January 20, 2002
Har sett på Tradera att det säljs inspelade VHS filmer. Om dett är tillåtet måste ju man också kunna sälja inspelade DVD filmer. Tanken slog mig bara eftersom det nu finns att köpa DVD recorders numera. Isf gäller detta bara på filmer m.m från SVT 1,2 och TV4 ? Hur är det med filmer m.m från Tv3, Kanal 5 osv ? För dem kanalerna har ju inte alla och man betalar extra för dem.
June 17, 2002
Cezar wrote: Ok. Skumt. Många på Tradera som efterfrågar just detta.
Bara för att det finns på Tradera betyder inte att det e lagligt.. Kan hända att personalen på Tradera inte har sett det...
Samma sak att folk säljer guld till WoW för typ 30dollar.. vilket oxå e olagligt.. Ok.. på Ebay.. same shit, diffrent name...
June 5, 2004
Pojo wrote: [quote=Bogus^]så som jag har förstått det är det lagligt att spela in från TV eller satellit och GE bort det...
(rätta mig om jag har fel)
Det kanske du får men vad är menningen?
Han kanske får en slant av personen han har gett filmen till vid ett senare tillfälle som en gåva? 🙄
February 16, 2004
azN- wrote: [quote=Pojo][quote=Bogus^]så som jag har förstått det är det lagligt att spela in från TV eller satellit och GE bort det...
(rätta mig om jag har fel)
Det kanske du får men vad är menningen?
Han kanske får en slant av personen han har gett filmen till vid ett senare tillfälle som en gåva? 🙄
Okej jag ska börja livnära mig på att GE bort saker och kanske bara kanske varje gång få en gåva vid ett senare tillfälle. 🙄
March 15, 2004
Men t.ex. är det olagligt att dela ut tv-inspelningar. t.ex jag har fotbolls em 2004 eller när de var. alla sveriges matcher inspelat med mitt tvkort. är det olagligt att dela ut de då på t,ex dc? samma sak med tv-serier man kan ladda hem som sänts i usa? är de verkligen olagligt att dela ut såna? dom har ju sänts för massa redan. fast sen är det väl att man inte har upphovsrätten som tv-bolagen får som sänder de. har jag fel?
1 Guest(s)