July 7, 2004
Nu är det så att jag ska sälja min EU-moped. "Problemet" är att den ju är registrerad på mig. Vart ska jag vända mig för att ändra detta? Inte så kul om han kör omkring på en moped som är registrerad på mig... Sen har jag hört att man helst ska skriva 2 kvitton, ett till mig och ett till köparen. Hur ska dessa kvitton se ut?
Tacksam för svar!
January 19, 2003
Har väl något ägarintyg/registreringsbevis på mopeden, de brukar man skall kunna skriva på och skicka in till Vägverket för ägarbyte. Nedan följer en länk till hur man kan skriva kvitto och lite andra prylar.
October 26, 2002
du skickar ett brev till vägverket om jag inte minns fel... sen tror jag att köparen kommer få ett brev från vägvärket där denne verifierar innehavet av fordonet... men jag är inte säker, gå in på vv.se och läs lite
EDIT:jaha, där ser man, det kommer alltid nån liten luring och postar innan en själv när man försöker hjälpa någon i allmänt 😛
Det är därfr jag brukar hålla mig till dem där tråkiga trådarna som ingen vill skriva i egentligen :bgrin:
September 5, 2001
det viktiga är att det är du som skall ha orginalet och köparen kopian (om sådan finns). Sedan brukar jag alltid skriva följande när det gäller mopeder/bilar eller vad det nu är man kan tänkas sälja:
"Säljes i befintligt skick, sedd och godkänd 2006-06-04" ellervad det kan vara, sedan skiver båda på pappret, det kan hjälpa en del om det är en riktig gnällspik du säljer till. Gnäller på allt å alla, men eftersom du då har det på papper att han/hon godkänt saken så är det grönt 😉
January 19, 2003
Här har du länk till Vägverket om ägarbyte.
1 Guest(s)