May 8, 2001
Att tjäna pengar på att hjälpa folk att fuska... Jag vill inte moralisera alltför mkt men det drabbar ju de som inte fuskar vars resultat då verkar sämre än de är då väl proven normaliseras? Gör som du vill men det blir ju svårt att se på dig själv som någon med hög moral om det nu är så att du kommit över svaren och sedan säljer eller ger bort dem...
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
June 4, 2004
jonaz wrote: Att tjäna pengar på att hjälpa folk att fuska... Jag vill inte moralisera alltför mkt men det drabbar ju de som inte fuskar vars resultat då verkar sämre än de är då väl proven normaliseras? Gör som du vill men det blir ju svårt att se på dig själv som någon med hög moral om det nu är så att du kommit över svaren och sedan säljer eller ger bort dem...
Det verkar inte som om du förstårr upplägget med den skriftliga delen i detta prov.
Det är inga direkta frågor eller svar. Det är en uppsatsskrivning.
Och om nu fallet vore så att jag kommit över det, så skulle jag inte sälja det ändå,
då jag har såpass med moral i kroppen!
May 8, 2001
Popeye wrote: [quote=jonaz]Att tjäna pengar på att hjälpa folk att fuska... Jag vill inte moralisera alltför mkt men det drabbar ju de som inte fuskar vars resultat då verkar sämre än de är då väl proven normaliseras? Gör som du vill men det blir ju svårt att se på dig själv som någon med hög moral om det nu är så att du kommit över svaren och sedan säljer eller ger bort dem...
Det verkar inte som om du förstårr upplägget med den skriftliga delen i detta prov.
Det är inga direkta frågor eller svar. Det är en uppsatsskrivning.
Och om nu fallet vore så att jag kommit över det, så skulle jag inte sälja det ändå,
då jag har såpass med moral i kroppen!
Det är sant att jag inte vet hur det är utformat men det jag säger är att om det ger några personer fördelar så är det inte schysst. Om du sen ger det till en polare är det kanske inte heller helt rätt men det skulle jag nog själv ha svårt att låta bli tyvärr.
Så svårt som skolverket(?) har att hålla proven hemliga så är det kanske tom tvärtom, kanske mer orättvist mot minoriteten som inte fått tag på det. 😕
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
July 13, 2002
Man kan ju aldrig motivera att det skulle vara rätt på något sätt... men å andra sidan var det ju inte det du frågade efter...
...så för att besvara din fråga tror jag du skulle ha bäst chans att sälja det till ngn i din skola rakt av om du vill tjäna ngn krona, men att lägga upp på typ e-bay tror jag inte skulle ge så mkt... är trots allt lite olagligt att sno med sig nationella prov.
1 Guest(s)