July 27, 2002
Lukascool wrote: Men när jag gör sallad så brukar jag göra denna dressing,
Dressing:
Vinäger (Gärna balsam)
Senap (Då menar jag äkta senap)
Olja (Olivolja)
Basilika (Torkad alltså)
Låter gott..
Har lagt som nyårslöfte o bli hälsosammare så det är väck med pizza, godis, cola, chips och sånt.. iaf på vardagarna nu i början..
Pizza är gott men hur mår man egentligen efter?
Sallader och liknande nyttig mat blir man mer pigg och klarsinnad av..Tycker jag. :bok:
March 4, 2002
Callister wrote: Låter gott..
Har lagt som nyårslöfte o bli hälsosammare så det är väck med pizza, godis, cola, chips och sånt.. iaf på vardagarna nu i början..
Sallader och liknande nyttig mat blir man mer pigg och klarsinnad av..Tycker jag. :bok:
Skitbra! fortsätt så.
Jag borde göra detsamma, hm, kanske ska göra det 😀
June 28, 2001
Callister wrote: [quote=Lukascool]Men när jag gör sallad så brukar jag göra denna dressing,
Dressing:
Vinäger (Gärna balsam)
Senap (Då menar jag äkta senap)
Olja (Olivolja)
Basilika (Torkad alltså)
vadå äkta senap ?
Låter gott..
Man mår prima som fan efter pizza, det är jävligt nyttigt och mätar bra.
det är bara sådana fjollor som har blivit påverkade av kellogs reklamen att allting är så farligt för kroppen.
om du tror att du blir mer klarsinnan av sallad kan det bero på att du fortfarande är hungrig.
man blir trött när matsmältningen sätter igång.
March 4, 2002
Mind wrote: vadå äkta senap ?
Jag menar fransk senap typ.
Man mår prima som fan efter pizza, det är jävligt nyttigt och mätar bra. Det är bara sådana fjollor som har blivit påverkade av kellogs reklamen att allting är så farligt för kroppen.
Det säger du bara för att ha gott samvete för att du äter det själv :P.
June 28, 2001
Callister wrote: Mästaren har talat. 🙂
Ni kanske tycker : jag går inte upp i vikt av att dricka 20 liter cola om dagen.
Det syns inte på utsidan för alla men nog fan påverkas eran kropp av det. 🙂
cola ja, men det innehåller rätt mkt socker oxå, 20L om dagen skulle nog njurarna gå och dö rätt snabbt.
March 4, 2002
coalan wrote: Felet med mina sallader är att jag drar på alldeles för mkt dressing såndär man blandar med matolja och vatten, så salladen blir god 🙂 men inte nyttig 🙁
Nyttigare det än en Pizza, har du rätt fetter i salladen så är det ju lungt, jag dränker också mina sallader.
1 Guest(s)