February 12, 2002
Om jag skulle klampa in i en kyrka å gå fram till prällen å säga att jag sålt min själ och nu har ångrat mig å vill ha den tillbaka.
Jag är helt försörd å säger att djävulen förföljer mig å gör mig påmind om att han nu äger mig förevigt.
Vad skulle prästen göra? Jo ringa socialla eller liknande så att man blir satt på behandling. Varför? Jo för att ingen mäniskan kan ju ha sålt sin själ till djävulen, han finns ju inte på riktigt. Varför är han då präst om han inte tror på de själv?
Skulle någon präst ta de där på allvar å försöka hjälpa mig på det riktiga sättet?
Måste gå nu, tvångströjjan ska på för kvällen..
May 12, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Oski]det är en intressant fråga. det skulle man nästan pröva. jag vet en som lätt skulle göra det för en japp.
Vad? sälja sin själ eller "filma" inför prsäten?
sälja sin själ såklart. 😛 nä men filma inför prästen. appropå filma. det skulle man ju också göra. nån som ligger med en kamera å filmar hela händelsen! hoho
January 23, 2002
MULLVADEN wrote: [quote=peppe20]han sa att en präst skulle säga att man skulle gå å bikta sig och där igenom få syndernas förlåtelse 😮
Fråga honom då varför inte de anklagade häxerna kunde få bikta sig istället för att bli brända på bål...=)
Kyrkan hade ju inte riktigt samma policy på den tiden.
Skulle nog inte varit så populärt om en präst idag anordnade ett bål bara för att någon kom in å sa att han/hon hade sålt sin själ till djävulen :bgrin:
December 7, 2001
Steel wrote: [quote=MULLVADEN][quote=peppe20]han sa att en präst skulle säga att man skulle gå å bikta sig och där igenom få syndernas förlåtelse 😮
Fråga honom då varför inte de anklagade häxerna kunde få bikta sig istället för att bli brända på bål...=)
Kyrkan hade ju inte riktigt samma policy på den tiden.
Skulle nog inte varit så populärt om en präst idag anordnade ett bål bara för att någon kom in å sa att han/hon hade sålt sin själ till djävulen :bgrin:
August 16, 2002
Waco wrote: Problemet är att prästen inte får ringa sociala och säga att du sålt din själ till jävulen eftersom prästen har tystnadsplikt. Och om prällen skulle ta dig seriöst vette fan.. Tror inte att det finns nån som tar så seriöst på det hära med gud och djävul..
nej det har dom väl inte... det är bara i biktbåset som det gäller, och sist jag kollade så var sverige protestantiskt... aja...
jag menar, psykologer har ju tystnadsplikt ju, men om du går fram till en på gatan o säger att du har rånat en bank så "gäller" de ju inte... bara på jobbet som det gäller för dem
July 9, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan]Psykologer har ju inte tystnadsplikt när det gäller brott, eller när man kan skada någon. För inte de frågan vidare så blir de av med "licensen". Vet inte om det gäller präster.
tror det gäller brott som kan ge fängelse eller liknande.... om du har snattat ett par strumpor på åhléns så tror jag inte dom måste ringa snuten.... 🙂
2 Guest(s)