quote=Krqagyzzz]sedan ska du testa att köra iväg med handbromsen i så du ser att den fungerar
Är det bara jag som tycker att det är jävligt korkat att försöka köra iväg med handbromsen uppe? Onödigt slitage.
Man ska ju inte köra iväg, man ska ju bara släppa upp kopplingen lite för att se om handbromsen håller emot.
March 19, 2003
Ajuste man skulle kolla handbromsen också.
Dra åt den och få lite dragläge så du känner att bilen försöker komma iväg men den gör inte de.
Kolla möntret på hjulen kan du bara pilla lite med fingrarna eller om du har en femma så kan man kolla med den med hur högt upp "dubbarna" kommer på femman.
Gå till trafikskolan så kan du få ett papper med allt man ska göra annars, sånt hade jag.
October 22, 2003
Oroa dig inte för mycket om den yttre säkerhetskontrollen. När jag fick göra den så stod kontrollanten och pratade strunt med körskoleläraren. När jag öppnade motorhuven sa han att det var för komplicerat att titta i motorn så det struntade jag i. Det är nog viktigare med den inre kontrollen, när han sitter jämte dig.
2 Guest(s)